Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 34   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse foto's uit de oude doos  (gelezen 333517 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #450 Gepost op: 10 Januari 2020, 20:30:18 »

Dat hadden ze die man op de foto ook gezegd...  Grin
Omdat het in dit draadje niet echt op zijn plaats is, zal ik mijn bedenkingen wel even in mijn eigen draadje uiteenzetten.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 67



« Antwoord #451 Gepost op: 23 Januari 2020, 11:58:20 »

Geweldige foto's, prachtig.
Stoor me alleen van die (host. store.share photo bucket) juist net die gave oude lok's wazig te zien met die host reclame.
Zal ook eens zoeken op oude CD en opslagschijven naar foto's.
Mooi draadje ga deze zeker volgen.

Gr, Henk-Jan.
Gelogd

Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #452 Gepost op: 19 April 2020, 10:52:46 »

Mee eens Henk-Jan daarom ben ik in mijn archief gaan struinen en alle gepubliceerde foto's aan het verzamelen.
Met medewerking van beheer (heel veel dank daar voor  Duim omhoog) ben ik begonnen aan herstel van de foto's, de eerste pagina is reeds gedaan. Is veel werk meer ik doe het graag om dit mooie topic weer leesbaar te maken.

Mvg, Johan
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #453 Gepost op: 8 Juli 2020, 11:03:07 »

Nu het weer herfst lijkt te zijn, dit draadje maar weer eens tot leven wekken.
Misschien dat het eerste plaatje hier al te vinden is. Ik had het al eens geëxporteerd, maar het stond niet in mijn flickr-album. Geen zin om 31 pagina's door te bladeren, dus ik ga er gewoon vanuit dat het een primeur is. En anders pech.  Grin


19970015, Loenersloot [NL] by hb foto, on Flickr

Toen het bij Loenersloot nog 2-sporig was, werd daar een 1200 met goederentrein in typische modelbouwsamenstelling gefotografeerd, dus allerlei wagens die normaal alleen in bloktreinen rijden, door elkaar. Direct na de loc een bovenleidingmontagewagen van Electrorail. Ik dacht dat dit type ook een kleine motor had om bij werkzaamheden zichzelf te verplaatsen.


19970016, Loenersloot [NL] by hb foto, on Flickr

En een extra foto naar aanleiding van de actualiteit, in de trein zat ook een Slps van ACTS met twee containers. Zo te zien wel het oudere type, niet wat nu door een winkel is aangekondigd. Maar in principe kunnen ze dus ook als losse wagen realistisch in een trein worden ingezet.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #454 Gepost op: 27 Juli 2020, 10:29:37 »

Voor wie aan Rivarossi (met losse voorzetneusjes), Märklin/Hamo en Roco nog niet genoeg heeft, brengt Piko nu ook een botsneus 1100 uit. Er zullen vast liefhebbers voor zijn.
Het voorbeeld van het gekozen nummer heb ik één keer volledig in beeld voor de lens gekregen, op 7 maart 1995 bij Soest.


19951061, Soest [NL] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #455 Gepost op: 27 Juli 2020, 20:29:34 »

Fraaie goederentrein, Huub! Daar kun je nooit genoeg van zien.
Zoals jullie vast wel hebben gezien, heb ik de 1136 een aantal keren meer voor de lens gehad, waaronder de foto in Maarn GE die PIKO heeft gebruikt.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #456 Gepost op: 9 Augustus 2020, 21:36:24 »

Sneltram 5014 was al eens eerder te zien in dit theater, ruim vijf jaar later rijdt het alweer een tijdje rond en heeft het de eerste omstickering al gehad. Het krijgt hier een wasbeurt ter gelegenheid van een open dag.


19881189, Nieuwegein [NL] by hb foto, on Flickr

Daarna mag het de benen strekken over het spoor naar de werkplaats.

19881193, Nieuwegein [NL] by hb foto, on Flickr

Nog meer trams

19881191, Nieuwegein [NL] by hb foto, on Flickr

En nog meer

19881188, Nieuwegein [NL] by hb foto, on Flickr

Die 5017 blijkt een rijdend reclameblok, o.a. voor het niet meer bestaande Radio Schuurman.

19881187, Nieuwegein [NL] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #457 Gepost op: 13 December 2020, 11:27:24 »

Dit draadje weer even uit de catocomben naar boven gehaald, naar aanleiding van een raadplaat.

Het olielaadstation van de NAM in Schoonebeek toen dat nog in gebruik was.
Alle foto's van 22 februari 1985 (vermoedelijk, kan 1 of 2 dagen later zijn).


P19850324, Schoonebeek [NL] by hb foto, on Flickr


P19850325, Schoonebeek [NL] by hb foto, on Flickr


P19850326, Schoonebeek [NL] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #458 Gepost op: 13 December 2020, 23:33:39 »

770000 img 0007a Den Haag by Gerard van Vliet, on Flickr
NS 1502 met trein uit Keulen, Den Haag CS,
1977.

770000 img0006a Den Haag by Gerard van Vliet, on Flickr

770000 img0004a Den Haag by Gerard van Vliet, on Flickr
NS 1001 met Berglandexpress,
Den Haag CS,
1977.

740503 img 154a Rijswijk by Gerard van Vliet, on Flickr
NS Plan T 507,
Rijswijk,
03 mei 1974.

700000 img100a Roermond by Gerard van Vliet, on Flickr
Nedams Autobus Onderneming (NAO) bus no. 1,
Roermond,
begin jaren '70.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #459 Gepost op: 6 Februari 2021, 14:54:22 »

Vermoedelijk horen onderstaande foto's eigenlijk niet in dit draadje thuis omdat ik denk dat het waarschijnlijk niet in Nederland is.
Uit de oude doos zijn ze wel. Letterlijk zelfs uit een doos met foto's afkomstig van mijn schoonvader (90).
Wellicht dat hij nog weet waar het is als ik ze laat zien en het vraag, maar ik zie 'm pas weer over een week of 2.
Ze zijn te mooi om hier niet te delen en meteen de vraag te stellen of jullie enig idee hebben van de locatie?
Een soort van raadplaatje back to the sixties want op de achterkant heeft de fotograaf die ze afgedrukt heeft een stempel geplaatst met 24-12-64.



Ik vermoed dat mijn schoonvader ze gemaakt heeft en voor zover ik weet zijn de mensen op bovenstaande foto gewoon bij toeval op de foto gezet.



Deze is van denk ik ongeveer het zelfde standpunt gemaakt. Beide heren zijn denk ik wel met opzet gefotografeerd, mogelijk zelfs dat de linker mijn schoonvader is.
Het stationsdak is m.i. typerend en wellicht een aanwijzing.
In die tijd was mijn schoonvader kapitein bij de landmacht, maar gezien de burgerkleren lijkt het me geen militair uitstapje.



Deze is 180 graden de andere kant op gemaakt. De jongeman is of toevallig op de foto of hij behoord tot het gezelschap (als daar al sprake van is trouwens).
De brug is wellicht ook een aanwijzing voor de locatie.



Nogmaals dezelfde richting. Er was bovenleiding en het gebouw links kan ook een aanwijziging zijn.

Ik ben benieuwd of jullie een idee hebben en misschien ook iets over de treinen die in beeld zijn kunnen zeggen.
Over 2 weken kan ik de oude baas op het rooster leggen en kijken wat die er over te zeggen heeft  Cheesy

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #460 Gepost op: 6 Februari 2021, 15:02:08 »

Het is het Gare du Nord in Parijs. Zal dan wel de trein naar Nederland zijn en mag dus in dit draadje.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #461 Gepost op: 6 Februari 2021, 15:09:30 »

Nou, dat is dan duidelijk  Grin

EDIT: GM heeft zelfs een plaatje vanaf het perron



Gebouw en brug duidelijk herkenbaar.

« Laatste verandering: 6 Februari 2021, 15:13:26 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #462 Gepost op: 6 Februari 2021, 15:54:20 »

Inderdaad het Gare du Nord. Eerste foto is een UIC-rijtuig, op de tweede foto links vooroorlogse coupémeuk en rechts dezelfde trein als op de eerste foto, met een combinatie van UIC- en DEV-rijtuigen (en mogelijk nog ander spul - eventueel een Pullmanrijtuig -  in de verte) - dat zou goed een trein uit Amsterdam kunnen zijn geweest. De trein met de coupérijtuigen lijkt me eerder een binnenlands ding, mogelijk uit Amiens, Maubeuge o.i.d.

Nu dan de treinen: Gezien het feit dat we ons op de lager genummerde sporen (als je te voet vanaf de straat het station binnenkomt, de sporen aan de linkerkant - waar tegenwoordig Eurostar en Thalys afgehandeld worden) bevinden, moeten het vertrekkende treinen zijn (de dames in de trein op foto 1 lijken ook geen aanstalten te maken om uit te stappen). In die tijd waren op alle Parijse kopstations de linkse sporen voor vertrek en de rechtse voor aankomst.  Uit de (zeer vage) schaduwen i.c.m. de datum maak ik op dat het ergens rond 14:30-15:30 uur was (de klok op foto 2 kan ik niet lezen), en volgens mijn Chaix uit 1956 - het dichtstbijzijnde jaar dat ik heb - vertrok precies om 15:00 uur trein 129 naar Brussel en Amsterdam (A Amsterdam 22:47). De binnenlandse trein zou Rapide 23 naar Boulogne-Maritime (V Paris-Nord 14:48) moeten zijn; maar daar zet ik een vraagteken bij, omdat het materieel m.i. niet echt bij een boottrein naar Londen past. Misschien zie ik iets over het hoofd - of het is een trein die pas uren later zal vertrekken, maar alvast klaargezet is. Dat gebeurde in die tijd ook wel, en omdat alle deuren dicht zijn, is het misschien dat.
« Laatste verandering: 6 Februari 2021, 15:56:09 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #463 Gepost op: 6 Februari 2021, 16:19:56 »

Tja....zeg het maar...



Ik zou eigenlijk zeggen 5 over half 4  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #464 Gepost op: 6 Februari 2021, 16:25:36 »

Is te laat voor mijn theorie... en ik kan er 300 verschillende tijden in lezen, zo vaag is die foto Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 34   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar: