Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 34   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse foto's uit de oude doos  (gelezen 365340 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8744


WWW
« Antwoord #180 Gepost op: 3 Januari 2016, 14:54:26 »

Op 22 mei 1993 reed voor het laatst de Hoek-Warzawa-Express en dus ook de trein de andere kant op, de Warzawa-Hoek-Express.
Ter gelegenheid daarvan was een Oost-Duitse Ludmilla, de 234 440, naar Nederland gehaald, om de trein tussen Utrecht en Hoek van Holland te trekken.

Hier wachtend op een kopspoor, terwijl op de achtergrond een onbekende 2200 passeert.

19931279 by hb foto, on Flickr

Die 2200 is met een Robeltrein en nog wat andere goederenwagens op weg naar de toenmalige spoorstaaflasinrichting.

19931280 by hb foto, on Flickr


Binnenkomst van de Warzawa-Hoek-Express, getrokken door de 1203.

19931282 by hb foto, on Flickr


En het vertrek achter de Oost-Duitse loc richting Hoek van Holland

19931287 by hb foto, on Flickr


19931288 by hb foto, on Flickr


19931289 by hb foto, on Flickr


19931290 by hb foto, on Flickr

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #181 Gepost op: 3 Januari 2016, 16:21:19 »

Waarom tot Utrecht en niet tot de grens?
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8744


WWW
« Antwoord #182 Gepost op: 3 Januari 2016, 16:30:46 »

Ik vermoed dat het stationnement in Utrecht te kort was om de loc te laten omlopen.
Tot waar de loc op de terugweg de trein heeft getrokken, weet ik niet zeker. Ik vermoed ook Utrecht.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2026


« Antwoord #183 Gepost op: 3 Januari 2016, 16:31:56 »

ik moet ergens een krantenartikel hebben van een trein in Hengelo met als trekkracht deze loc.
Geen idee of het ook de trein is zoals hierboven beschreven wordt.
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8744


WWW
« Antwoord #184 Gepost op: 3 Januari 2016, 16:44:01 »

Zover ik weet waren de overbrengingen met reguliere treinen naar/van Amsterdam. Zal dan een van die treinen zijn geweest.
Of twee jaar later toen ze bij werkzaamheden werden ingezet om de Berlijntreinen via Zutphen - Arnhem naar Amsterdam te brengen.
Foto's daarvan komen nog wel een keer.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8744


WWW
« Antwoord #185 Gepost op: 9 Januari 2016, 19:38:18 »

Weer wat verder terug in de tijd met een foto van mijn vader.
De 1127 met plan E rijtuigen in Valkenburg in de zomer van 1982.
Ik vermoed een Valkenburg-expres, maar zou ook gewoon een rit met leeg materieel van Maastricht naar Heerlen kunnen zijn.


P19820108 by hb foto, on Flickr

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #186 Gepost op: 9 Januari 2016, 23:47:36 »


Spoorbrug bij Dordrecht. Deze had de naam "de vlinder"
Je ziet hier de spoorbrug wezenlijk lager liggen dan de verkeersbrug er achter.


Gezien vanaf de verkeersbrug aan de kant van Zwijndrecht.


Benelux op de aanbruggen.


Om voor de binnenvaart makkelijker open te kunnen gaan werden de aanbruggen ook hefbaar gemaakt. Weerzijden kwamen heftorens te staan.


De vlinder en aanbruggen in geopende toestand. Aanbruggen zijn nu op hoogte van de verkeersbrug.

Na verbouw naar 4-sporing werd de brug verhoogd naar de hoogte van de verkeersbrug. De heftorens zijn dan ook weer verdwenen.


De vlinder is gesloopt en hier is een noodbrug te zien tijdens de verbouw.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 14:01:11 door Blausee-Mitholz » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8744


WWW
« Antwoord #187 Gepost op: 10 Januari 2016, 12:51:38 »

En vervolgens werd de vlinder ingewisseld voor dameslaarsjes.
Dat noemen ze dan vooruitgang...  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8744


WWW
« Antwoord #188 Gepost op: 10 Januari 2016, 14:25:42 »

Ook in de zomer van 1982, dezelfde dag als de 1100 in Valkenburg, heeft mijn vader in Venlo het wegslepen door een Sik van een Duitse BR110 gefotografeerd. In die tijd nog dagelijkse kost, omschakelbare bovenleiding kende Venlo nog niet.


P19820116 by hb foto, on Flickr

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #189 Gepost op: 11 Januari 2016, 21:58:51 »


IJsselbrug Zwolle bij hoog water. In deze situatie gold een vaarverbod en de treinen hadden snelheidsbeperking vanwege de verzadiging van het dijklichaam.  


IJsselbrug zoals wij die kenden. In dat hokje heb ik heel wat uurtjes gezeten bij mijn goede vriend brugwachter.


Gezien van de Hattemse kant.


Noordbrug van boven gezien.


Geopende brug van boven gezien.


Door de contragewichten is maar een kleine motor met vertraging kast nodig om de brug naar boven te brengen. De handel is voor bij noodsituatie handmatig naar beneden te brengen.


Contragewicht bij opening voor het spoor.


Bijna gesloten.


Railovergang bij een gesloten brug.


Gedenksteen in het landhoofd aan de Hattemse kant.


De grendels die pas genomen kan worden als er geen trienen in de blokken bevinden.


Bedieningspaneel van de bruggen.


Brugwachter op zijn post.


Gerrit de brugwachter , een NS-er in hart en nieren  Cool


Het naderende einde van een markante brug, de Hanzeboog is reeds in aanbouw.


De overweg aan de Hattemsedijk die nu vervallen is.


Doorkijkje onder de Hanzeboog vandaan naar de IJsselbrug.

Helaas verledentijd.

Mvg, Johan




« Laatste verandering: 20 April 2020, 14:27:27 door Blausee-Mitholz » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1768


Benoemd snoodaard


« Antwoord #190 Gepost op: 13 Januari 2016, 11:23:20 »

De nieuwe brug vind ik fraai omdat de lijnen zo mooi "clean" zijn, maar de charme van de oude is daarmee inderdaad wel verdwenen - en de baan van Gerrit waarschijnlijk ook. Wat is er van hem terechtgekomen, weet je dat?
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #191 Gepost op: 13 Januari 2016, 16:13:22 »

Gerrit is gepensioneerd  Cool in de ruhestand zeggen ze in het Duits  Grin

Mvg, Johan
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1768


Benoemd snoodaard


« Antwoord #192 Gepost op: 13 Januari 2016, 20:29:38 »

Gelukkig maar. Fijn voor Gerrit  Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8744


WWW
« Antwoord #193 Gepost op: 17 Januari 2016, 16:55:40 »

Op de zonovergoten, maar bitterkoude 30e december van het jaar 1992 was ik met vrienden richting de Rotterdamse haven gereden om wat treinen te fotograferen. Op weg richting Maasvlakte zagen we bij Rozenburg een door de 6478 getrokken lege kolentrein, bestaande uit de vrij fotogenieke Franse zelflossers.

19921699 by hb foto, on Flickr

De achtervolging werd ingezet. Hoe lastig dat nog is, blijkt wel uit het gegeven dat we pas bij de Suurhoffbrug de trein voor het eerst weer een beetje behoorlijk in beeld hadden.

19921700 by hb foto, on Flickr

Dankzij het afremmen van de trein voor het emplacement Maasvlakte en het vertrouwen dat de politie het te koud vond om te controleren, kon de trein nogmaals gefotografeerd worden. Er was zelfs tijd geweest om van lens te wisselen.

19921703 by hb foto, on Flickr

De wagens bestaan overigens in model, Electrotren heeft zowel de vier-assers als de kortgekoppelde twee-assers in een nette uitvoering.

Groet, Huub
« Laatste verandering: 17 Januari 2016, 16:57:25 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17392


315*


« Antwoord #194 Gepost op: 17 Januari 2016, 18:15:31 »

Leuk! Zijn het nou twee verschillende types, die wagens en ook nog met een iets andere kleur of kijken we tegen twee verschillende zijden van de wagens aan en zijn ze dus niet gelijk aan beide zijden?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 34   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar: