Ik begreep laatst van een collega die bij NS werkt dat ze daar ook allemaal een tablet krijgen, met Routelint. Met dit systeem kunnen ze kijken welke trein er voor ze zit, of ze (op de seconde) op tijd rijden en of ze EZR kunnen toepassen. Hierdoor word door de bedrijven ook de afleiding wel zelf gecreëerd in mijn ogen, maar goed, dat zal de tijd zich leren
Ik betwijfel dat.
Ik ben vroeger wel eens mee geweest op de bok bij een mcn
toen kon meer dan nuEnkele malen mee gemaakt dat de mcn via telerail werd gebeld door de treindienstleider. Lastgeving AKI/AHOB. Mcn pakte pen en papier en maakte aantekening.
M.a.w. vroeger kreeg de mcn informatie en schreef het op, tegenwoordig krijgt de mcn info via schermpje.
M.i.z. blijft de afleiding het zelfde.
Ik kan mij meer vinden in de reactie van Arjan t.o.v. het beveiliging systeem in België.
Mvg, Johan