Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Tunnelbord  (gelezen 14666 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #15 Gepost op: 1 December 2015, 18:17:25 »

De aankondigingsbord voor de entreesnelheid is pas begin van dit jaar ingevoerd, dus die hoef jij niet te maken. Wel weer het bord voor ATB-loze treinen (is bijna hetzelfde, maar dan zonder cijfer erin) Wink

Euhh...de foto is van 2009..... Of bedoel je nu niet het bord met het tunnelsymbool en de 4 er in?

Nee, ik bedoel dat het bord op de foto vooraf wordt gegaan door een "Entreesnelheidsverminderingsbord (seinnummer 286 uit het seinenboek)". Gele driehoek met de punt naar beneden met een tunnelsymbool met daarin aangegeven de snelheid die bij het entreebord bereikt moet zijn. Dit is ook in combinatie met de brandende G. Die bestond in 2009 nog niet. Je kan het Entreesnelheidsverminderingsbord mooi woord voor scrabble Grin hier: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-17990.html vinden, even doorscrollen naar beneden...
« Laatste verandering: 1 December 2015, 19:30:29 door Nederduitsemeester » Gelogd

Groeten, Erwin
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 1 December 2015, 20:20:06 »

Wat zou je dan in de jaren 80 als Meester tegengekomen zijn vanaf vertrek van Beverwijk?
Met die snelheidsbeperking van 80 in de tunnel neem ik aan dat er geen baanvaksnelheidsbord is geplaats.
Voor de reguliere stoptriein was dat snelheids bord met de 8 de eeste aanwijzing qua snelheid of was daar nog iets voor?
Komt zo'n baanvaksnelheidsbord dan na de tunnel of wordt die snelheidsbeperking anders opgeheven?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #17 Gepost op: 4 December 2015, 16:03:16 »

Wat zou je dan in de jaren 80 als Meester tegengekomen zijn vanaf vertrek van Beverwijk?
Met die snelheidsbeperking van 80 in de tunnel neem ik aan dat er geen baanvaksnelheidsbord is geplaats.

Bij vertrek vanaf Beverwijk vanaf de goederensporen, is de snelheid toch al laag omdat daar lage seinen staan dus je ziet gauw genoeg als meester zijnde wat de entreesnelheid is. Daarbij worden er in tunnel zogenaamde adviessnelheidsborden gebruikt, deze geven aan welke snelheid op dat punt geadviseerd wordt, deze liggen onder de baanvaksnelheid.
Ik weet alleen niet of in de jaren 80 deze entree- en adviessnelheidsborden ook al bestonden, ik ben in de veronderstelling dat deze pas bij de indienstelling van de Willemspoortunnel ingevoerd zijn, maar dat kan ik mis hebben. Misschien zijn er forumleden die dat wel weten. Ik weet wel dat er L en H-seinen stonden, of die er nog staan weet ik niet, in 2009 geloof ik is de hele Velsertunnel vernieuwd. Een baanvaksnelheidsbord stond er wel, net voor het diepste punt dacht ik.

Voor de reguliere stoptrein was dat snelheids bord met de 8 de eeste aanwijzing qua snelheid of was daar nog iets voor?
Komt zo'n baanvaksnelheidsbord dan na de tunnel of wordt die snelheidsbeperking anders opgeheven?
Voor een reizigerstrein was die snelheidsbord voor 80km/h inderdaad de eerste snelheidsaanduiding, die snelheidsbeperking werd, en wordt in het algemeen nog steeds, opgeheven door een baanvaksnelheidsbord, of een snelheidsbord die een hogere snelheid toestaat.
Gelogd

Groeten, Erwin
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Tunnelbord
« vorige volgende »
Ga naar: