Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 34   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse foto's uit de oude doos  (gelezen 364635 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 11 gasten bekijken dit topic.
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #165 Gepost op: 23 December 2015, 11:13:50 »

DDM-1 komt terug, maar niet in de kleurstelling van DDZ. De blauwe banen verdwijnen wel. Ze worden dus geheel geel. Wat er met de deuren gaat gebeuren is mij niet duidelijk.
Gelogd
Joop_L
Newbie

Offline Offline

Berichten: 46


« Antwoord #166 Gepost op: 23 December 2015, 11:29:05 »

Collega heeft vorige week een DDM-1 zonder loc op de WGM zien staan, in exact de zelfde kleurstelling als DDZ Grin
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #167 Gepost op: 23 December 2015, 12:20:11 »

Heren dit is geen topic voor discussie over materieel heden ten dage. Start dan maar een nieuw topic op graag!

Mvg, Johan
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #168 Gepost op: 23 December 2015, 18:53:53 »


Materieelscheiding was er in het begin op papier maar in praktijk reed de 1637 gewoon mee in de reizigersdienst. Hier met DDM-1 doorkomst Weesp richting Lelystad.


Retourslag fotografeert in Almere.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 10:18:59 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #169 Gepost op: 24 December 2015, 11:47:54 »

NS had een opgewaardeerde ICM IV voor de ambtenarentrein Den Haag <-> Groningen in het leven geroepen. Het stel had nummer 4444


Aan het einde van 2004 had NS haar ICM 4444 van kerstdecoratie voorzien. Gefotografeerd in Groningen.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 10:20:15 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #170 Gepost op: 24 December 2015, 22:03:54 »


Toen de gehele 64/6500 serie was afgeleverd werd voor ieder die betrokken was bij het project een diner georganiseerd bij Restaurant de Landing in Stroe.
Met een gezelschap trein ingeklemd door de 6401 en 6520 (met energie lok 64XX) werd naar Stroe gereisd.
Tijdens het verblijf van het gezelschap werd deze foto te Stroe gemaakt. Een toevallig passerend paardenspan wilde voor de grap wel even poseren  Grin

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 10:21:29 door Blausee-Mitholz » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #171 Gepost op: 25 December 2015, 09:59:17 »

Je zou haast gaan denken dat je ergens in Oost Europa bent.  Cheesy

Een foto uit de heel oude doos van een mat-46 op een onbekend station.




Dit is natuurlijk een digitaal geintje. In 2002 bestond het spoorwegmuseum 75 jaar en om dat te vieren pendelden in het weekend van 6 en 7 juli o.a. twee serieuze museumtreinen tussen het spoorwegmuseum en het centraal station.


Hier het vertrek uit het museum richting Lunetten. De rails ligt hier anno 2015 (deels) nog wel, waarmee de foto theoretisch nog mogelijk zou zijn, maar rijden naar Lunetten is echt uitgesloten.


Hier is de omgeving inmiddels drastisch veranderd. Van de oude overkappingen is niets meer over en ik dacht dat de oude stationshal inmiddels ook volledig is verdwenen.


Het vertrek van de pendel richting Lunetten. De machinist om vanaf Lunetten naar het museum te rijden, zit al in zijn cabine.


En tenslotte de kruising met het andere pendelende stel, een vijfdelige blokkendoos.
Ook hier is de situatie inmiddels drastisch veranderd.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #172 Gepost op: 28 December 2015, 01:04:38 »


De loopbrug van Zwolle staat op de monumentenlijst. De brugdelen zijn ongeveer half jaren '90  weg geweest voor groot onderhoud en revisie om weer jaren mee te kunnen. Hier de terugkeer van één van de delen.
Kwam per schip in de haven van Katwolde aan en dan per speciaal transport naar het station.
Waar nodig werden vluchtheuvels opgevuld met rijplaten en moesten lantarenpalen dan wel stoplichten wijken. De route werd voor het (normale) verkeer afgesloten. Voor het spektakel was tot diep in de nacht veel bekijks  Cool


Men deed er twee week-enden over. Dit deel was het eerste week-end weer op zijn plaats gelegd.
Van het tweede week-end heb ik ook video opnamen van.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 10:23:47 door Blausee-Mitholz » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #173 Gepost op: 28 December 2015, 14:51:51 »

Begin jaren 80 stonden vader en zoon samen te fotograferen op het station van Zutphen.
Helaas ging dat bij beiden met wat problemen gepaard, de zoon had overbelichte dia's, de vader onderbelichte.
Maar gemiddeld leidt het toch tot een leuk tijdsbeeld.

Een van de resultaten van de zoon was al eens bij de raadplaten te zien. Hier beginnen we met dezelfde trein, zoals gezien door de vader.


