Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Elotrains 1501 naast KleiNSpoor 1501
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Elotrains 1501 naast KleiNSpoor 1501  (gelezen 13619 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Gepost op: 11 April 2014, 18:58:35 »

Ooit was ik de koning te rijk met een heuse KleiNSpoor 1501.
Maar het model kan nog steeds aardig meekomen.
Kijk maar:

mvg,
Gert

Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1 Gepost op: 11 April 2014, 19:25:10 »

Misschien een domme vraag, maar welke is de Kleinspoor?  Huh?

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #2 Gepost op: 11 April 2014, 21:32:15 »

Hoi Niels,

De achterste is de KleiNSpoor-loc, de voorste is de Elotrains-loc.
Beide modellen hebben zo hun voor- en nadelen.

Bij de Elotrains-loc zijn de isolators op het dok nogal groot. De stroomafnemers zijn dan wel weer mooier dan die van KleiNSpoor.
De vonkenhoorn is bij het KleiNspoor-model dan were beter.

Afhankelijk van je voorkeur heeft de ene loc juist heel veel zichtbare klinknagels en de andere eigenlijkhelemaal niet.
M.a.w.: Voor beide modellen is wel wat te zeggen. Mijn KleiNSpoor-model is overigens (voor een schappelijke prijs) te koop.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #3 Gepost op: 16 April 2014, 18:53:11 »

Hoi Gert,

Het is jammer dat het geen N-spoor model is anders had ik je graag een voorstel gedaan. Toch vind ik dat Elotrains het niet slecht heeft gedaan.

Eigenlijk vind ik wel dat je 2 modellen (ondanks dat het bijde een 1500 is) niet met elkaar kunt/mag vergelijken. De KleiNSpoor lok is namelijk ouder en Elotrains heeft dus modernere technieken in hun lok kunnen toepassen.

Wel moet ik inderdaad toegeven dat de stroomafnemerisolatoren iets aan de grote kant zijn.

Dat wilde ik even kwijt,

MVG, Hielke 
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #4 Gepost op: 17 April 2014, 12:01:03 »

Nou, wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen en te laten zien is dat het KleiNSpoor-model, ondanks dat het veel ouder is, nog best kan meekomen.
Persoonlijk vind ik het Elotrains-model mooier, maar de verschillen zijn niet schrikbarend.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hielke1501
Full Member

Offline Offline

Berichten: 102


« Antwoord #5 Gepost op: 17 April 2014, 16:14:55 »

Hoi Gert,

Daar heb je gelijk in.

MVG, Hielke
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #6 Gepost op: 21 April 2014, 09:22:26 »

Is er wel eens een 1500 buiten de lijn den Haag - Venlo op reguliere basis ingezet? Ik twijfel nog of ik er een ga aanschaffen, maar volgens mij heb ik er in mijn thema niet zo veel aan. Thema is overigens Arnhem.

Grtz,
Niels
Gelogd
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 21 April 2014, 10:53:30 »

Ze reden ook wel (in bepaalde jaren) volgens omloop internationale treinen vanuit en naar Hoek van Holland. Het lijkt logisch dat ze dan ook in Arnhem kwamen, maar exacte informatie daaromtrent heb ik helaas niet...
Gelogd

Ik zie sterren!
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 649


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #8 Gepost op: 8 Mei 2014, 19:09:58 »

Een 1500 kwam met D-treinen wel eens in HvH maar dat waren met name treinen die uit Venlo kwamen. Een enkele keer met andere maar dan tot Utrecht waar na kopmaken van de trein een andere loc aan de staart kwam. In de laatste maand is de 1502 met een buurlandtrein (D+B+B+AB in blauw/beige) tot Emmerich (en weer terug) gereden. Tijdens de grote EM2/1500 Farewelltour reed de 1503 de excursietrein over de route Ht-Nm-Ah-Zp-Dv-Apd-Amf.  
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #9 Gepost op: 10 Mei 2014, 15:50:33 »

Dank Frank voor deze toelichting.  Duim omhoog conclusie: het aantal keren dat er een in Arnhem is geweest is op de vingers van  een hand te tellen. En dan mag je zelfs in een zagerij werken.... Ik laat hem maar eens aan me voorbijgaan denk ik.

Grtz,
Niels
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Elotrains 1501 naast KleiNSpoor 1501
« vorige volgende »
Ga naar: