Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Keerlus in sporenplan  (gelezen 19614 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
gvandersel
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2


« Antwoord #15 Gepost op: 22 Augustus 2011, 11:49:48 »

All,

Mag ik vragen of je al wat verder bent met het aansluiten en of je eventueel al rijdt.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen op bepaalde delen van je sporenplan.

Groet,

Gerard van der Sel.
Gelogd
Blokpost75
Newbie

Offline Offline

Berichten: 6


« Antwoord #16 Gepost op: 1 September 2011, 22:08:29 »

Beste Gerard (en andere lezers),

Terug van vakantie lees ik jou vraag.
Ik moet bekennen dat er nog niet veel gebeurd is op de treinenzolder. Maar er is wel een begin gemaakt met het leggen van de eerste sporen volgens het getekende plan.

Ik wil nog graag even opmerken dat het sporenplan een schematische weergave is van wat er nu ligt en nog moet komen. In werkelijkheid ligt het schaduwstation onder het CS van Bad Wartenach. Dus in een boog.

Een deel van het paradebaanvak ligt er al en ik ben nu bezig met de sporen die linksboven in het sporenplan staan. Dat zijn dus de lus vanuit het schaduwstation, de beide sporen van en naar Bad Wartenach, het spoor naar de kolenmijn en ook de klimspiraal van de zijlijn. Tot nu toe heb ik nog niets gedaan aan de aankleding van de baan en liggen er dus alleen maar rails.

Ondertussen heb ik de oude testbaan afgebroken (die lag aan de rechterzijde van de baan). Volgende week ga ik beginnen met de verdere aanleg van het schaduwstation en laat die aansluiten op 1 van de sporen van het paradebaanvak. Ik creƫer daarmee een rondgaande baan met wat opstelsporen. Nu het geheel uit wat meer sporen en blokken bestaat dan de oude proefbaan, hoop ik wat meer ervaring te krijgen met het rijden van vaste routes, het gebruik van het schaduwstation en dergelijke. De keerlusmodules voor de hoofdbaan en extra bezetmelders zullen deze maand nog besteld worden.
Voor de aansturing wil ik deze keer Itrains eens gebruiken.
Ik hoop dat ik dan over enkele maanden een weloverwogen keuze kan maken tussen Koploper of Itrains.


Groet,
Johan
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1743


« Antwoord #17 Gepost op: 2 September 2011, 08:10:12 »

Johan,

Goed te lezen dat je vorderingen gaat maken.
Mogen we de vorderingen ook zien? Paar foto's is altijd leuk!

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Keerlus in sporenplan
« vorige volgende »
Ga naar: