Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870005 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #405 Gepost op: 9 September 2015, 23:41:39 »

Mijn graanwagens zijn af en ik vind ze best aardig geworden voor een eerste keer, zeker gezien de kosten van misschien net 1 euro per stuk aan materiaal. Goed een volgende keer heb ik ze graag wat strakker en rechter maar alles moet een keer geprobeerd en geleerd worden:




De ketelwagens schieten ook lekker op, deze wachten op bestikkering en veroudering en wat kosten betreft geld het zelfde als voor de graanwagens.


Onder tussen ben ik druk met een kennis van mij aan het brainstormen geweest over een diorama wat ik voor hem ga bouwen. het word een stukje uit mijn wereld met een dorp aan een stuwmeer met kleine huisjes en kronkelstraatjes en veel hoogte verschillen en lekker veel bedrijvigheid op 58x28cm. hiervoor ga ik zo nog even wat gebouwen uitzoeken en vast bundelen in een doos.

Plannen voor de komende weken; voorbereidende werkzaamheden voor een demo in november. Nu kan ik nog regelmatig buiten werken dus moet ik er even werk van maken nu het nog kan. Daarnaast wil ik als Greuping Am Teich klaar is snel met Greuping Süd beginnen die voor mij zelf word op 59x27,5cm.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 15:16:09 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #406 Gepost op: 11 September 2015, 00:36:04 »

Zo de ketelwagens zijn ook af:




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 15:20:36 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #407 Gepost op: 11 September 2015, 22:09:15 »

De rijtuigen voor Greuping Am Teich zijn nu ook af.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 15:22:17 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #408 Gepost op: 25 September 2015, 22:05:15 »

Vandaag even aan het bakken en braden geweest, voor 2 diorama's had ik bovenleidingsmasten nodig dus gelijk maar even een voorraadje gemaakt:



6 enkelsporige en 2 dubbelsporige 3kv masten, heb nu weer 8 enkelsporige en 4 dubbelsporige.

Verder nog 4 dubbelsporige masten voor bovenstroomrail en 2 enkelsporige, deze zijn voor Greuping Süd.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 15:25:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #409 Gepost op: 3 Oktober 2015, 23:24:17 »

Het krijgen van 2 oude minitrix locs in Lochem en de vakantie leidde ook tot andere modelspoor wensen. Zo wil ik meer WAE materieel voor op diorama's en dan met name dubbeldeks materieel. Daarvoor heb ik 3 rijtuigen in aanbouw en 6 andere rijtuigen opgeofferd. Deze worden nu verbouwd tot M5 rijtuigen en WAE ET701/751 bakken. Er komt 1 M5 stuurstandrijtuig bij, 2 hele rijtuigen en 2 halve rijtuigen. Van de treinstellen komen er 3 kopbakken bij waarvan 2 met panto en 2 halve tussen rijtuigen waarvan 1 met zugcafé. Daarbij moet ik dan wel opletten dat ik die zo bestikker dat hij tegen een kopbak aan kan staan. 1 rijtuig hou ik voorlopig op reserve tot ik een situatie heb waar de reeds gebouwde rijtuigbakken niet voldoen.

De vervallen fabriek op de achtergrond vond ik afgelopen week aan de noordoost kant van Ahlem een voorstad van Hannover.





De 2 oude minitrix locs ben ik ook gelijk maar tot WAE E5101's om gaan bouwen en die zijn nu geschuurd en geplamuurd en nu kan ik ze verder op gaan bouwen.




Verder heb ik ook nog een Br112/114/143 lockast liggen die ik samen met de 3 dubbeldeks bakken in aanbouw had, dit word nu een WAE E5201.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 15:29:35 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #410 Gepost op: 5 Oktober 2015, 13:37:03 »

De E5101's en de treinstellen zijn klaar:






De treinstellen zijn ook klaar:




Nu de M5 rijtuigen en de E5201 nog.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 15:31:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #411 Gepost op: 7 Oktober 2015, 21:01:45 »

Vandaag en ook even gister avond heb ik tijd besteed aan een ander hobby projectje. In Juni was ik mee met een rondrit van stichting Youngtimerbussen en de catering moest toen met dozen blikjes en tasjes met pakken koeken en toen had ik zoiets van nahhhh dat is het nie echt dat moet beter kunnen, een catering karretje zou handig zijn. Wat is er dan beter dan gewoon de daad bij het woord te voegen en zoiets te regelen. Een ding uit een vliegtuig kopen is niet te betalen dus dan maar iets anders. Een week of 5 terug kwam ik bij een kringloop winkel 2 goede rollators tegen. Eentje had m'n moeder nodig, de andere leek me een goed ombouw object.

Leuk bedacht alleen er niet bij stilgestaan dat de gangpaden van oudere bussen niet voor rollators gemaakt zijn. M'n pa had de oplossing, het ding versmallen wat hij dus ook heeft gedaan. Nu kon ik hem verder op gaan bouwen en dat was zo simpel als manden kopen, beugels ervoor maken en ze bevestigen. Daarna nog beugels gemaakt om een vuilniszak aan te hangen, leek mij wel praktisch en bordjes met het logo van stichting Youngtimerbussen gemaakt en klaar is kar.










Nu nog zien dat ik dat ding dit weekend naar Alphen a/d Rijn vervoerd krijg dan kan hij over 1,5 week gebruikt worden als we naar Busworld in Kortrijk gaan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 15:41:35 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #412 Gepost op: 8 Oktober 2015, 09:21:27 »

Gister nog aardig wat aan materieel gedaan, de zowel de E5201 als de rijtuigen schieten aardig op.



Bij de rijtuigen had ik weer het nodige verkeerd gedaan door niet goed te letten op de specifieke kenmerken van de rijtuigen. Dit leverde een hoop extra werk op en de rijtuigen zijn daardoor minder strak als ik graag had gezien. Het worden geen toppertjes dus maar het moet er maar mee door.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 15:43:28 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #413 Gepost op: 9 Oktober 2015, 13:23:14 »

Gister eind van de middag en vandaag de eerste 2 uur ben ik bezig geweest met een lading bomen maken. Ik heb allerlei manieren en soorten materiaal door elkaar gebruikt met wisselende resultaten. Vandaag hoofdzakelijk met houtlijm gewerkt en gister vooral met spuitlijm en haarlak. Hier plak je dan ook nog steeds aan de vloer vast op sommige plekken waar de dampen zijn neergeslagen. Takjes, strooisel en drogende bomen bevinden inmiddels ook de door heel woonkamer.









zoals te zien is moet er nog het nodige nawerk volgen maar uiteindelijk hoop ik voor een diorama of 4 aan bomen te hebben.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 16:14:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #414 Gepost op: 9 Oktober 2015, 15:36:09 »

De loc en M5 rijtuigen zijn nu ook klaar en alles ziet er nog best redelijk uit. Ik weinig foto's van de rijtuigen, de meeste foto's waren te veel bewogen en ik heb geen zin nieuwe te maken.







Zo meuk ff in de kast mikken en snel weer door met de diorama's.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 16:18:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #415 Gepost op: 20 Oktober 2015, 16:36:30 »

Voor een diorama dat ik komend weekend op Eurospoor gebouwen heb ik diverse onderdelen zoals raamkozijnen, deuren en andere geveldelen nodig. Nou kan je steeds de standaard dingen gebruiken of je kan zelf wat maken. Dat laatste is wat ik aan het doen ben dus ik heb eerst de delen voor het stationsgebouw wat ik voor komend weekend nodig heb getekend:










Aangezien ik nu toch bezig ben ben ik gelijk met grotendeels knip en plak werk wat andere dingen gemaakt:


Ik moet nog meer tekenen zoals delen voor een locloods en daarna print als het even wil een sheet vol met delen uit, alles wat ik nu nodig heb aangevuld met dingen waarvan ik zeker weet dat ik ze ga gebruiken. Dit word na het printen 2x gelamineerd ter bescherming en om meer dikte te verkrijgen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 16:27:01 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #416 Gepost op: 12 November 2015, 00:18:37 »

De afgelopen dagen 2 Br218ers die ik nog over had omgebouwd. Ik heb ze van balkons voorzien en nieuwe lampen, daarbij wel een foutje gemaakt die ik net nog verholpen heb want de lamphouders staken over de buffers uit en dat kan natuurlijk niet.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 16:28:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #417 Gepost op: 25 November 2015, 13:33:58 »

Voor een vriend van mij heb ik dit weekend in Roermond aan wat materieel gewerkt en ben ik begonnen met een diorama om ze op te zetten. Deze heb ik thuis afgemaakt en is nu klaar om naar de nieuwe eigenaar te verhuizen:
















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 16:31:49 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #418 Gepost op: 2 December 2015, 14:48:27 »

Leuk gedaan en zoiets zou niet misstaan op een salontafel. Duim omhoog

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #419 Gepost op: 30 December 2015, 14:25:47 »

Zo net voor de kerst bedacht om even iets leuks te bouwen om weg te geven. Daarop heb ik in 2 dagen tijd even 5 biervilt diorama's gebouwd.


































Dan ben ik gister nog begonnen een Br151 kap die ik al jaren had tot loc op te bouwen. Verder ben ik ook nog begonnen met een Br110 tot Br140 om te schilderen.




Ik ben ook nog met materieel en andere dingen voor Altengeseke bezig geweest maar daarover in dat topic meer.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 16:38:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: