Titel: Het kan altijd sneller Bericht door: niels b op 17 April 2015, 18:25:59 Een Japanse magneettrein heeft een nieuw wereldrecord gevestigd door een snelheid van 589 kilometer per uur te halen. Volgens de Japanse spoorwegen reed de trein met zeven wagons donderdag op een testspoor de recordsnelheid.
http://www.nu.nl/opmerkelijk/4032687/japanse-magneettrein-verbreekt-snelheidsrecord.html Titel: Re:Het kan altijd sneller Bericht door: Noordwaarts op 22 April 2015, 15:12:50 Ik ben natuurlijk geen ingenieur, maar dit lijkt me een aardig realistische visie op magneetzweeftreinen: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/is-het-tijd-voor-magneetzweeftreinen-in-europa~a3974150/
mvg, Gert Titel: Re:Het kan altijd sneller Bericht door: Jeronimos op 22 April 2015, 15:15:07 Volgens mij is dit record al weer verbroken door dezelfde trein. Het is nu over de 600 km/h.
Titel: Re:Het kan altijd sneller Bericht door: Noordwaarts op 22 April 2015, 15:17:08 Volgens mij is dit record al weer verbroken door dezelfde trein. Het is mu over de 600 km/h. Dat staat ook aan het begin van het artikel: 603 km/uur. mvg, Gert Titel: Re:Het kan altijd sneller Bericht door: Blausee-Mitholz op 22 April 2015, 17:14:03 Zweven is geen trein. Een trein rijdt op rails.
Dat doet deze niet dus is het voor mij geen trein. TGV heeft de respectabele snelheid van 574,8 km/u gehaald. Dat staat voor mij voor een trein. Klasse! Mvg, Johan Titel: Re:Het kan altijd sneller Bericht door: Noordwaarts op 22 April 2015, 21:06:08 Zweven is geen trein. Een trein rijdt op rails. Dat doet deze niet dus is het voor mij geen trein. TGV heeft de respectabele snelheid van 574,8 km/u gehaald. Dat staat voor mij voor een trein. Klasse! Mvg, Johan Ja, maar nadat die TGV met reuzevaart voorbij was konden ze de rails ongeveer opvegen, als je dat VK-artikel mag geloven. Verder ben ik het wel met je eens hoor: treinen horen op rails. Maar ook dat staat in het artikel te lezen: Europa is eigenlijk te klein voor zweeftreinen en dergelijke. mvg, Gert Titel: Re:Het kan altijd sneller Bericht door: Wesley op 22 April 2015, 22:20:26 Ja, maar nadat die TGV met reuzevaart voorbij was konden ze de rails ongeveer opvegen, als je dat VK-artikel mag geloven. Daar heb ik hoegenaamd niets van gehoord, en gezien ik het Franse spoorgebeuren tamelijk nauwgezet volg, lijkt me dat onwaarschijnlijk. De auteur heeft het mogelijk verward met de recordpoging uit 1955 (!) in Les Landes, toen de schade aan het (toen reeds 100 jaar oude, dus aangelegd toen treinen zo'n 60 tot 80 km/h reden - dan is 331 een heel groot verschil) spoor aanzienlijk was. Het laatste record is op een gloednieuwe hogesnelheidslijn verreden, die dergelijke snelheden technisch zou moeten kunnen weerstaan, dunkt mij. Titel: Re:Het kan altijd sneller Bericht door: Noordwaarts op 23 April 2015, 08:21:43 Oké, dan heeft de betreffende journalist de TGV voorbij horen stuiven, maar wist hij niet waar de rails lag (vrije vertaling van het klok-klepel gezegde).
mvg, Gert |