Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2017Topic: Afgraving steenfabriek (jaren 50/60) [vervolg].
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Afgraving steenfabriek (jaren 50/60) [vervolg].  (gelezen 49839 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Gepost op: 13 Januari 2017, 15:25:20 »

Hoi Collega bouwers.

Na lang twijfelen, heb ik besloten om verder te gaan met mijn diorama op A4 waar ik in 2015 mee begonnen ben.
http://forum.modelspoorwijzer.net/a4-dioramawedstrijd/afgraving-steenfabriek-(jaren-5060)/

Waarom twijfels? de meerderheid begint iedere keer netjes opnieuw, waar ik nu al een halve diorama af heb, en tja net als iedereen heb ik ook ideeën genoeg voor wel 10 diorama`s.

Het zal nog wel een aantal weken duren voor ik echt aan het bouwen ga i.v.m. andere werkzaamheden, maar de eerste materialen zijn inmiddels al weer binnen gehaald.

Wat zullen de volgende stappen worden?
*Ik heb een stukje elektronica gevonden om servo`s te programmeren, waar ik geen ervaring mee heb dus dat word experimenten.
*Ik ga verder met de bouw van de "eimerkettenbagger" waarvan de ketting gaat kunnen draaien.
*En op de diorama zelf moet nog "Scenery" aangebracht worden

Groetjes Dick.
Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #1 Gepost op: 13 Januari 2017, 20:39:45 »

Hallo Dick,

Ik heb even gekeken, ziet er erg mooi uit, en als alles ook nog kan bewegen dan kan de rest er wel mee ophouden  Grin Grin

Hoewel ik nu een goed onderwerp c.q. ontwerp heb ben ik nog aan het twijfelen.

Bert Sprinter
Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #2 Gepost op: 14 Januari 2017, 01:48:36 »

Hoi Dick.

Leuk om te zien dat je het diorama toch gaat afbouwen! Heel benieuwd naar het resultaat!

Gr. Pascal
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Antwoord #3 Gepost op: 14 Januari 2017, 16:43:55 »

Thanks, voor de aanmoedigingen mannen

en als alles ook nog kan bewegen dan kan de rest er wel mee ophouden Bert Sprinter
NEE niet ophouden mannen!!
Nou alles bewegen?!  Het doel is dat het treintje servo gecontroleerd naar voren rijd, en als een lorrie onder de excavateur komt stopt hij en zal de emmer-ketting gaan draaien.
Dat dus 3 of 4 keer en dan een volle terug rit.

Hier voor heb ik bij Conrad een Arduino start set besteld.
https://youtu.be/KyPSk4HAjGY filmpje van de unboxing.
Er zijn echt tal van mogelijkheden als je eenmaal zon kastje heb.
https://youtu.be/o8gesQ0UUI4

GR. Dick.
Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #4 Gepost op: 14 Januari 2017, 22:25:08 »

Niet alles letterlijk nemen, er stonden niet voor niets twee van deze achter:  Grin Grin

Bert Sprinter

Gelogd
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Antwoord #5 Gepost op: 14 Januari 2017, 23:05:43 »

Ja Sorry, ik was een Wink vergeten
Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Antwoord #6 Gepost op: 22 Januari 2017, 10:02:32 »

Hoi collega bouwers.

Vorige week de Arduino starter set binnen gekregen.
Na een aantal oefen projecten gedaan te hebben, gister avond maar eens gekeken of ik een motor en een servomotor aangestuurd kreeg.

En ja hoor ze bewegen beide, nog niet helemaal in de juiste volgorde, maar goed dit is voor mij al een kleine overwinning.



Groet Dick Berns.



« Laatste verandering: 22 Januari 2017, 10:06:04 door DickB » Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Antwoord #7 Gepost op: 29 Januari 2017, 18:12:56 »

Hoi Collega bouwers.

Afgelopen week heb ik de (elektronische) besturing af kunnen krijgen, (het is me niet gelukt een filmpje te plaatsen, en via YouTube is tegen de regels)

Gister van vandaag tussen door af en toe kunnen werken voor het diorama.
Ik heb meerdere "constructies" in mijn hoofd om de draai beweging om te zetten naar een linieere beweging, maar dit lijkt mij het beste.

Wat ik nu gemaakt heb is een schuif, met een verticale gleuf, (rechter foto boven)
Deze schuift tussen 2 andere platen die een halve maan gleuf hebben. (Linker foto boven)




Totaal heb ik een beweging nodig van zo`n 9 a 10 CM, wat ik met een servo-arm van 5 cm heb kunnen realiseren (foto links onder)
Deze prototype is tot nu toe gemaakt van wat hout en styreen plaatjes, maar dat word allemaal hout of 3D geprint.

Gr. Dick.
Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Antwoord #8 Gepost op: 10 September 2017, 13:25:18 »

Hoi collega liefhebbers.

Ik moet helaas wederom melden dat ik mijn dio. niet op tijd af ga krijgen.

Op het moment ben ik wel verder dan ik hier op het forum heb laten zien, maar ik ben nog behoorlijk aan het stoeien met de aandrijving van de ketting graver.

Vorige week gehoord dat ik heel de maand Oktober in het buitenland ben ivm werk, dus helaas.
Waarschijnlijk toch te veel hooi op m`n vork genomen voor de vrije tijd die ik heb.

Als ik optijd terug kom zal ik zeker even komen stemmen enbabbelen bij die dioramastand, en ik denk dat ik voor een volgende keer even een compleet ander diorama ga maken even wat anders en wat makkelijker.

met vriendelijke groet, en sorry

Dick Berns.
Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2017Topic: Afgraving steenfabriek (jaren 50/60) [vervolg].
« vorige volgende »
Ga naar: