Naar aanleiding van deze foto heb ik nog een paar vragen. Ik probeer deze trein na te bootsen in 1:87 in de jaren '70 en een paar details zijn me nog niet duidelijk.
1. @Johan: wanneer is de foto gemaakt? Ik vermoed vòòr 1977?
2. Uit hoeveel wagens bestond de trein? Ik heb aantallen gehoord van 40 (dat is heel onwaarschijnlijk want dat gaat de trekkracht van 4x 2200 te boven), 33 of 31 stuks, maar wat is waar?
Heb dezelfde trein volledig op de video staan. Eerste twee loknummers kan ik lezen en dat waren de 2211 en de 2309. Heb de ertswagens geteld en dat waren en 40 daar komen de twee koppelwagens nog bij.
Dus 4 loks, twee koppelwagens en 40 ertswagens.
Ik ben pas in 1992 met video begonnen dus de opname is van 1992 of 1993.
Die foto met 1606 zijn de eerste gebruikte koppelwagens, twee-assers met railstaven als gewicht op de wagens gelast. Dat was te licht en werden al snel vervangen door de blauwe Eanos koppelwagens.
Probleem was dat die koppelwagens wel eens volgestort werden met erts en dat was niet de bedoeling.
Later reden de ertstreinen met 3x 6400 en koppelwagens van Fals waar de kleppen uitgenomen waren. De koppelwagens konden dus niet meer volgestort worden
Koppelwagen zonder kleppen.
<foto 2200>
Zaterdag middag kwam een 2200 met de Malenstein Hupac van uit Ede aan te Emmerich. De los was na losmaken rap weg.
Waarschijnlijk is dit loc 2223.
Heb het origineel opgezocht, was de 2203
Mvg, Johan