De DE-1 26 op de tankplaats van Zutphen

Er stond meer leuk spul, een Unimog in de vorm van een bovenleidingsmontagewagen die voor een achtergrond van bruine 2200-en stond.


Zoals de zoon het zag


En zoals de vader het zag (scheef, I know, maar leek me beter dan de buffers van de 2200 afsnijden)


De vader was ook nog zo slim om de Unimog wat dichterbij te fotograferen.

De DE-1 was inmiddels blijkbaar klaar met tanken en werd verplaatst.


Eerst gefotografeerd door de vader


En later door de zoon

Er is één ding waar vader en zoon over van mening verschilden.
Ik heb de dia's opgeruimd bij 1981, mijn vader bij 1982. Allebei wel in de eerste helft van het jaar. Aangezien we allebei wel meer dan eens diadozen uit onze handen hebben laten vallen, kan ik niet zeggen wie de meeste kans maakt het goede jaar te hebben gekozen.
Aangezien er mensen zijn die bij wijze van spreke aan de stand van een ruitenwisser schijnen te kunnen zien, wanneer een trein is gefotografeerd, is er wellicht iemand die kan oordelen wie er nu gelijk had.

Groet, Huub
« Laatste verandering: 28 December 2015, 17:31:10 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7388


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #174 Gepost op: 28 December 2015, 17:21:48 »

Jammer dan dat de ruitenwissers niet wat beter te zien zijn... Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #175 Gepost op: 28 December 2015, 17:31:32 »

Heb ik iets verbeterd.  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #176 Gepost op: 31 December 2015, 00:03:50 »

We gaan een kijkje nemen bij Kijfhoek in de negentiger jaren.
Ik had een kennis die daar werkte en heb enkele Zondagen mogen mee kijken. Dat kon toen nog  Cool


Kijktableau van de heuvelsporen Twee bundels van ieder 7 sporen met ieder een heuvel.


Het NX bedieningstableau van de CVL Kijfhoek. Het kijktableau behoort dus hier bij.


De Wabco heuvelbediening met uitkijk op de heuvels.


Uitzicht van af de Wabco heuvelbediening.


De vier 2200-en heuvellokken hadden Wabco apparatuur aanboort. Deze lokken kwamen in principe het terrein niet af.


Op de bok bij de heuvellok. Links en onder bij het raam de Wabco displays.


Het laatste afloopje gezien vanaf de bok van de heuvellok.


Met een railrem worden de afloopjes afgeremd.


Heuvellok in ruste.


Werkplaatstrein via Kijkfhoek waarschijnlijk voor Feyenoord

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 10:36:01 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #177 Gepost op: 31 December 2015, 12:46:58 »


Heuvelwerk gezien vanaf het dak van de post.


2302 heuvellok aan het werk.

Op 1 maart 1997 ben ik samen met een NS man nog eens het Kijfhoekterrein overgelopen omdat de oude lokken op hun einde liepen. Er werd toen niet geheuveld.
In middels waren de 2200 heuvellokken allang vervangen door 6400-den heuvellokken.







Heuvellokken 6411, 6412, 6413 en 6414. In principe kwamen deze lokken ook niet het terrein af op 1 uitzondering na heb ik begrepen voor het bedienen van een nabij gelegen raccordement. De grijze antennes zijn van de Wabco apparatuur niet te verwarren met de haaievin die de Duitse Herders later kregen. In 1997 was dat nog niet aan de orde


2200-en waren in die tijd al zeldzaam hier nog 2 stuks op Kijfhoek samen met 11- en 1300


Jakop zijn lievelings lok  Wink 1313 "Uitgeest" in rust wachten op de volgende klus vanaf Kijfhoek.


De 1302 had zojuist een trein aangebracht vanuit Amersfoort.


1201 brengt een trein aan vanuit Venlo.


1122 in rust.


Op zaterdag staat er nog al wat materieel over op Kijfhoek.


1107 in rust. Deze lok heeft tot het einde toe volgehouden.

Dit was het rondje Kijfhoek.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 13:52:34 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #178 Gepost op: 31 December 2015, 17:47:11 »

 Duim omhoog  Duim omhoog  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #179 Gepost op: 2 Januari 2016, 11:11:16 »

Ergens tussen 25 september 1998 en 23 oktober 1998 had de werkplaats in Tilburg de deuren opengezet voor het publiek.
Te zien waren o.a. enkele 1300-en.


Drie-assige draaistellen zijn een belasting voor het spoor, hier werden proeven genomen met twee-assige draaistellen onder de 1312.  Wink


En omdat het Jakop's lievelingsloc is, de 1313 in gezelschap van de 1316.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 34   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar: