Modelspoorwijzer.net - Forum

Algemeen => Grootspoor => Topic gestart door: Dirk J op 17 December 2014, 20:26:40



Titel: 30 tankwagens omgevallen dankzij safety feature
Bericht door: Dirk J op 17 December 2014, 20:26:40
(http://bloximages.chicago2.vip.townnews.com/missoulian.com/content/tncms/assets/v3/editorial/c/95/c958e5ad-a13f-5345-b2c3-a973b19a65f8/549090437e324.preview-699.jpg?resize=620%2C432)

Citaat
Montana Rail Link officials said the accident occurred about 4 a.m. when a rail car loaded with company scrap metal made low-speed contact with a stationary empty tank car coupled to 29 others.

MRL spokesman Jim Lewis said the cars were rigged with double shelf couplers designed to prevent individual cars from detaching and potentially causing punctures.

“This safety feature of the tank cars worked properly, resulting in all 30 cars rolling on their side(s), as designed,” Lewis said in a written statement.

Klik hier voor het hele artikel (http://missoulian.com/news/local/montana-rail-link-trains-collide-tank-cars-derail-in-missoula/article_fed15c44-9b80-5b3f-8495-63e49d5b5810.html).


Titel: Re:30 tankwagens omgevallen dankzij safety feature
Bericht door: hubertus op 17 December 2014, 21:10:46
Dat is het nadeel van die Kadee-koppelingen. Je kunt wel vrij makkelijk een wagen uit de trein tillen, maar als er een wagen kantelt, kantelen alle gekoppelde wagens mee...  :D


Titel: Re:30 tankwagens omgevallen dankzij safety feature
Bericht door: Martijnstein op 17 December 2014, 21:43:29
Gelukkig staan de wielen nog wel netjes op de rails. :)


Titel: Re:30 tankwagens omgevallen dankzij safety feature
Bericht door: Noordwaarts op 17 December 2014, 21:44:35
Tja, dat probleem heb je niet als je gewoon Roco-kortkoppelingen gebruikt!   :D

mvg,
Gert