Wilde vandaag nog eens bij Assel de heide fotograferen icm het spoor.
Helaas zelfs het stekje waar je vorig jaar nog wat kon doen is heden dus danig begroeid dat dat zelfs niet meer mogelijk is.
Erg jammer dat je op heel de ingraving niets meer kunt doen, heb ik het verleden daar toch mooie foto's kunnen maken.
Snel door naar Teuge dan daar maar treinen spotten.
Zowaar nog een Plan V in de stopdienst de 956 als ik het goed heb.
Slechts 1x gezien dus rijdt niet de hele dag meer. Plan V moet je tegenwoordig met een lampje zoeken, zijn nu echt zeldzaam aan het worden.
Ik schrok mij een hoedje
Wat krijgen we nu is de getrokken Int met 1700 al vervangen door de ICE ................. :
Al ras bleek dat Utrecht op zijn gat lag en dit een omleiding betrof pfffffffffffff
Snel een nachschuss gemaakt. Dit betrof dus een ICE met NS logo.
Een half uur later nog een omgeleide ICE dit keer met DB logo.
Niet fraai met open koppeling beschermkappen maar ik laat het toch zien omdat de ICE hier (nog) niet alle dagen te zien is.
Ik vermoed dat de ICE stellen via Deventer naar Arnhem zijn gegaan waar ze de normale route weer opgepakt hebben. Arnhem is een reguliere stopplaats dus kopmaken zou dan geen bezwaar moeten zijn geweest.
Demi kwam nog langs als losse lok.
Gelukkig nog het vertrouwde beeld
1744 met Int aan de haak richting Amersfoort.
Omdat de zon als maar doordraait wordt tegenlicht meer van invloed. Daarom de hoek zo groot mogelijk gemaakt.
Locon 9904 met cacao containertrein richting Bentheim.
Door verkassen de Volvotrein net gemist
Doordat de lijn wat verdraait sta je twee overwegen verder nog wat beter voor de zon in de namiddag.
Traxx 186 148 met Int aan de haak richting Amersfoort.
En dan weer terug voor de finale. 1750 met Int richting Amersfoort.
Geen heide maar wel mooie treinen gefotografeerd
Mvg, Johan