Modelspoorwijzer.net - Forum

Algemeen => Grootspoor => Topic gestart door: Noordwaarts op 30 Oktober 2014, 15:51:17



Titel: NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Noordwaarts op 30 Oktober 2014, 15:51:17
NS praat met CAF over nieuwe sprinters: http://www.nu.nl/economie/3916275/ns-praat-met-caf-aankoop-120-nieuwe-treinen.html

En als het straks (weer) niks blijkt te zijn, dan weten we nu al wie er wordt uitgecafferd.  ;-)

mvg,
Gert


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Blausee-Mitholz op 30 Oktober 2014, 16:08:45
Spaans?
Snap niet wat ze moeten met al die dubieuze landen, Italie (Fyra) en nu deze weer.

Werkspoor hebben ze vakkundig de nek omgedraaid en de huisleverancier Bombardier zal wel te duur zijn ...........

Waar gaat dat heen...................

BTW krijgt deze wel meteen toiletten ...... ? (hebben we wat om door te spoelen  :D :D :D :D )

Met septische groeten, Johan


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Noordwaarts op 30 Oktober 2014, 16:19:22
Alle sanitaire details staan in het bericht, Johan.

mvg,
Gert


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Wesley op 30 Oktober 2014, 16:43:56
Nou nou nou... zo kan-ie wel weer met alle vooroordelen. Een beetje zakelijk de dingen bekijken kan geen kwaad. CAF-materieel rijdt in tamelijk veel landen rond, ook de DB heeft daar materieel besteld, en op het eiland waar de auto's links rijden rijden ook CAF-treinen, en nog een grote plas verder ook. En voor de Spanje-bashers: het bedrijf is gevestigd in Beasain... Google maar eens in welk deel van het land dat ligt... Daarbij gaat het om Civity's, een beproefd concept dat al een aantal jaren dienst doet, in Spanje en daarbuiten.

En Werkspoor "vakkundig de nek omgedraaid"? Kom op zeg... die kregen het gewoon niet voor elkaar om in het buitenland orders binnen te slepen, om wat voor reden dan ook. En ja, dan red je het niet, tenzij je miljarden aan subsidies binnenharkt - wat ook niet bepaald gezond is.

Oh, alsof Bombardier zulk goed spul levert, en altijd op tijd... ik zeg "Twindexx", of inderdaad SLT.


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: p-kokkie op 30 Oktober 2014, 17:30:38
Even het CAF van het koren scheiden ;D

Gr. Pascal


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Noordwaarts op 30 Oktober 2014, 18:01:57
LOL @ Pascal!   ;D

Ondertussen vind ik het wel een fraai ontwerp:
(http://upload.modelspoorwijzer.net/user/7246/CAF Sprinter_1414684903.jpg)

mvg,
Gert


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Viktor op 30 Oktober 2014, 19:16:54
Zoals op het plaatje vind ik het een erg mooi ontwerp. Vooral het gebied rond de koppeling ziet er beter uit dan bij eerdere foto's (y)
Op hun website staat wat meer informatie over de 'Civity'
http://www.caf.es/en/productos-servicios/familia/civity/datos-tecnicos.php


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Blausee-Mitholz op 30 Oktober 2014, 20:12:04
NSR is dom bezig. Alweer een nieuwe serie er bij (en kleine series laten ze slopen omdat het te duur is zie SM'90)

Ze hadden een vervolg serie van de SLT moeten bestellen dan was het onderling koppelbaar gebleven. Breed inzetbaar.

Werkelijk NSR weet van voren niet dat ze van achteren leven.......

Met septische groeten, Johan


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Noordwaarts op 30 Oktober 2014, 20:28:26
Septisch: http://www.woorden-boek.nl/woord/septisch
Sceptisch: http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=sceptisch

 ;)

mvg,
Gert


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Wesley op 30 Oktober 2014, 20:29:31
Ja, Johan denkt nog steeds aan die toiletten ;D.

Daarbij, als CAF nu 75% goedkoper was voor een product dat bovendien beter aan de specificaties voldoet dan een vervolgserie SLT, hadden ze dan nog steeds SLT's moeten aanschaffen? Ik weet niet of dat allemaal het geval is, maar ergens ligt een kosten-batengrens, en om dan meteen maar "out of the blue" te stellen dat ze bij NSR van voren niet weten dat ze van achteren nog leven, gaat toch een paar bruggen te ver...


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Noordwaarts op 30 Oktober 2014, 20:41:43
Werkelijk NSR weet van voren niet dat ze van achteren leven.......

Dat verklaart wel meteen waarom er in SLT geen toiletten zitten!   ;)

mvg,
Gert


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Viktor op 30 Oktober 2014, 20:42:06
Een vervolgserie SLT bestellen zonder toiletten? Ik heb begrepen dat er niet zomaar aan het ontwerp van SLT gesleuteld mocht worden ivm aanbestedingsregels, en dat het inbouwen van toiletten bij de SLT zo duur was dat ze beter deze konden kiezen.

En we praten helemaal niet over kleine vloot! Ze bestellen 120 nieuwe stellen! Ter vergelijking: van de SLT zijn er 131 besteld.
(bron wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Sprinter_Lighttrain))  


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Blausee-Mitholz op 30 Oktober 2014, 20:44:37
Dan hadden ze een vloot van 250 slt gehad.
Hoe groot was ooit Plan V?


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: neudalhausenstadbahn op 31 Oktober 2014, 01:54:15
NSR had zeer goede redenen om geen extra SLT's meer te bestellen. Verdiep je wat meer in het groot bedrijf ipv vanalles te lopen blaten maar je geen verstand van lijkt te hebben. Dat geld ook voor je opmerkingen over CAF trouwens.

Verder ga ik er niet op in op somda kan je alles zeer uitgebreid nalezen, veel succes.

Groetjes Michiel


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Joop_L op 31 Oktober 2014, 09:26:32
Over een hoog speculaas halte gesproken...  ;D


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Romar op 31 Oktober 2014, 17:21:22
Speculaas? Lekker!


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Blausee-Mitholz op 31 Oktober 2014, 18:23:42
Tsja  .... meer kunnen ze er kennelijk niet over uitkramen  :D


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Nederduitsemeester op 31 Oktober 2014, 19:31:24
Oh, alsof Bombardier zulk goed spul levert, en altijd op tijd... ik zeg "Twindexx", of inderdaad SLT.
Ik rij bij NS-Hispeed (nu NS international) inmiddels al twee jaar op die Traxx'en en heb nog nooit noemenswaardig grote problemen gehad, met betrekking tot de lok dan. Dus slecht zijn ze zeker niet.
Misschien dat er softwareproblemen waren in het verleden, maar dat hadden de SLT's ook. ;)

De vorig jaar bestelde (Geel/blauwe)exemplaren zijn inmiddels in aflevering, en dus op tijd.

Waar ging het hier over?  ...Oh ja, de nieuwe sprinters van CAF  ;)


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Wesley op 31 Oktober 2014, 23:28:11
Een Twindexx lijkt dan ook in de verste verte niet op een Traxx, Erwin ;D.

Traxx:
(http://www.treinwiki.nl/wp-content/uploads/2014/03/NSR-Traxx-locomotief-uitrol-Bombardier-rechts.jpg)

Twindexx (had al geleverd moeten zijn, maar de erste drie bakken zijn net gereed en het geheel is intussen vele miljoenen duurder geworden):
(http://static.red-dot-21.com/img/product/19792/default_ni19-00678-2014PD-1.jpg)

Zoek de verschillen ;D.


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: hubertus op 1 November 2014, 10:14:31
Bij de onderste zitten de deuren lager en die heeft maar één stroomafnemer op het dak.
Ga ik door voor de koelkast? ;D

Huub


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Wesley op 1 November 2014, 10:46:10
Er zijn nog een paar onbeduidende details, maar dat zijn wel de baelangrijkste verschillen ja (y) ;D.


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Nederduitsemeester op 4 November 2014, 19:14:28
Ik dacht dat je het over Bombardier in het algemeen had... ;)


Titel: Re:NS praat met CAF over nieuwe sprinters
Bericht door: Wesley op 4 November 2014, 20:59:49
Dat een Traxx enigszins passabel functioneert, betekent niet dat Bombardier alleen maar goede treinen bouwt... ook AnsaldoBreda heeft wel eens iets gebouwd dat het daadwerkelijk deed...