Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870111 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #570 Gepost op: 27 September 2018, 10:05:09 »

Gister avond heb ik hoofdzakelijk van karton nog wat lorries zitten prutsen. Deels heb ik het karton van 1mm dik daarvoor in dunnere lagen gesplitst.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 23:38:06 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #571 Gepost op: 27 September 2018, 22:41:45 »

Als eerste de uitdaging, kan je op een eurocent een diorama bouwen?,...............oordeel zelf:






Dan ben ik nu het overige smalspoor materieel aan het schilderen en verouderen.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 23:40:53 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #572 Gepost op: 28 September 2018, 15:44:58 »

De laatste 2 lorries heb ik nu ook af dus die kan ik zo inpakken voor mijn demo morgen bij de N-spoorstore.


Ik moet nog wat dingen inpakken voor morgen en nog wat dingen in huis doen en daarna wil ik met het klooster diorama verder.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 23:45:01 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #573 Gepost op: 14 Oktober 2018, 13:49:28 »

Gister ben ik richting Den Haag geweest en ben ik daar de nodige speelgoed en kringloopwinkels af geweest. De helft van de winkels die ik op het oog had heb ik niet gehaald. Ik was pas rond 12.30u( nog vroeg voor mij) in Den Haag en na 1,5uur lopen moest ik toch even een uur de tram in om bij te laden.

Voor de hobby leverde het naast wat gereedschap ook wat ander spul op:

Wat schaakstukken, vooral handig voor torens of andere aankleding van vooral grote gebouwen al kan het paard ook op een plein ofzo.


Bij de eerste speelgoedwinkel kwam ik dit spul tegen. Het worden geacht aliens en muzikanten te zijn en ze hebben een parachute. Ik zie ze vooral ergens in een iets aangepaste kleur op een plein in een moderne kantoorwijk of in een gemoderniseerde woonwijk. Dat kan zowel alleen of in groepjes voor alle 12 heb ik wel heel veel ruimte nodig( een groot park ofzo).

Ik had gehoopt op nog andere dingen maar dat is voor een volgende keer( evt. met tussenstop in Utrecht).

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 29 Juni 2020, 23:46:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #574 Gepost op: 17 Oktober 2018, 12:26:40 »

Zoals wel vaker in deze tijd van het jaar begint er weer een creatief proces te broeien. Ik heb nog verre van helder wat het is en waar het heen leid. Ik word er wel met de dag onrustiger en meer afgeleid door.

"Bergtram", "tram", "bergachtig landschap" zijn dingen die steeds terug door m'n hoofd schieten. Een helder beeld of visie heeft zich nog niet gevormd( kan ik beter wel hebben want dan is het tastbaarder en makkelijker een plek te geven en wat mee te doen), over het hoe, wie, wat, waar en waarom heb ik nog geen idee.

Het lijkt los te staan van het kabeltram diorama al zal dat wel een van de aanjagende factoren zijn samen met het klooster diorama en het test diorama wat ik voor de verlichting van het klooster diorama wil bouwen. Het zou wel praktisch zijn als ik dit laatste diorama in het creatieve proces wat nu bezig kan laten versmelten. Dat is wel iets wat dan vanzelf moeten ontstaan en wat ik niet geforceerd kan samenvoegen. Dat probeer ik nu trouwens wel te doen maar dat brengt me alleen dat alles "het nog niet is" wat het dan wel is of moet worden nog geen idee.

Ik probeer de focus bij het klooster diorama te houden en dat lijkt gezien mijn bouwtempo makkelijker te gaan als het is maar ik moet oppassen niet op de automatische piloot te gaan bouwen daarmee.

Ik heb jullie weer even een kijkje in mijn hoofd proberen te geven. Ik hoop dat ik de controle houd en geen passagier word van de creatieve processen in m'n hoofd want daar word ik op de korte termijn niet gelukkig van( lees dan moet ik alles ervoor aan de kant zetten) al leid het op de lange termijn vaak wel tot de beste diorama's.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #575 Gepost op: 22 Oktober 2018, 13:02:18 »

Eind Mei/begin Juni heb ik een demo plankje gemaakt waarop ik de stappen van het maken van rangeerlocjes van plastic blokjes van oude naambordjes laat zien.


Deze heb ik toen mee gehad naar het Multi-Event in Blerick en dat werkte daar in de stand goed en ik kan veel laten zien op weinig ruimte. In het verleden heb ik een groot bord gemaakt over het bouwen en bestikkeren van rijtuigen maar die blijkt in de praktijk te groot om mee te nemen en voor in de stand.


Nu heb ik besloten meer van die dingen te maken en heb daarvoor de nodige oude kaartenplankjes voor verzameld en kaartenblokjes met scheurrand voor bewaard. Ik heb al een lijstje gemaakt van wat ik denk dat nuttig is om te maken om mee te nemen naar beurzen.
1; trams uit gum( moet in 1,5 week af)
2; VW busjes uit gum
3; huisjes uit karton( moet in 1,5 week af)
4; trams uit hout
5; bussen uit hout
6; industrieel smalspoor

Zijn er nog andere dingen die jullie graag op zo'n plankje in stappen willen zien, bedenk wel de ruimte is 4x 7x5cm waar het op moet.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 14:23:32 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #576 Gepost op: 22 Oktober 2018, 23:36:38 »

Ik ben vandaag aardig bezig geweest maar je wil altijd meer gedaan hebben. Ik heb veel lege kaartenblokjes met secondelijm en houtlijm verstevigd en daarna geschuurd deels geschilderd. Daarna ben ik aan het bouwproces van de huisjes begonnen en ik ben nu met 5 stappen bezig maar dat zullen er wel meer gaan worden om het schilderen in meer stappen weer te geven.




