Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870299 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #555 Gepost op: 16 Augustus 2018, 22:12:47 »

Ik heb de 2 locs met wat hulpmiddelen( een roerhoutje en een strook karton van 6mm breed) afgetekend.




Daarna kon ik gaan schilderen en dat is aardig gelukt tot nu toe.


De blauwe kleur is donkerder als van de bestikkerde treinen maar dit is wel de kleur die ze eigenlijk hadden moeten hebben.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:00:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #556 Gepost op: 27 Augustus 2018, 20:25:32 »

De krat waar ik de infra spullen van het demoteam in had zitten is te groot om die recht op in m'n nieuwe grote rugzak te zetten( door hem op z'n kant te zetten lag hij al open in m'n rugzak. Een grotere kopen ook nog eens goed draagd was geen optie dus tijd voor andere kratten.

De oude krat:


De 3 nieuwe kratten in de rugzak met nog ruimte zat voor meer spul:





Ik heb wel de snijmatten wat moeten verkleinen en er passen geen lange stekkerdozen meer in maar dat wilde bij de oude krat ook al niet echt dus daar moet ik bij het kopen van nieuwe rekening mee houden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:12:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #557 Gepost op: 28 Augustus 2018, 21:15:07 »

Afgelopen woensdag heb ik nog wat hout voor trams in model geschuurd:






Ik ben ook begonnen met de wanden voor het spul te tekenen maar voorlopig ga ik eerst verder met Ösch Hafen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:14:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #558 Gepost op: 1 September 2018, 18:05:48 »

Vanmorgen was ik veel te vroeg wakker en nadat er ergens tussen 4.30u en 5.30u een auto in de buurt wegreed met hardcore aan stond ik ook gelijk in die stand en was het met m'n slaap pogingen helemaal gedaan. Dus bed uit, pc aan wat hardcore sets van Defqon 1 aan en zien iets nuttigs te doen. Al heel snel had ik besloten met mijn "smalspoor 2400en" verder te gaan en te kijken hoever ik daarmee kwam. Dat schilderen, tekenen, aflakken en verouderen ging lekker vlot( de muziek ook). Daardoor had ik de locs af voor ik richting Lochem ging al kwam ik niet meer aan foto's maken en posten toe. De gene die naar de n-spoorforumdag kwamen hadden dus de primeur. Nu thuis, uitgepakt en opgeruimd is er wel tijd voor de 2e reparatie( 2e transport schade van de dag), foto's maken en posten.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:17:13 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #559 Gepost op: 6 September 2018, 20:48:14 »

Ik ben er eindelijk uit wat ik zowel voor de Öscher Insel Bahnen als voor de Höhbecker Verkehrs Betriebe aan bussen wil hebben. Nu heb ik al het hout af kunnen tekenen en zagen:

Wie oplet ziet dat A600( =Van Hool A600) en Citaro G(=Mercedes Citaro Geleed) allebij een keer extra voorkomen tov de rest. Die 2 ga ik dan ook eerst bouwen omdat ik die voor het diorama Ösch Hafen nodig heb.


Een stukje hout was net te kort voor een 12m bus maar daar laat ik het achterste deel weg en die kan dan op de rand van een diorama worden geplaatst.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:19:24 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #560 Gepost op: 9 September 2018, 08:40:46 »

Ik heb gister zoveel mogelijk de bussen in model geschuurd. 3 stuks moeten nog omdat het begon te regenen. Binnen ben ik wel al wat dingen bij gaan werken en het styreen voor de wielen er onder gaan lijmen. Een aantal bussen heb ik later al glad kunnen schuren want vooral kopse kanten zijn nog ruw van het groffe schuurwerk en de secondelijm.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:23:03 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #561 Gepost op: 10 September 2018, 20:24:05 »

Vandaag ben ik alle bussen die al in model geschuurd waren gaan gronden. vanavond heb ik de laatste 3 in model geschuurd en ook die staan nu in de grondverf. Alle ÖIB bussen heb ik inmiddels ook oranje geschilderd maar daar waren als nog 5 a 6 laagjes verf voor nodig.




Nu moet ik gaan bekijken wat er blauw moet worden en of ik dat gelijk bij alle oranje bussen doe of alleen de 6 die het eerste af moeten.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:24:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #562 Gepost op: 11 September 2018, 11:41:17 »

Gister avond ben ik als proef 3 bussen gaan aftekenen om te kijken hoe dat ging. Dat ging met de geodriek nog vrij aardig, beter dan de 3 bussen die ik net gedaan heb. Die eerste 3 heb ik gister avond ook nog blauw geschilderd en dat ging al minder. Ik betrapte er op dat ik in mijn ongeduld gelijk in 1x door schilderde waardoor de bus slechter en minder stabiel vast te houden is waardoor m'n handen meer gaan trillen, dat moet dus anders maar dat word nog een uitdaging.

