Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag
Print
Auteur Topic: Spoorwegboeken  (gelezen 84802 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 3 April 2015, 16:56:52 »

Dames, Heren, Diesel-fans! Er is nieuws!  Duim omhoog

Er kan nu al gebladerd worden in het rode dieselboek
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #31 Gepost op: 3 April 2015, 20:40:28 »

 Duim omhoog Ziet er erg goed uit. Kom hem snel halen Gert.
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #32 Gepost op: 3 April 2015, 21:48:01 »

hoi gert

in april al bij in houten

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #33 Gepost op: 3 April 2015, 22:16:42 »

Ja, op 25 april heb ik (lees: mijn uitgeverij) weer een stand in Houten.
Als alles goed gaat, presenteer ik daar twee nieuwe boeken: het Rode Dieselsboek en het boek over de NS 1218.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #34 Gepost op: 23 Juni 2015, 09:24:11 »

Zoals menigeen al begrepen had, is afgelopen weekend besloten dat Lyckatil en ik onze eigen weg gaan. In elk geval ga ik proberen in eigen beheer de serie van de Hondekoppen (1) en Rode Diesels (2) voort te zetten met respect voor elkaars creatieve eigendommen. Het boek van de Gele tweetjes gaat, als het aan mij ligt, gewoon verschijnen, zij het met een flinke vertraging. Misschien het reeds geplande afsluitende deel 4 ook nog wel.   
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #35 Gepost op: 23 Juni 2015, 10:17:11 »

Lycka till Förlag wenst Frank Oude Elferink veel succes.

In tegenstelling tot een door een bezoeker aan het evenement in het Openlucht Museum afgelopen weekend verspreid gerucht* gaat Lycka till Förlag natuurlijk gewoon door.

Voor komende herfst staan op het programma:
- It spoar feroaret (Het spoor verandert - Friesland 1988-2015) van de hand van Wim Hoekema
- 40 jaar spoor in beeld (Spoorwegfotografie: een levenslange fascinatie) deel 1 van een reeks van 3 boeken van Barco de Ouden

Tevens wordt er achter de schermen op dit moment door een bekende raadplater gewerkt aan een fraai boek (daarover binnenkort meer) en zal komende herfst een bekende spoorwegpublicist ook een boek bij ons gaan uitbrengen.

Hou onze website in de gaten: www.lyckatill.nl

mvg,
Gert




* Een van onze zakelijke klanten had een stand tijdens dat evenement en daar probeerde iemand hem wijs te maken dat Lycka till Förlag gestopt zou zijn...   
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #36 Gepost op: 26 Juli 2015, 11:38:56 »

Zoals gezegd gaat Lycka till Förlag gewoon door.  Smiley

De eerstvolgende titel die verschijnt is '40 jaar spoor in beeld - Spoorwegfotografie: een levenslange fascinatie'.
Dit boek is het eerste in een reeks van drie en is samengesteld en geschreven door spoorwegfotograaf Barco den Ouden.



Barco den Ouden begon als tiener al in de jaren ’70 met het fotograferen van treinen. Vanaf het eerste moment had hij de smaak goed te pakken en zo ontstond een fascinatie voor het leven.

Inmiddels 40 jaar en de nodige camera’s verder, vond hij het tijd worden om al zijn dia’s in te scannen, zodat ze voorgoed bewaard zouden kunnen blijven. Maar vele megabytes aan fotomateriaal op een harde schijf is weliswaar leuk om af en toe zelf weer eens te bekijken, het is nog veel leuker als je dit kunt delen met anderen. Vandaar dat de auteur besloot een selectie van zijn opnamen te maken en hier teksten bij te schrijven, om zodoende een reeks fotoboeken te kunnen maken.

In dit eerste deel van de serie neemt de auteur de lezer mee op reis door Nederland en Duitsland. In Nederland zien we elektrische treinen op diverse lijnen in het land, terwijl in Duitsland de nadruk ligt op de reguliere dienst.

Een voorproefje van dit boek kun je hier bekijken: http://issuu.com/lyckatill/docs/doorbladerbare_pdf_40_jaar_spoor_in

Dit boek zal vanaf eind augustus verkrijgbaar zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #37 Gepost op: 3 Augustus 2015, 18:51:23 »

Blader gerust even met mij mee door dit boek.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #38 Gepost op: 3 Augustus 2015, 20:21:44 »

Ziet er goed uit Gert. Kun je alvast een tipje van de sluier oplichten: wat zijn de thema's van deel 2 en 3?

Grt,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #39 Gepost op: 3 Augustus 2015, 22:24:04 »

In deel 2 dieselmaterieel in NL, alsmede een bezoek aan diverse landen in Europa en in deel 3 nog enkele Europese landen en musea in Nederland en Duitsland. Deel 2 verschijnt waarschijnlijk in januari en deel 3 in mei 2016.

Begin oktober verschijnt 'It spoar feroaret', een boek over de veranderingen op het Friese spoor sinds 1988, van de hand van Wim Hoekema. Daarover een volgende keer meer.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #40 Gepost op: 24 Augustus 2015, 23:17:24 »

In het Algemeen Dagblad verscheen afgelopen week een artikeltje over het deze week te verschijnen eerste spoorwegboek van Barco den Ouden:






Meer informatie vind je hier.


mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #41 Gepost op: 29 Augustus 2015, 20:14:19 »

Vandaag verscheen Barco den Oudens eerste boek. In Houten nam hij op de beurs een exemplaar in ontvangst:




Ook Wim Hoekema kwam langs. Wim kreeg een proef-exemplaar (of moat ik no meunster eksimplaar sizze?) in handen:



mvg,
Gert

Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #42 Gepost op: 30 Augustus 2015, 21:19:12 »

Leuk Gert! Succes met de verkoop!
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #43 Gepost op: 30 Augustus 2015, 21:21:56 »

hoi

is een mooi boek
ik heb hem zaterdag ook gekocht

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #44 Gepost op: 2 September 2015, 10:58:57 »

Blader alvast even mee door Wims boek.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Spoorwegboeken
« vorige volgende »
Ga naar: