Voor Deel 2 reizen we af naar het zuiden: naar Chabowka om precies te zijn. Dit plaatsje telt op z'n zachtst gezegd erg weinig mensen, maar het is het knooppunt van drie lijnen: lijn 104 Chabowka-Nowy Sacz, lijn 99 Chabowka-Zakopane en lijn 98 Chabowka-Sucha Beskidzka. Het dorpje bevindt zich ongeveer op de helft van de afstand tussen Krakow en Zakopane.
Chabowka heeft ook nog een spoorwegmuseum, met een vrij grote collectie wagons, stoomlocs, diesels en een paar elocs. Van hier uit werden in de zomermaanden toeristentreinen gereden naar Dobra k. Limanowej en naar Zakopane. Van hier uit worden (onder andere) ook de laatste actieve vertegenwoordigers van de 52'er-familie in Polen, namelijk de Ty2-953 en de Ty2-911 ingezet.
Genoeg gezegd, tijd voor een fotoimpressie.
Uploaded with
ImageShack.usEen van de twee actieve Ty2's.
Uploaded with
ImageShack.usDe Ty2-953 wordt aangekoppeld aan de toeristentrein voor een slag naar Dobra k. Limanowej.
Uploaded with
ImageShack.usHet panorama vanuit een van de toeristentreinen.
Uploaded with
ImageShack.usDe Ty2-953 is weer terug op het museumterrein.
Uploaded with
ImageShack.usDe Ty2-953 krijgt water.
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.usEen paar platen van de museumstukken en het museumterrein.
Uploaded with
ImageShack.usDe slakkenput met de waterkraan en een portaalkraan.
Uploaded with
ImageShack.usDe locloods met enkele SM42's ervoor.
Deel 3: Kaszuby/Trojmiasto (Kashubië/Driestad) en Elk.
mvg Bjorn