De potloodlijntjes zijn er om daar strak met m'n penseel overheen te gaan en als ik te veel afwijk kan ik de verf met een vochtig wattenstaafje weg halen en het opnieuw proberen, zo krijg ik strakke lijnen.


De blauwe band heb ik bewust heel breed gemaakt omdat een groot deel van het oppervlak van een bus uit glas bestaat en er anders nauwelijks blauw te zien gaat zijn. De huisstijl word zo bijna het tegenovergestelde van de oude Wuppertaler Stadt Werke huisstijl.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:25:51 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #563 Gepost op: 15 September 2018, 21:53:04 »

Vandaag 6 bussen aan 2 zijdes van ramen voorzien althans het grijze geschilderd. Details tekenen komt uiteraard als laatste.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:26:49 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #564 Gepost op: 21 September 2018, 22:27:49 »

Vandaag heb ik ook de bussen weer eens aangepakt. De bussen die ik deels al van ramen had voorzien hebben dat nu rond om. Bij de overige ÖIB bussen heb ik nu de blauwe baan rond om er op zitten.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:27:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #565 Gepost op: 22 September 2018, 22:30:56 »

Met de bussen gaat het ook gestaag verder, de onderzijdes zijn nu zwart en bij 3 bussen heb ik de geleding grijs geschilderd.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:29:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #566 Gepost op: 23 September 2018, 17:34:26 »

Ik heb vandaag de wielkasten zwart geschilderd met een wattenstaafje. Daarna heb ik met een cocktailprikker waar ik de punt van afgesneden heb de velgen blauw geschilderd.




Nu kan ik de eerste 6 bussen af gaan maken door de lampen en nummerborden er op te schilderen en met potlood de rest van de details gaan tekenen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:31:07 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #567 Gepost op: 24 September 2018, 15:12:26 »

Nou heb ik de eerste 6 bussen zo goed als af, ik heb vanmorgen voor de bussen 2 nieuwe logo's getekend. Deze moeten nu nog uitgeknipt worden en op de bussen worden geplakt voor ik ze kan verouderen.




Nu er echter 1 frustrerend probleem,....dat *** lichaam van mij m'n handen trillen de hele dag al zo erg dat ik ze met geen mogelijkheid uitgeknipt en opgeplakt krijg. Gelukkig heb ik vandaag wel de laatste tests en vragenlijsten van een neuropsychologisch onderzoek gehad en heb ik over een week de eerste afspraak bij een neuroloog maar daar heb ik nu nog niks aan.

Nou heb ik net van armoe maar ergens wat wijn opgevist in de hoop dat de alcohol m'n lichaam genoeg plat legt dat ik weer kan functioneren en dus o.a. met die bussen verder kan. Ik heb er een hekel aan alcohol als medicijn te moeten gebruiken maar ja als de medicijnen niks doen dan moet het maar.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 11:45:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #568 Gepost op: 24 September 2018, 23:51:21 »

Nadat de wijn ingeslagen was werden m'n spiertrillingen net genoeg geremd dat ik met veel moeite toch de bussen af kon maken.








Vanavond verder de hele avond weg geweest en ook na het eerder innemen van m'n medicijnen bleef de combinatie van mijn handen en bekers koffie geen goed idee.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 23:32:03 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #569 Gepost op: 26 September 2018, 16:02:08 »

Ik ben gister begonnen met de voorbereidingen voor de demo van zaterdag. Ik heb wat plastic railsjes op munten gelijmd voor een paar mini diorama's.




Omdat alles zo klein mogelijk moet moet je ook kleinere treinen hebben dus dan kom je uit bij industrieel smalspoor. Ik ben nu bezig van, karton en andere meuk wat materieel te bouwen. Ik ben nu met een gemotoriseerde lorrie 7 locjes bezig maar er moeten ook nog de nodige lorries bij. Kieplorries word wat lastig want de kiepbakken ervan moeten wel erg klein zijn dus kijk ik vooral naar andere soorten lorries zoals veel modellen uit de trufindustrie.






Ik kreeg gister ook een pakketje met 5 nieuwe trekpennen die ik door een vriendin bij aliexpress had laten bestellen.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 23:35:45 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: