Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Ernstig spoorwegongeluk in België [05-06-2016]
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ernstig spoorwegongeluk in België [05-06-2016]  (gelezen 13617 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17392


315*


« Antwoord #15 Gepost op: 20 Juli 2016, 12:03:11 »

Inderdaad afleiding. Kijk maar wat er kan gebeuren.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #16 Gepost op: 20 Juli 2016, 15:03:24 »

Ik begreep laatst van een collega die bij NS werkt dat ze daar ook allemaal een tablet krijgen, met Routelint. Met dit systeem kunnen ze kijken welke trein er voor ze zit, of ze (op de seconde) op tijd rijden en of ze EZR kunnen toepassen. Hierdoor word door de bedrijven ook de afleiding wel zelf gecreëerd in mijn ogen, maar goed, dat zal de tijd zich leren
 

Ik betwijfel dat.
Ik ben vroeger wel eens mee geweest op de bok bij een mcn toen kon meer dan nu
Enkele malen mee gemaakt dat de mcn via telerail werd gebeld door de treindienstleider. Lastgeving AKI/AHOB. Mcn pakte pen en papier en maakte aantekening.

M.a.w. vroeger kreeg de mcn informatie en schreef het op, tegenwoordig krijgt de mcn info via schermpje.
M.i.z. blijft de afleiding het zelfde.

Ik kan mij meer vinden in de reactie van Arjan t.o.v. het beveiliging systeem in België.

Mvg, Johan

Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8742


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 20 Juli 2016, 17:55:18 »

Ik ben geen machinist, maar die grijze telefoonhoorn is/was volgens mij voor de omroep.
Telerail had ook telefoonhoorns, maar dat was meer richting zwart en inmiddels alweer wat jaartjes verdwenen.
En zover ik weet is GSM-R gewoon mobiel. Maar verbeter me als ik het mis heb.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #18 Gepost op: 21 Juli 2016, 05:24:05 »

GSM-R is mobiel, maar wordt op de stuurtafel uitgevoerd als vaste telefoon, inclusief hoorn en draad.
Gelogd
joahn93
Newbie

Offline Offline

Berichten: 23


« Antwoord #19 Gepost op: 21 Juli 2016, 21:24:03 »

Ik begreep laatst van een collega die bij NS werkt dat ze daar ook allemaal een tablet krijgen, met Routelint. Met dit systeem kunnen ze kijken welke trein er voor ze zit, of ze (op de seconde) op tijd rijden en of ze EZR kunnen toepassen. Hierdoor word door de bedrijven ook de afleiding wel zelf gecreëerd in mijn ogen, maar goed, dat zal de tijd zich leren
 

Ik betwijfel dat.
Ik ben vroeger wel eens mee geweest op de bok bij een mcn toen kon meer dan nu
Enkele malen mee gemaakt dat de mcn via telerail werd gebeld door de treindienstleider. Lastgeving AKI/AHOB. Mcn pakte pen en papier en maakte aantekening.

M.a.w. vroeger kreeg de mcn informatie en schreef het op, tegenwoordig krijgt de mcn info via schermpje.
M.i.z. blijft de afleiding het zelfde.

Ik kan mij meer vinden in de reactie van Arjan t.o.v. het beveiliging systeem in België.

Mvg, Johan



Aanwijzing krijgen gaat nog immer op dezelfde manier. Maarwat ik wilde aangeven, en misschien niet helemaal goed heb gedaan, is dat er bij bepaaldd bedrijven op het spoor, steeds meet kleine dingetjes bijkomen, zoals een tablet(NS), verbruiksmeter(GTW-D van Arriva) etc. die kunnen zorgen voor afleiding, omdat er vanuit een bedrijf actief gestuurd word om ze te gebruiken
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Ernstig spoorwegongeluk in België [05-06-2016]
« vorige volgende »
Ga naar: