Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 34   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse foto's uit de oude doos  (gelezen 384380 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
joahn93
Newbie

Offline Offline

Berichten: 23


« Antwoord #135 Gepost op: 17 December 2015, 23:29:19 »

Volgens mij zijn dat leuke modelbaansamenstellingen, die werkplaatstreinen Duim omhoog
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #136 Gepost op: 18 December 2015, 14:55:19 »


Bediening van de havenlijn Harderwijk door de 6409 nog zonder spoilers op de lange neus. Deze bediening vond plaats vanuit Amersfoort. Opname ergens in augustus 1989

Redelijk vlak voor de val van Ceausescu kwamen enkele Roemeense koeltreinen met begeleiders naar Beemsterboer Harderwijk om wat van de boterberg op te halen.

Helaas is thans geheel het spoor van de havenlijn opgebroken, er is niets maar van te vinden.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 10:03:58 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 591


« Antwoord #137 Gepost op: 18 December 2015, 19:04:17 »

Te gekke foto Johan!
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #138 Gepost op: 19 December 2015, 01:11:42 »

Dank je. Trouwens die werkplaatstrein kun je ook met een mP rijden.


Containershuttles kwamen in zwang. Hier de Leeuwarder shuttle nabij Staphorst richting Zwolle. In deze shuttles zaten in het begin veel demels van defensie.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 10:05:04 door Blausee-Mitholz » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #139 Gepost op: 19 December 2015, 12:37:50 »

In de zomer van 1982 werd het regelmatige familiebezoek naar Maastricht eens met de trein gedaan. Daarbij werd op de heenweg de omweg genomen over Heerlen en de Miljoenenlijn.
Het traject Heerlen - Kerkrade was nog niet geëlectrificeerd en nog van klassieke beveiliging voorzien.
De lijn naar Schin op Geul kende een uurdienst, maar tot Kerkrade Centrum reden er meer treinen, die dan op dat station keerden.


19821002 by hb foto, on Flickr

Een DE-2 wachtend op terugkeer richting Heerlen.

Groet, Huub
« Laatste verandering: 19 December 2015, 13:39:53 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #140 Gepost op: 19 December 2015, 22:28:48 »


Shuttle van uit Onnen naar Kijfhoek werd veel met 1300 gereden. 1313 verlaat hier de IJsselbrug bij Zwolle richting Amersfoort.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 10:06:42 door Blausee-Mitholz » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #141 Gepost op: 19 December 2015, 22:50:26 »

Dank je voor je toelichting Johan, wordt gewaardeerd Duim omhoog

Heb dezelfde trein volledig op de video staan. Eerste twee loknummers kan ik lezen en dat waren de 2211 en de 2309. Heb de ertswagens geteld en dat waren en 40 daar komen de twee koppelwagens nog bij.
Dus 4 loks, twee koppelwagens en 40 ertswagens.

Ik ben pas in 1992 met video begonnen dus de opname is van 1992 of 1993.
Ah, dan moet ik even verder zoeken. Ik zoek de samenstelling vòòr 1977, dus dit geeft geen definitief uitsluitsel. Mijn eigen schuld ook: ik had even de koppelwagen over het hoofd gezien en die zat er in de jaren '70 niet in.

Waarschijnlijk is dit loc 2223.

Heb het origineel opgezocht, was de 2203

Had ik het bijna goed. Het was òf de 2203 òf de 2223. Ik dacht dat de 2203 een radioloc was en miste het symbooltje. Waar ik die wijsheid vandaan had weet ik ook niet meer, want dat kan ik niet terugvinden.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #142 Gepost op: 19 December 2015, 22:55:43 »

Shuttle van uit Onnen naar Kijfhoek werd veel met 1300 gereden. 1313 verlaat hier de IJsselbrug bij Zwolle richting Amersfoort.

Ah...mijn favoriet!  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #143 Gepost op: 19 December 2015, 23:00:25 »

Dan heb ik er nog 1 voor je van een ongebruikelijke plaats gefotografeerd.


Ik kende de brugwachter en kwam daar vaak. Met hem in de toren geklommen van de IJsselbrug voor deze foto van de shuttle uiteraard op een mooie zomer avond  Grin

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 10:07:53 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #144 Gepost op: 19 December 2015, 23:15:10 »

Bijzondere foto en locatie inderdaad. Maar niet van mijn favoriet de 1313...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #145 Gepost op: 19 December 2015, 23:25:54 »

Oke, ik heb je 1313 nog een keer maar die komt wat later want die zit in een serie waar een verhaal in zit.

Mvg, Johan
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 591


« Antwoord #146 Gepost op: 19 December 2015, 23:37:49 »

Die foto van de DE 2 is heel tof. Geeft me inspiratie voor mijn baantje. Misschien toch eens klassieke beveiliging overwegen. Kwam dat toen ook voor op lijnen die wel al geëlektrificeerd waren?
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #147 Gepost op: 20 December 2015, 10:07:28 »

Ja hoor, een paar weken geleden nog een raadplaat geplaatst, ook uit 1982, vermoedelijk in mei.
En nadat we in Kerkrade waren, zijn we ook nog in Valkenburg op het station geweest.


Op de achtergrond zijn de armseinen nog te zien, die daar toen stonden.


En op deze foto ook nog net te zien.


Venlo heeft bijvoorbeeld nog tot 1988 klassieke beveiliging gehad. Ik denk dat ik daar nog meer dia's van moet hebben.

En natuurlijk Utrecht goederen, in 2006 het laatste emplacement in Nederland waar de klassieke beveiliging verdween (uitgezonderd museumlijnen).
Moet ik denk ik ook nog wel een dia van hebben.

Maar helaas ben ik me te laat in seinen gaan interesseren om echt goede plaatjes van het Nederlandse klassieke stelsel te hebben.
« Laatste verandering: 20 December 2015, 10:09:04 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #148 Gepost op: 20 December 2015, 20:51:26 »

In de nadagen van de oude lokken reden de Alpen Expressen in de winterperiode nog vol op.

Bij de retour ritten van de Alpen Expressen zijn we een paar keer s'morgens vroeg in donker al op pad gegaan om bij het eerste licht de terugkerende Alpen Expressen te fotograferen met alle type lokken er voor.









In ganzenmars trokken ze voor bij 11- 12- 13- en 1600-en. Als je geluk had wel zeven stuks op een morgen.
Alle foto's genomen bij Hogebrug nabij Gouda.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 10:11:48 door Blausee-Mitholz » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #149 Gepost op: 21 December 2015, 20:01:13 »

Op de zonovergoten maar frisse zaterdag 6 april in het jaar 2002 was het traject Amsterdam - Utrecht buiten gebruik.
Doorgaande treinen werden omgeleid via Hilversum.
's Morgens eerst naar Hollandse Rading gereden waar allereerst een ICE (kan nog steeds, dus niet in dit draadje) werd gefotografeerd.


Ook de 1775 met een intercity richting zuiden passeerde het station met de fraaie bovenleidingsportalen.


En de Eurocity naar Zwitserland, getrokken door de 1741.

Vervolgens naar Maartensdijk, waar ook nog wat op de plaat werd gezet.


De 1749 met een intercity uit het zuiden. Leuk voor de afwisseling het ICRm rijtuig in Benelux-kleuren. Ik meen dat op dat moment de verbouwde rijtuigen nog geen toelating in België hadden en daarom elders werden ingezet.


En tenslotte waar het mij met name om te doen was, de staaltrein van Beverwijk naar Duitsland. Het nummer van de Duitse loc is niet leesbaar, maar volgens mijn aantekeningen was het een BR 241. Waarom de 1605 ervoor stond, weet ik niet, maar maakt het plaatje wel zo leuk.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 34   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar: