Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 159   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 905458 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #180 Gepost op: 23 Maart 2017, 23:16:56 »

De eerste moest ik opzoeken...jaren 70 zeker?
Die Brawa's zijn mooie modellen. Naar die Hbis heb ik ook al eens gekeken, maar daar bleef het tot nu toe bij  Grin
Leuke bijvangst!  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #181 Gepost op: 23 Maart 2017, 23:22:49 »

Düms905 is inderdaad jaren 70. Eigenlijk iets te oud qua opschrift. Later is de ü verdwenen en dan past het beter bij mijn baan.
Maar op een meter afstand zie ik toch niet meer of die ü er wel of niet staat.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #182 Gepost op: 24 Maart 2017, 21:02:30 »

Inmiddels is de Gleisanschlusszufahrtsweichefreigabeschlüsselausgabestelle ingebouwd.


En het bewijs dat het werkt.
Sleutel naar rechts gedraaid (kan niet worden verwijderd), er is geen bezetmelding


Sleutel naar links gedraaid (kan wel worden verwijderd), er is wel een bezetmelding (één rondje is nu opgevuld)


En tenslotte nog een plaatje van het opvulmateriaal dat in de doos met het zakje snoepjes zat.


Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #183 Gepost op: 24 Maart 2017, 22:01:37 »

Ja, ik zie het op het Gleisanschlusszufahrtsweichefreigabeschlüsselausgabestellekontrollanzeige  Tongue of zo iets....
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #184 Gepost op: 24 Maart 2017, 22:44:35 »

 Grin Grin
Daar hebben ze dan wel weer een afkorting voor: IB  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #185 Gepost op: 24 Maart 2017, 22:58:18 »

Jakkes, inkomstenbelasting!  Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #186 Gepost op: 25 Maart 2017, 17:38:21 »

Ongepland een zaterdag thuis, wat doe je dan?
Aangifte IB zou kunnen, maar die ellende schuif ik liever nog wat voor me uit. Dus maar iets heel anders gedaan. En laat dat toevallig on topic voor dit forum zijn.

Ik heb nog wat bakjes over van wat ooit complete wagentjes waren.
De onderstellen zijn voor iets anders gebruikt, de bakjes zijn geschikt materiaal om te proberen een smeerpoets te worden.


Het moge duidelijk zijn, ik ben daarin geen natuurtalent. Cheesy
Deels is het nog af te spoelen en er zijn nog drie zijkanten over. Dus ik heb nog even voor de recente aanschaf geslachtofferd wordt.  Wink

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1965


« Antwoord #187 Gepost op: 25 Maart 2017, 20:00:31 »

Wat en hoe heb je dit precies gedaan?
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #188 Gepost op: 25 Maart 2017, 20:41:29 »

De basis is een vallejo-wash oiled earth, deels verdund, deels zo uit het potje.
Daarover wat gepoederd met roest, gebrande siena en gebrande omber, ook van vallejo. Zowel met een stugge kwast als met een zachtere kwast gewerkt.
En tenslotte nog wat met de wheatering effects environment van vallejo gewerkt, zo uit het potje.
Het was echt bedoeld om een idee te krijgen hoe het werkt en wat voor effecten je ermee krijgt.
Volgende keer zal ik ook wat met de verfspuit doen, maar vandaag geen zin om die schoon te maken.

Het grootste probleem wat ik heb met vervuiling, is dat ik het er zelden uit vindt zien als vervuiling.
Op een Duits forum zit er een die ik vaak wel overtuigend vind en her en der zit er wel eens iets geslaagd tussen, maar meestal vind ik het schoon gewoon mooier.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #189 Gepost op: 25 Maart 2017, 21:42:20 »

Op een Duits forum zit er een die ik vaak wel overtuigend vind....

Linkje?

Overigens is dit naar mijn mening wél de manier op uit te vinden wat voor jou werkt en wat niet..
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #190 Gepost op: 26 Maart 2017, 11:07:09 »

Het is een gebruiker op Drehscheibe die van tijd tot tijd wat laat zien.
Een voorbeeld van wat ik wel geslaagd vind (speciaal voor Gert een Deense wagen gezocht...)
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,7461134,7461134#msg-7461134

En nog twee voorbeelden die ik wel goed gelukt vind.
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,7425680,7425680#msg-7425680
en
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,7421806,7421806#msg-7421806

Alles in de categorie "zware vervuiling", het lastigst om overtuigend aan te brengen.

En hoe lastig dat is, van dezelfde persoon:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,7461411,7461411#msg-7461411

Deze container zou bij mij rijp zijn voor het ronde archief.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #191 Gepost op: 3 April 2017, 19:20:51 »

Dank voor de linkjes Huub,

Zijn inderdaad de betere voorbeelden, al vind ik de containerwagen wel een beetje over the top. Zelf ook wel eens wat pogingen gedaan met krijt, maar niet altijd even geslaagd. Is te zien in mijn draadje op het N-spoorforum.
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #192 Gepost op: 4 April 2017, 21:16:44 »

Zoals ik zei, de container zou bij mij rijp zijn voor het ronde archief.

Ik heb al enige tijd het plan opgevat om nog een kleine aanpassing aan de baan te doen.
Nu is het station in feite een overgang van dubbelspoor naar enkelspoor. Doordat het in de onderwereld vervolgens allemaal weer op een punt bij elkaar komt, kost het nogal wat moeite om koploper zo in te richten dat er een aantrekkelijke treinenloop is, zonder dat de boel vastloopt.
Ik heb het acceptabel gekregen, maar nooit echt goed. Vroeg of laat liep het toch steeds weer vast. In de simulatie was dat het best merkbaar, maar ook op de baan was het wel eens nodig handmatig in te grijpen.
Van het weekend bezig geweest om de gedachte aanpassing in koploper te zetten om te kijken of dat wilde werken. Direct een flinke opschoningsactie in de logische acties en variabele routes gehouden. De eerste resultaten waren bedroevend, maar na wat vergeten instellingen en een paar nieuwe logische acties en variabele routes "reed" het al een stuk beter. Vandaag kon de ultieme droogoefentest gedaan worden. Vanmorgen automatisch rijden gestart en kijken wanneer de boel tot stilstand komt, voordeel van een thuiswerkdag.
Het resultaat is beter dan ik had durven denken, want een half uurtje geleden heb ik het zelf maar stopgezet. Ik durf het wel aan om het ook op de baan uit te gaan voeren.
In de nieuwe situatie worden het drie enkelsporige lijnen die in het station samenkomen. Twee daarvan komen in de onderwereld bij elkaar zoals voorheen, de derde krijgt een eigen schaduwstation en is alleen bedoeld voor treinstellen.
Bijkomend voordeel van deze actie is dat ik nog iets meer opstelcapaciteit krijg en dat een lastige S-bocht hopelijk iets minder lastig wordt.

Zoek de verschillen, oud (was inmiddels al iets veranderd)


en nieuw


En ook nog als houtzager aan de slag geweest.


Wordt vervolgd.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #193 Gepost op: 4 April 2017, 21:44:49 »

Interessant, maar je baan blijft moeilijk te doorgronden voor mij zo vanaf het Koploperschema...
Wel verdaaid veel opstelsporen voor opgewaardeerde trams  Wink  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #194 Gepost op: 4 April 2017, 22:09:39 »

Het nieuwe schaduwstation komt boven twee andere. Onderop de drie sporen die met een 6 beginnen, daarboven de sporen die mef een 5 beginnen en daar weer boven de nieuwe sporen.
Er zijn dan acht sporen voor omhooggevallen trams. Daar komen dan twee railbussen (die zijn gewoon leuk), een plan V (heb ik zelf een keer mogen rijden), een Duitse TEE (zo lelijk dat ie mooi wordt), drie trek/duwtreinen (zijn omlaaggevallen treinen, kan nog net) en één echte omhooggevallen tram. Valt dus mee.  Cheesy
Maar treinstellen zijn erg handig om te voorkomen dat het in het station vastloopt, door te keren kunnen ze meestal wel weer weg.
Ook de getrokken treinen komen bij mij op kopsporen in het schaduwstation.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 159   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: