Nu heb ik altijd begrepen dat je met CV 6 de lineaire snelheidstoename per decoderstap kan beïnvloeden.
Bij ESU LokPilots wordt altijd gezegd; zet VC 6 op onngeveer 1/3 van CV5" en je hebt een mooie kromme waarbij de meeste stappen in de lagere snelheden zitten en de tweede helft van de curve groteren stappen heeft.
Bij het ijken van de Roco 2310 heb ik CV 5 uiteindelijk op 241 ingesteld zodat hij in stap 28 76 km/u schaalsnelheid rijdt.
Omdat hij in tractie met de Roco 2203 gaat rijden wilde ik de snelheidstabel, indien mogelijk, ongeveer het zelfde maken.
Stap 17 bij de 2203 is 33 km/u en omdat de maximale snelheid op mijn station 35 km/u is, zal deze dus in stap 17 doorkomen.
Bij de 2310 rijdt de lok met CV 6 op 1/3 (80) 29 km/u in stap 17.
Ik wilde dat dus naar die 33 km/u krijgen en verhoogde de waarde van CV 6 naar 90 met het idee dat hij dan sneller moest gaan.
Met CV6 op de helft van CV 5 is de lijn recht (ga/ging ik van uit)
Echter op stap 17 bleef de snelheid 29 km/u...
Daarna CV 6 nog op 120 gezet (= de helft van CV 5) en nog op 70 gezet. Er verandert gewoon niks!!
Nu weet ik wel dat Koploper straks wel regelt dat beide locs even snel rijden ongeacht in welke decoderstap ze dat doen, maar waarom beïnvloed CV 6 hier ogenschijnlijk niets?
Is dat CV 6 verhaal dus eigenlijk bullshit of doe ik iets fout?