Morgen tussendoor weer verder, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 14:52:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #577 Gepost op: 24 Oktober 2018, 23:15:40 »

Vandaag nauwelijks thuis geweest maar toch kans gezien de luiken, daken en schoorstenen op de huisjes te zetten. Hierdoor kon ik er weer eentje vastlijmen, nu is het tijd voor de basis kleuren.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 14:53:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #578 Gepost op: 26 Oktober 2018, 13:17:02 »

Gister avond laat en vanmorgen even verder geprutst en het plankje met de huisjes is nu af.




Nu zien of ik er eentje met trams van gum uit de grond kan stampen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 14:54:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #579 Gepost op: 26 Oktober 2018, 23:53:48 »

Voor het volgende Demoplankje waarop ik de bouw van trams van gum wil laten zien heb ik eerst wanden voor 2 nieuwe trams getekend. Het worden modellen van rond 1900 en die wil ik als museumtram ook op een diorama hebben.












Welke van de 2 ik voor het demo plankje ga gebruiken moet ik nog even zien.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 15:01:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #580 Gepost op: 28 Oktober 2018, 22:55:07 »

Vandaag ben ik actief met het trams van gum demoplankje begonnen. Hierbij moet ik ook voor mezelf weer bijna het wiel uitvinden want ik doe het zo weinig dat ik steeds vergeet wat de beste volgorde is en ik moet steeds aanpassingen in het bouwproces doen doordat de wagens steeds anders zijn. Bij sommige onderdelen loop ik bij het vastlijmen tegen gebrek aan ruimte en mijn ongeduld aan dus het heeft al veel moeite gekost niet dingen stuk te gooien enzo. Dat ik de stappen nu vast leg is dit keer voor mezelf dus ook wel handig kan ik het een volgende keer snel terug zoeken.

Dit is min of meer stap 1 na het aftekenen en in stukken snijden van een plak gum.


Dit is wat ik nu heb liggen en ik bouw zover door dat bij stap 2 ik alles aan de bak met onderstel heb zitten maar het dak nog los heb.


Dit zijn delen voor de daken tijdens het uitsnijden, die ga ik zo op elkaar lijmen maar daarvoor moet ik nog wat extra aftekenen.

Ik ga weer niet zover komen als ik graag zou willen vandaag maar ik ga gewoon gestaag door en zie wel hoelang het duurt als het maar voor het weekend af is.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 15:02:48 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #581 Gepost op: 29 Oktober 2018, 15:04:52 »

Zaterdag ben ik naar Utrecht en Amsterdam geweest en daar her en der wat leuk spul gekocht. Zo heb ik wat boeddha beeldjes gekocht, die wil ik dan ooit ergens als peilers in een ondergrondse (stations)hal verwerken en nog een aanverwant beeldje.






In Amsterdam heb ik ook nog 2 drakenbeeldjes gekocht.



Een vergelijkbaar beeldje heb ik in ik denk 2009 eens in Willingen(Upland) gekocht en in Nue Dalhausen Hbf U-bahn gebruikt al zijn deze beeldjes vooral in de kop beter gedetailleerd.

Waar wat wanneer voor gebruikt gaat worden moet ik nog zien, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 15:05:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #582 Gepost op: 30 Oktober 2018, 01:06:38 »

Gister avond en vandaag ben ik nog met de daken van de trams verder gegaan en er veel aan geschuurd. Dat leverde afgelopen nacht de hele nacht een geïrriteerde keel op van schijnbaar ingeademd stof van de bierviltjes. Vandaag al het overige schuurwerk met de hand gedaan en daarbij nergens last van gehad.


Ik ben vandaag veel bedieningshendels aan het buigen en knippen geweest en per balkon moeten er 2 op eentje is de handrem de andere is het elektrische deel. Ik heb ze gemaakt van 0,5mm koperstaaf van sommerfeld, bij 2 wagens zitten de eerste 2 er op de rest moet morgen.


Ik had gehoopt komend weekend nog een demo in Oss te kunnen geven maar dat gaat door ruimte gebrek niet door en daardoor hoeft dit niet meer voor het weekend af te zijn maar ik bouw wel gewoon door want ik heb het toch nodig voor Spoor Groep Zuid eind November.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 15:06:28 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #583 Gepost op: 30 Oktober 2018, 22:01:11 »

Ik heb vandaag de trams verder afgebouwd en net heb ik de wanden afgedrukt en nu heb ik de trams de eerste laag verf gegeven. Alle stukken waar ik straks na het bestikkeren niet meer bij kan moeten eerst geschilderd worden. Ik moet met het penseel ook aardig strak langs de stangen op de balkons om de binnenkant ervan te kunnen bereiken dus daardoor is de kans groot dat ik de verf er daar net zo hard weer afschaaf dus dat moet wel een extra laagje krijgen.




Droog föhnen van de verf is er even niet bij dus ik moet gewoon wachten tot het vanzelf droogt.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 15:07:54 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #584 Gepost op: 31 Oktober 2018, 23:17:44 »

Vanmorgen heb ik gietresten( die tussen Faller/Pola raamkozijnen zitten) op de daken gelijmd als olielampen wat sommige rond 1900 geleverde trams nog hadden. Vanavond heb ik van koperstaaf en naaigaren lyrabeugels zitten maken. Hiervan moet ik nu de punten nog ombuigen en dan gaatjes boren of prikken om ze in te lijmen op de daken.




Aangezien ik nu met trams bezig ben word het ook eens tijd weer wat op modelltram.de te posten maar dan moet ik wel even een Duits verhaal schrijven wat de posts over dit demo plankje samen vat. Dat zal wel ff wat tijd kosten want ik typ te weinig in het Duits om alle schrijfwijzes zo te onthouden dat ik vloeiend kan typen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 15:08:26 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: