Gehinderd door een vakantie en (te) warm weer om op de zolder te verblijven, zit er niet veel schot in dit project.
Maarrr...er is wel wat gebeurd.
De kap is nu wel spuit-klaar al zei ik dat 2 plamuursessies geleden ook al een keer, maar toch zie je steeds weer iets wat je wil corrigeren

Echter spuiten moest sowieso wachten op de 'schotjes' naast de entreedeuren.
Bij de foto's van de locs in Engeland zie je die niet, maar bij de ACTS-en wel.
Een modificatie die kennelijk is aangebracht om de locs toegelaten te krijgen in Nederland.
Ik kan me wel voorstellen dat de vrije toegang tot het (veel) te smalle looppad naast de motorhuif not done is i.v.m. gevaar van
afvallen.
Overigens overweeg ik de handrail aan de bovenkant van de motorhuif weg te laten onder het motto 'less is more', maar ik ben nog niet overtuigd...

Anyway, hieronder is versie 3 van de bewuste schotjes te zien. Versie 1 en 2 verdwenen in de prullenbak wegens onuitvoerbaar cq. ziet er niet uit

Het bijkomende punt is dat de schotjes na het spuiten moeten worden aangebracht.
Als ik ze nu zou vastlijmen zou fatsoenlijk afplakken onmogelijk zijn, laat staan of ze die handelingen overleven.
Ze moeten dus los gespoten worden én de gele band moet dan bij montage stroken met de band op de machine.
Leuk hé, modelbouwen?

Na het spuiten kan de verlichting gemonteerd worden en daarna pas de chassisbalk met buffers onder de kap gelijmd worden.
Als die er eerst onder komt, kunnen de LED's niet meer geplaatst worden.
Om die verlichting voor te bereiden heb ik de gaatjes ø 2 mm op exact dezelfde afstand als in de kap in een stukje kunststof geboord.
De LED's kunnen niet een slag gedraaid worden (te breed voor de kap) zoals hieronder afgebeeld waren ze te groot om boven elkaar te passen.
Beide zijn dus afgevijld tot het wel paste en aan elkaar gelijmd met secondelijm en een stukje zwart karton er tussen tegen de lichtoverdracht.
Beide cabines zijn (natuurlijk) verschillend en de voorbereide LED's dus ook.

De details en de draaistelzijkanten wordt nog wel een dingetje denk ik.
Sommige details laat ik bewust weg ander zeker niet.
De Firma Weinert heeft inmiddels ruitenwissers aangeleverd die het front gaan versieren.
De draaistelzijkanten zijn nog niet af, maar wel een eind op weg denk ik

De volgende update zal wel met spuiten te maken hebben (hoop ik)