Modelspoorwijzer.net - Forum

Algemeen => Grootspoor => Topic gestart door: hubertus op 3 Maart 2021, 20:50:52



Titel: grootscheepse verbouwingen in Noord Holland
Bericht door: hubertus op 3 Maart 2021, 20:50:52
O.a. Uitgeest gaat volledig op de schop.
Een promofilmpje van Prorail: https://www.youtube.com/watch?v=a_QRE9AKyao (https://www.youtube.com/watch?v=a_QRE9AKyao)

Wel weer apart dat je in een promofilmpje echt de meest gore trein in beeld brengt.
Goed, de trein is van NS, het filmpje van Prorail, maar ik zou toch een volgende trein hebben afgewacht.


Titel: Re:grootscheepse verbouwingen in Noord Holland
Bericht door: Jakop de Bruin op 3 Maart 2021, 21:53:42
Een paar jaar terug al eens naar een voorlichtingsavond geweest van ProRail over, toen nog, iets van 5-6 varianten van de Uitgeestse verbouwing.
Dat opstelterrein zou toen nog in Uitgeest komen aan de Krommeniese kant van de A9.
Dat is gelukkig niet nu de bedoeling meer. Het groene gebied daar holt al achteruit met de oprukkende bebouwing van Assendelft en de geplande verlenging van de A8 naar de A9.
Het uithaalspoor richting Castricum moet er komen voor het geval de Velsertunnel uit bedrijf is en de staal- en kalktreinen via Zaandam naar Beverwijk moeten. Kopmaken op het verbouwde station is dan niet meer mogelijk en dat moet dan op dat spoor.


Titel: Re:grootscheepse verbouwingen in Noord Holland
Bericht door: Noordwaarts op 7 Maart 2021, 20:42:06
Grappig, die pre-corona plannen waarin ze nog uitgingen van een forse toename van het aantal reizigers. Een stijging van 60.000 naar 70.000 reizigers per dag? Ik denk dat NS haar handjes dicht mag knijpen als over 5 jaar 50.000 reizigers per dag gehaald wordt. De wereld is echt veranderd en (een deel van de week) thuiswerken wordt vermoedelijk meer de norm. In Den Haag zou men eens werk moeten maken van 'regeren is vooruitzien' in plaats van star vasthouden aan wat eenmaal besloten is. Wat je minimaal zou kunnen doen is deze plannen nu even in de koelkast zetten en over een jaar eens kijken hoe de toestand dan is. Mocht het reizigersverkeer dan toch weer enorm in de lift zitten, dan kun je dan alsnog aan de slag gaan. Maar nu beginnen met miljoenen uitgeven terwijl het nog meer zeer de vraag is of die investering over vijf jaar echt nodig zal zijn gebleken, vind ik toch wel wat vreemd.

mvg,
Gert