Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Instellingen loconet com poort op PC
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Instellingen loconet com poort op PC  (gelezen 9785 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
mvlgouda
Newbie

Offline Offline

Berichten: 4


« Gepost op: 31 Oktober 2023, 16:16:59 »

Al enige tijd heb ik last van noodstop meldingen in Koploper in combinatie met de DR5000 centrale van Digikeijs.
Al meerder malen de baudrate aangepast in Koploper maar dit geeft geen resultaat.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit te maken heeft met de Loconet COM poort instellingen van de pc.

De Loconet COM poort die door de DR5000 wordt toegewezen in de PC is namelijk ook nog aan te passen.
Iemand die bovenstaande herkend en het heeft opgelost?
Gelogd
Karst Drenth
Newbie

Offline Offline

Berichten: 20



« Antwoord #1 Gepost op: 31 Oktober 2023, 16:20:55 »

Hoi,

Heb je met de DR5000 ook gechecked of er daadwerkelijk kortsluiting is ?

Als dat het geval is, staat rechtsonder de reden van de kortsluiting in rood.

Verder, wanneer treedt die Noodstop conditie op in Koploper ?


Grtzz,
Karst
Gelogd
mvlgouda
Newbie

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #2 Gepost op: 1 November 2023, 13:34:43 »

Er komt inderdaad een melding rechts op de DR5000 in de configuratiesoftware. zal het delen met je.
De noodstop is er meteen bij het drukken op de groene spiegelei in Koploper.
Als ik de volgorde anders doe dan gaat het wel, al kost me dat ook wel moeite. Moet soms een aantal keren herhalen.
Eerst de spanning op de baan door in de configuratiesoftware van de DR5000 op de groene knop te drukken, daarna in Koploper het groene spiegelei.

Ik heb in mijn baan ook 3 keerlussen die ik aanstuur met de DR5013. Ik rij met 2 rail Bemo Hom gelijkstroom. Wellicht staan de DR5013 modulen niet juist ingesteld en komt het daardoor??
Maar als ik eenmaal spanning heb op de baan, dan werkt het doorgaans wel. Tot er een spookmelding komt want dan moet ik de baanspanning weer zien te herstellen.
Overigens de DR5000 geüpdatet naar de YD7001.
 
« Laatste verandering: 1 November 2023, 17:39:52 door mvlgouda » Gelogd
mvlgouda
Newbie

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #3 Gepost op: 2 November 2023, 17:05:29 »

Er komt rechts een melding in de configuratie afbeelding van de DR5000 in het rood: "TRACK OUT"
Gelogd
Karst Drenth
Newbie

Offline Offline

Berichten: 20



« Antwoord #4 Gepost op: 2 November 2023, 17:22:01 »

Hoi,

Dan heeft de centrale een Kortsluiting, maar waarschijnlijker een Overload geconstateerd.

Meestal komt dit omdat er (veel) soundloks en of treinen met binnenverlichting en elko's op het spoor staan.

Je zou eens kunnen proberen om de kortsluit vertraging wat hoger te zetten.

Grtzz,
Karst
Gelogd
mvlgouda
Newbie

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #5 Gepost op: 2 November 2023, 23:46:11 »

Hoi Karst.

Okay, daar heb ik wellicht wat aan. Ook als de locomotieven met geluidsdecoder niet rijden? Moeten ze dan helemaal van de baan af?
Kortsluitdetectie vertraging staat op max 250 ms. Max railstroom op 3000mA.
Maar ik zal de locomotieven met geluidsdecoder eens van de baan halen. Laat het je weten.

Dank alvast zover Duim omhoog
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenDigitaalTopic: Instellingen loconet com poort op PC
« vorige volgende »
Ga naar: