Modelspoorwijzer.net - Forum

Algemeen => Grootspoor => Topic gestart door: Noordwaarts op 1 Mei 2015, 10:27:23



Titel: Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 1 Mei 2015, 10:27:23
Zie: http://nos.nl/artikel/2033345-toegangspoortjes-rotterdam-centraal-dicht.html

Wat nu als je alleen maar foto's wilt maken op het perron? Of familie of vrienden wilt ophalen of wegbrengen?
Kun je ook inchecken en weer uitchecken zonder te reizen? En wordt er dan geen bedrag van je kaart afgeschreven?

mvg,
Gert


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Jakop de Bruin op 1 Mei 2015, 10:35:49
Citaat
Een abonnementshouder zegt op het Rotterdamse CS blij te zijn met de verandering. Hij verwacht nu meer rust op de perrons.

Eindelijk die honderden mensen van de perrons af die daar alleen maar rondhingen en niet met de trein gaan...  ;D

Ik kan er alleen maar kwaad om worden. Weer een stap van Big Brother om te weten waar we zijn en wanneer....


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: neudalhausenstadbahn op 1 Mei 2015, 10:56:57
Je kan gewoon binnen 30min het station weer kosteloos kan verlaten. Je moet alleen een OVchipkaart bij je hebben.

De gene die die nu nog niet hebben of niet wensen te gebruiken moeten naar mijn mening maar onder een steen gaan leven. Iedereen heeft namelijk al zo'n 8 jaar de tijd gehad zich er in te verdiepen, ermee te leren werken en al dan niet gratis zo'n ding aan te schaffen. Ik zit inmiddels aan m'n 4e en 5e( de andere 3 zijn al verlopen) OVchipkaart en heb er nog niet eentje hoeven kopen.

Groetjes Michiel


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: hubertus op 1 Mei 2015, 11:07:41
We zullen zien hoe lang het duurt. De poortjes op Rotterdam Centraal zijn al eens eerder gesloten geweest en toen vrij snel daarna weer geopend, naar het schijnt (mede) vanwege de omzetkeldering van de winkeliers aldaar.
Als het zou helpen om het ov veiliger te maken, zou ik het nog niet zo'n probleem vinden, maar het is allemaal schijnveiligheid.
De poortjes staan lang genoeg open om achter iemand aan te lopen. Logisch, want je wilt niet dat het poortje sluit tussen de reiziger en de rolkoffer die hij trekt. De poortjes zijn ook niet dusdanig ontworpen dat ze een onneembare vesting zijn. En als je wilt zwart rijden maar dat wel op een nette manier wilt doen, check je in, loopt door het poortje en checkt dan direct weer uit. Zeker zolang het een uitzondering is dat je een station treft waar de poortjes gesloten zijn, een vrij effectieve manier om zonder kosten in een trein te stappen.
Tot je een conducteur tegenkomt, dan krijg je een discussie dat je niet hebt betaald.
Hmmm, de poortjes worden toch gesloten om juist dit soort discussies en daaruit resulterende escalaties te voorkomen?

Maar zolang een ander het voor je betaalt, hoef je niet diep na te denken over de effectiviteit van kostbare maatregelen.

Huub (niet in het bezit van een OV-chipkaart en ik kan je verzekeren, het leven onder die steen is zo slecht nog niet)


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Wesley op 1 Mei 2015, 11:08:34
De gene die die nu nog niet hebben of niet wensen te gebruiken moeten naar mijn mening maar onder een steen gaan leven.

Ja? Ook als je in, laten we zeggen, Winterthur woont en een keertje incidenteel in Rotterdam Centraal foto's wil gaan schieten? Nogal een gedoe om dan speciaal voor het fotograferen jezelf een OV-chipkaart te gaan bezorgen, waar je verder nul komma niks aan hebt... Moet ik dan maar onder een steen gaan leven? Al schijnt dat volgens Huub best comfortabel te zijn ;D.


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 1 Mei 2015, 11:16:24
Ja? Ook als je in, laten we zeggen, Winterthur woont

Jij leeft duidelijk al tijden onder een steen. Zo heet die plaats al zowat twee jaar niet meer!   :D

mvg,
Gert


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Wesley op 1 Mei 2015, 11:21:47
Ja, dat is ook weer waar ;D.


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Bart Mestrom op 1 Mei 2015, 12:41:00
Je kan gewoon binnen 30min het station weer kosteloos kan verlaten. Je moet alleen een OVchipkaart bij je hebben.

Michiel heeft gelijk. Men kan zelfs binnen 60 minuten nog kosteloos door de poortjes. Koop je desnoods een goedkoop kaartje van bijv. Rotterdam CS naar Rotterdam Blaak. Elk wegwerp OV-chipkaart fungeert puur als sleutel. Ik heb dit al eens getest met een kaartje van Roermond-Maastricht door in Heerlen bij NS en/of Veolia in te checken. Kreeg geen foutmeldingen.


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: MHS84 op 1 Mei 2015, 19:18:12
Citaat
Een abonnementshouder zegt op het Rotterdamse CS blij te zijn met de verandering. Hij verwacht nu meer rust op de perrons.
Als bovenstaande echt waar is heb je minder malloten die vóór je lens lopen.


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Martijnstein op 1 Mei 2015, 20:16:25
Ik vind het maar een raar verhaal. De overgrote meerderheid van de mensen op een perron staan op een trein te wachten. De mensen die uit de trein komen verlaten het perron direct en blijven niet nog wat rondhangen. Waarom zou het dan met dichte poortjes opeens rustiger worden op een perron?


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 1 Mei 2015, 20:26:35
Vermoedelijk doelt men op een paar zwervers die soms op perrons rond hangen, anders weet ik werkelijk niet waar men op doelt.

mvg,
Gert


PS: of men doelt op met camera's en telelenzen bewapende hangouderen, dat kan natuurlijk ook...   ;)


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 1 Mei 2015, 21:21:46
Hopla: http://nos.nl/artikel/2033413-gaan-de-poortjes-op-mijn-station-ook-dicht.html

mvg,
Gert


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Jakop de Bruin op 1 Mei 2015, 21:37:34
Ach.....over een paar jaar staan alle poortjes ongebruikt open, is de OVchipcard practisch afgeschaft  omdat hij vaker gehackt is dan legaal gebruikt en komt men tot de conclusie dat kaartjes verkopen en conducteurs die ze controleren wellicht niet zo'n gek systeem was.
Geweld richting conducteurs - en ook ambulancepersoneel en andere hulpdiensten trouwens - is geen gevolg van zwartrijderij (dat is van alle tijden) maar meer van een gebrek aan opvoeding van kinderen door hun ouders die het te druk hebben met elk hun eigen carrière en het 'opvoeden'  overlaten aan kinderdump en de school met 'tussen de middag opvang' en naschoolse opvang, zodat ze alleen zelf nog maar naar bed hoeven brengen en als ze vervelend zijn met een tientje naar buiten sturen en 'koop maar iets leuks' ...
Voeding is het enige wat kinderen tegenwoordig* nog krijgen en dan zelfs nog te vaak junkfood  ;)

*lees: de laatste 20 jaar

Verder is allles wel goed met me hoor  :D


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Blausee-Mitholz op 1 Mei 2015, 23:50:19
Heel simpel, ik weiger een OV kaart te kopen. Dus reis ik niet meer met de trein maar doe alles met de auto. Die enkele keer dat ik de trein pakte was naar Eurospoor Utrecht. Nu heb ik het met Eurospoor ook al wel gehad dus ben ik daar niet zo rouwig om.
Je kunt 10x beter met de auto naar Köln (IMA) en Dortmund (Intermodellbau) rijden dan een dag Eurospoor.
Op grote stations fotografeer ik toch al niet dus daar mis ik ook niks aan.

Ik weiger OV, waarom? Tis waanzin dat je meer saldo op de kaart moet hebben dan dat je verreist. Omdat ik weinig de trein pak gaat de restwaarde al heel snel verloren. Kaartje op maat kopen, oke geen probleem. OV, nee. Dus in Nederland reis ik niet meer per spoor. Over en uit!

Laatst nog in de trein gezeten van Klanxbull naar Westerland (Sylt) v.v. Met parkeren er bij 13 euro nogwat of zo. Prachtige belevenis maar wel met en gewoon kaartje gekocht aan het loket. Je weet precies wat het je kost. Zo hoort het!

Mvg, Johan


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Jakop de Bruin op 2 Mei 2015, 08:00:21
Ik weiger OV, waarom? Tis waanzin dat je meer saldo op de kaart moet hebben dan dat je verreist. Omdat ik weinig de trein pak gaat de restwaarde al heel snel verloren. Kaartje op maat kopen, oke geen probleem.

Mee eens Johan, ik reis vrijwel alleen nog met de trein met een Kruidvat kaartje o.i.d. waarbij je identiteit niet aan je reisgedrag wordt gelinkt zoals bij de OV kaart wel gebeurt bij het opwaarderen via de bankrekening. Dit is vooral een principe-kwestie.
Het hoge bedrag wat er op moet staan, wat jij al noemt, is de tweede vooral praktische reden.
Belachelijk als je een retourtje Amsterdam wil (een dagje Amsterdam per spoor is veel handiger en goedkoper dan met de auto heen gaan) en wat iets van €8-9 kost, een veelvoud daarvan op je OV-kaart moet hebben.
Keer 2 dan ook nog want zo'n dagje uit ga je veelal samen.
Een enkele keer koop ik nog wel eens een kaartje online (kan dat nog eigenlijk?) en stap ik dus over het 'identiteit-principe' heen, maar betaal ik tenminste wel precies wat de reis kost.


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 2 Mei 2015, 08:35:12
Je kunt nog steeds in Nederland met de trein reizen zonder OV chipcard hoor. Bij elke automaat kun je een kaartje kopen dat precies kost wat je verbruikt en geen cent meer.
En dat kaartje ziet er ook nog eens uit als een papieren kaartje. Enig verschil is dat er een chip in zit en dat je er mee moet in- en uitchecken.

mvg,
Gert


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Jakop de Bruin op 2 Mei 2015, 08:38:38
Overal nog?


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Sander Lageveen op 2 Mei 2015, 08:53:24
Is overal nog te koop inderdaad.

Mvg,
Sander


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: hubertus op 2 Mei 2015, 09:00:09
Bij elke automaat kun je een kaartje kopen dat precies kost wat je verbruikt en geen cent meer.
Klopt niet helemaal. Het kan wel op elk station, maar niet bij elke automaat.
En het kost 100 cent meer dan je verbruikt.


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 2 Mei 2015, 09:26:50
Klopt niet helemaal. Het kan wel op elk station, maar niet bij elke automaat.

Dat het wellicht niet bij elke automaat kan, dat zou kunnen. Maar dan is er op elke station echt wel één automaat waarbij het wel kan.


En het kost 100 cent meer dan je verbruikt.

Licht dat eens toe, als je wilt? Moet je een euro extra betalen voor het feit dat je een los kaartje wilt kopen?
Als dat zo is, dan zouden ze dat eigenlijk bij de automaat moeten vermelden. Nou ja, mij maakt het niet uit.
Ik reis maar zelden per trein en heb die ene euro extra dan wel over voor het niet hoeven aanschaffen en gebruiken van de chipcard.

mvg,
Gert


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: hubertus op 2 Mei 2015, 10:24:30
Je betaalt inderdaad een euro toeslag "om de meerkosten te dekken".
Nu heb ik sowieso geen hoge pet meer op van de bedrijfsvoering van NS, maar als de meerkosten van zo'n los kaartje al een euro zijn, is het wel heel erg triest metmze gesteld.

Overigens, het blijft een chipkaart, dus op gebied van privacy biedt het geen voordelen t.o.v. de "anonieme" ov chipkaart. Behalve dan dat het natuurlijk onzin is om uit te checken als je een enkeltje koopt en niet door een poortje hoeft.


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Martijnstein op 2 Mei 2015, 10:26:33
Je hoeft inderdaad niet een OV chipkaart te hebben om te reizen met de trein. Je kan op elk station ook een eenmalig kaartje kopen. Dat kost 1€ per kaartje (enkeltje of retour) extra en dan krijg je een soort van papieren wegwerpkaartje met chip erin. Volgens mij zien de dagkaarten er hetzelfde uit.
Mocht die euro te veel zijn dan kan je ook een e-ticket kopen via het internet. Dan betaal je het kaartje online en kan je een kaartje uitprinten.

Mocht je je zorgen maken om je privacy, dan kan je nog altijd muntgeld in een kaartjesautomaat storten. Als je zo principieel bent dat je je pinpas niet bij de NS wilt gebruiken dan gebruik je neem ik aan je pinpas nergens, betaal je overal contant en heb je geen smartphone?

Kijk, de OV chipkaart werkt wel gewoon, dus boycotten omdat het zo'n slecht systeem is, dat is een beetje onzin. Als je slechts zeer sporadisch reist kan ik het wel begrijpen. Aan de andere kant is de hele OV chipkaart ontworpen naar de wensen van de vervoerders, niet met de reizigers als uitgangspunt, dus ja, er zitten veel irritante foutjes in voor de reiziger die de vervoerders niet op willen lossen.
Dat het ook principieel anders kan laat TfL (Transport for London), het overkoepelende transport departement van de overheid van Groot Londen zien. Zij zien erop toe dat het OV in Londen in goede banen wordt geleidt. Eerst even een voetnoot dat de privatisatie van het spoor op Groot Brittannië geen succes is en dat veel van de infra van het spoor en de ondergrondse oud, vuil, en versleten is. Maar de kaartjes, de integratie van de verschillende vervoerders en de service naar de klanten is wel goed geregeld. Ten eerste zijn er een tiental private busbedrijven en worden de Overground en Docklands Light Railway ook door private bedrijven geëxploiteerd. Als reiziger merk je daar niks van omdat de kleurstelling van al het OV standaard TfL is. Ook de kaartjes (Oysterkaart, soort OV chipkaart) zijn gestandaardiseerd. Een principieel andere inslag is dat het Oyster systeem de laagste prijs voor de klant rekent. Als je een dag onverwacht veel reist betaal je nooit meer dan een dagkaart zou kosten bijvoorbeeld. Ook als er iets mis gaat, dan staan er bij alle poortjes service medewerkers die je beleeft helpen en geen boetes uitdelen. Er wordt immers bijna niet zwart gereden omdat er overal poortjes staan.


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: hubertus op 2 Mei 2015, 11:25:01
Zoals vaak is ook bij privacyvraagstukken altijd de afweging tussen wat lever ik er voor in en wat levert het me op.
Bij een mobiele telefoon lever ik veel privacy in, maar levert het me ook een hoop gemak op in de zin dat ik bereikbaar ben wanneer ik dat wil.
Wanneer ik niet bereikbaar wil zijn, laat ik de telefoon thuis en geen telecomprovider die nog weet waar ik ben.
Bij betalen met pinpas lever ik wat privacy in, maar biedt me het voordeel dat ik niet met veel contant geld op zak hoef te lopen.
Bij de ov chipkaart lever ik veel privacy in, nog niet zo veel als bij een mobiele telefoon, maar veel meer als bij een willekeurige pinbetaling.
Maar ik krijg er niks extra's voor terug. Sterker, ik loop alleen maar meer risico's dan voorheen dat ik, ondanks dat ik heb betaald, door verkeerde handelingen alsnog als zwartrijder wordt aangemerkt of dat de reis me meer kost dan zou moeten.

En als het nu allemaal duidelijk was. Maar de vervoerders geven zelf geen, onduidelijke of tegenstrijdige informatie.
De tekst op het wegwerpkaartje wel eens gelezen? "Geldig door in- en uit te checken". Ofwel, ik moet in- en direct daarna weer uitchecken en dan is het kaartje geldig? Of bedoelen ze toch wat anders?
Recent op een internationaal e-ticket gereisd, maar heb niet kunnen achterhalen of ik daar nu wel of niet mee moet in- en uitchecken. Op de website heb ik het niet kunnen vinden, op het kaartje zelf wordt het alleen aangegeven in combinatie met een poortje. En op het perron is niemand te zien om het aan te vragen.
De teksten in de treinen, iets in de trant van: "reist u verder met NS, dan hoeft u niet uit te checken". Oke, ik heb de intercity van Den Haag naar Utrecht en reis vervolgens terug naar Leidsche Rijn. Veel comfortabeler dan de hele reis met de stoptrein. Ik reis verder met NS dus hoef niet uit te checken, toch? Krijg ik toch een boete, want ik reis tegen de reisrichting in.
Bij dit alles nog even afgezien van de vraag hoe ik moet weten dat ik overstap op een andere vervoerder. Het overgrote deel van de Nederlandse treinreizigers reist alleen met NS. Die weten vanuit hun algemene ontwikkeling vermoedelijk nog wel dat er nog ergens wat regionale vervoerders zijn, maar toch niet waar die zijn?

Nu beschouw ik mezelf niet tot het onnozelste deel van de natie, misschien ten onrechte, maar in mijn ogen valt dit allemaal voor een incidentele reiziger niet te begrijpen.

Dan ben ik blij dat ik een auto voor de deur heb staan. Ooit een hartstochtelijk bepleiter van het reizen per trein, reis ik er nu amper meer mee in Nederland. Het hele gedoe eromheen, maakt voor mij dat er van onbezorgd reizen geen sprake meer is. En als dat aspect wegvalt, blijft er weinig reden over waarom ik wel met de trein zou gaan.

Huub


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 2 Mei 2015, 11:30:35
Overigens, het blijft een chipkaart, dus op gebied van privacy biedt het geen voordelen t.o.v. de "anonieme" ov chipkaart. Behalve dan dat het natuurlijk onzin is om uit te checken als je een enkeltje koopt en niet door een poortje hoeft.

Dat ben ik niet met je eens. Je kunt zo'n kaartje aanschaffen door munten in de automaat te doen. Je hoeft niet per se met je bankpasje te betalen.
M.a.w.: Zou ik niet met mijn bankpas, maar met contant geld hebben betaald, dan zou NS niet hebben geweten dat ik het was die naar Schiphol reisde.

Wat dat uitchecken betreft heb je volkomen gelijk. Ik heb het zowel op de heen en terugreis wel gedaan, maar vroeg me serieus af of er iemand van achter de struikjes* zou opduiken om mij te betrappen als ik het niet zou doen...   :D

mvg,
Gert





* De smart guys mogen van 'struikjes' even 'reclameborden' maken als ze wilden opmerken dat er weinig struikjes groeien op Schiphol.   ;)


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: hubertus op 2 Mei 2015, 11:59:42
Je kunt je anonieme chipkaart ook met muntgeld opladen. Ik weet niet of dat bij elke munten accepterende automaat kan, maar tenminste in Amsterdam bij het GVB kan dat. En het privacyaspect zit niet alleen bij het betalen, ook bij het reizen.
Uiterlijk op het moment van inchecken is het gezicht bekend bij het kaartje. Of dat een eenmalig kaartje is of een anonieme ov-chipkaart, maakt niet uit. Voor die reis is dan exact bekend waar wordt ingestapt en waar wordt uitgestapt. Kleine moeite om een week later hetzelfde gezicht aan een ander kaartnummer te koppelen.

Overigens is het privacy-aspect voor mij niet de doorslaggevende reden om de ov-chipkaart niet te gebruiken. Ik vind het niet prettig, maar als de kaart verder een klantvriendelijk geval zou zijn, zou ik het gebruik niet om privacyredenen achterwege laten. Van een anonieme kaart tenminste. Een persoonlijke kaart vind ik net een stap te ver gaan.

Huub


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 2 Mei 2015, 17:46:04
Uiterlijk op het moment van inchecken is het gezicht bekend bij het kaartje.

Hoezo? Staan er bij ieder incheckpaal aan alle kanten camera's dan?

mvg,
Gert


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: MHS84 op 2 Mei 2015, 18:48:40
Weet je, we gaan weer terug naar af. Vroeger had je ook poortjes, alleen stond er toen een man (http://www.drehscheibe-online.de/foren/file.php?17,file=46534) bij.

Net als Martijn vind ik dat het principe OV-chipkaar goed is. Het uit- en inchecken als je overstapt naar een andere vervoerder is wel irritant voor de reiziger, maar niet onoverkomelijk. Alleen zo kunnen de kosten/baten verdeeld worden tussen de vervoerders onderling.
Het voordeel een anonieme OV-chipkaart is dat meerdere mensen het ding kunnen gebruiken, alleen niet tegelijkertijd. Het reisgedrag van de kaart wordt geregistreerd, maar niet van de persoon. Ik vind wat Huib zegt een beetje vergezocht, maar niet onmogelijk.
Net als Jakop en Johan vind ik 20 euro instaptarief te hoog.
Een Blokker-, AH- of whatever-actiekaartje is ook helemaal geen slecht alternatief als je helemaal geen OV-chipkaart heb. Het is bij lange reizen juist goedkoper. Je reisgedrag wordt niet geregistreerd als je niet uitcheckt. Zo ben ik eens vergeten uit te checken in Sittard. Op de terugreis kreeg ik controle en er werd niks van gezegd, omdat ik de kaart in Oss geactiveerd had en zodoende een betalende reiziger was.  Uitchecken ging niet, omdat het start- en eindpunt hetzelfde was.


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: hubertus op 2 Mei 2015, 20:04:35
Hoezo? Staan er bij ieder incheckpaal aan alle kanten camera's dan?
Hoeft niet. Met één camera kun je meerdere incheckpalen of poortjes in beeld hebben.
Een goede synchronisatie doet de rest.
Of het vergezocht is? In ieder geval heeft TLS in het verleden zelf aangegeven dat ze op deze manier misbruik van de ovc kunnen aanpakken door niet alleen de kaart te blokkeren, maar ook de persoon erachter (uiteindelijk) te achterhalen. Kan grootspraak zijn, maar technisch is het met de goede apparatuur gewoon mogelijk.

Huub


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Jakop de Bruin op 2 Mei 2015, 20:13:33
Vandaag eens op gelet en hier en daar staan erg sneaky camera's....
Vandaag lekker weggeweest met de trein  ;D  en  lekker niet uitgecheckt   (y)


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 2 Mei 2015, 21:36:27
en  lekker niet uitgecheckt   (y)

Verzetsheld!   :P  ;)

mvg,
Gert


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Jakop de Bruin op 2 Mei 2015, 21:50:31
Daarbij heb ik zo'n 6 uur opgeteld in de trein gezeten vandaag en slechts 1 keer gecontroleerd door de Hc, dus als je geweld wil uitoefenen moet je best wel geduld hebben   ;)  wat overigens totaal niet nodig was want betreffende man had er zin in en was ook bereid ons te tonen wat zijn apparaat in het scherm weergeeft tijdens controle van de kaartjes.
Opvallend was het omroepen vandaag door de diverse Hc's die op de overstap stations  de aansluitende treinen plus bestemmingen plús welk perron die te vinden waren omriepen.
Persoonlijk vind ik 1 controle in zes uur en in zes treinen wat weinig, maar informatief was het treinpersoneel vandaag zeker!  (y)


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Wesley op 2 Mei 2015, 22:28:19
Ja, met Jakop winnen we de oorlog wel ! ;D


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: hubertus op 3 Mei 2015, 19:48:12
Hordelopen (http://www.rijnmond.nl/nieuws/03-05-2015/zwartrijders-hebben-lak-aan-poortjes-cs) kunnen Rotterdammers blijkbaar goed.
Biedt perspectief voor het WK atletiek.  :D


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Jakop de Bruin op 3 Mei 2015, 20:03:44
Ach.....over een paar jaar staan alle poortjes ongebruikt open......

Had ik nou 'enkele maanden' moeten schrijven?  ;D


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: hubertus op 3 Mei 2015, 20:22:50
Ik vermoed dat ze eerst nog voor heel veel geld worden verhoogd.  :-\


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 4 Mei 2015, 18:40:53
Dat denk ik ook. Anyone remember Sergej Boebka (http://nl.wikipedia.org/wiki/Serhij_Boebka_(atleet))?   :D

mvg,
Gert


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Wesley op 4 Mei 2015, 19:07:21
Of >Dick Fosbury< (http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dick_Fosbury)? Dat was die kerel die flopte ;D


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: hubertus op 4 Mei 2015, 19:13:41
Boebka hoeft helemaal niet langs de poortjes, die kan zo van de straat naar het eerste perron.  :D


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: hubertus op 5 Mei 2015, 08:27:16
http://www.nu.nl/politiek/4043462/ns-moet-toegangspoortjes-verhogen-.html (http://www.nu.nl/politiek/4043462/ns-moet-toegangspoortjes-verhogen-.html)

Wat een verrassing...



Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 5 Mei 2015, 10:35:00
"De boete voor springers bedraagt 90 euro, maar kan hoger uitvallen wanneer bewakingspersoneel onheus wordt bejegend."

En krijgen ze dadelijk een bonus als ze op eigen kracht over 2 meter weten te springen?   :D

mvg,
Gert





Tikfoutje...


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Wesley op 5 Mei 2015, 11:42:40
Een ticket voor de Olympische Spelen, lijkt mij :D.


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Joop_L op 5 Mei 2015, 13:04:38
Op station Lelystad staan dus hoge poortjes en ze komen daar zonder al te veel inspanning eroverheen. Even op het kastje gaan staan waar je je OVC voor moet houden, en je springt er overheen.  ;D


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 5 Mei 2015, 15:32:42
Ik zeg: afweergeschut installeren!   ;D

mvg,
Gert


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Blausee-Mitholz op 25 Mei 2015, 10:22:31
Klik (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/4038432/2015/05/22/NK-poortje-springen-afgelast-Grap-loopt-uit-de-hand.dhtml) Zou na het NK ook een EK en WK van de grond gekomen zijn ....... ?
Mss voor NS een nieuwe bron van inkomsten  :D

Mvg, Johan


Titel: Re:Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Bericht door: Noordwaarts op 25 Mei 2015, 10:36:45
Ik had het wel humor gevonden als NS was komen opdraven met een stel extra controleurs en met matrassen.

mvg,
Gert