Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899161 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #705 Gepost op: 31 Januari 2019, 00:17:58 »

Een uitermate creatieve oplossing  Duim omhoog
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #706 Gepost op: 5 Februari 2019, 17:50:51 »

Typerend voor veel Duitse emplacementen met lichtseinen zijn de lage Sperrsignale die her en der vooral in wisselstraten staan.
Ze zijn vooral bedoeld om binnen het station veilig te rangeren.
Maar ze gelden zowel voor rangeer- als treinbewegingen. Wanneer een rijweg voor een trein wordt ingesteld, zie je dan ook dat de Spersignale in die rijweg van rood naar wit gaan.
Hoewel ze niet op elk emplacement zijn te vinden in de wisselstraten, vind ik het wel zo typerend dat ik ze bij mij ook wilde.
Eentje was al een tijdje geplaatst, nu is ook de tweede geplaatst en aangesloten.
En dat vraagt natuurlijk om een bewijsfoto.


De koudwitte led's komen op de foto erg blauw over, wat in werkelijkheid niet is te zien.

Aan de rechter plaatjes is wel te zien dat de Signalmeisterei wat illegale handelingen heeft verricht om de foto's te kunnen maken, maar in de normale dienst werken de seinen naar behoren.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #707 Gepost op: 5 Februari 2019, 18:40:51 »

Is de positie van de linker getest met lange rijtuigen?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #708 Gepost op: 5 Februari 2019, 18:53:51 »

Wat stel je lastige vragen.  Angry
Had ik niet getest, nu wel.  Grin
Tot nu toe gaan alle trapjes er overheen. Ik ga het goed in de gaten houden, er is nog ruimte om hem wat te verplaatsen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #709 Gepost op: 5 Februari 2019, 19:03:06 »

Ervaringsdeskundige  Grin

EDIT: het Waldijkse sein wat wél een stukje opzij moet  Wink

« Laatste verandering: 5 Februari 2019, 20:26:19 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #710 Gepost op: 10 Februari 2019, 16:51:36 »

Hoewel in Plettenburg gelukkig nog nooit brand in materieel is geweest, is het lokale Bundesbahn-personeel natuurlijk wel op de hoogte wat het in zo'n geval moet doen.
Het wat langer in dienst zijnde personeel heeft daarover wel eens een film gezien, die in het Plettenburger Stadtarchiv weer is ontdekt.
Gelukkig ook gewoon op youtube te bekijken, zeer de moeite waard.

groet, Huub
(alle eer overigens naar de persoon op Drehscheibe die naar deze film heeft gelinkt)
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #711 Gepost op: 10 Februari 2019, 18:27:30 »

Interessante film met wat Louis de Funès achtige momenten. Vervlogen tijden...  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #712 Gepost op: 13 Februari 2019, 17:41:43 »

Verplichte kost voor de burgemeester van Plettenburg.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #713 Gepost op: 13 Februari 2019, 18:38:01 »

Met zo'n spelfout in de titel ga ik zo'n DVD echt niet kopen...  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #714 Gepost op: 13 Februari 2019, 19:09:32 »

Tja, je kunt niet alles hebben hè?   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #715 Gepost op: 17 Februari 2019, 13:54:38 »

Weinig zichtbare progressie in Plettenburg.
Er gebeurt sowieso niet zoveel door een zware verkoudheid met bijbehorende lamlendigheid van al het bouwpersoneel. Als er wel wordt gewerkt, is dat vooral naast de baan. Zo heb ik besloten toch het station te schilderen, maar daar valt weinig aan te zien.
Maar omdat het volk natuurlijk plaatjes wil, dan maar een foto van een Plettenburger primeur: het eerste verkeersbord dat is geplaatst.



Voor normale stervelingen is dit bord zonder fotografische hulpmiddelen trouwens niet te zien. Het is verder voorbehouden aan preisertjes en ongedierte.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #716 Gepost op: 20 Februari 2019, 13:10:54 »

Van tijd tot tijd rijdt er Deens materieel door Plettenburg, een rijtuig en wat goederenspul.
Het meeste daarvan komt sinds de jaren 60 bij Puttgarden Duitsland binnen.

Een wat kneuterige film over het station daar en de bouw van de brug ernaartoe, met een Nederlands tintje in de vorm van plan D rijtuigen en een stalen D.

Een paar jaar eerder werd ook een film over de voorganger van deze verbinding gemaakt, Großenbrode - Gedser.
Wat meer schip en minder trein, maar ook hier Nederlandse inbreng in de vorm van plan D.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #717 Gepost op: 20 Februari 2019, 19:24:37 »

Keurig weggetje  Duim omhoog

Hoe heb je die gemaakt?
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #718 Gepost op: 20 Februari 2019, 20:41:06 »

Dat zijn gegoten gipsplaten uit siliconenmallen, ik dacht van Spörle.
En dan natuurlijk geverfd.
Op zich werkt het wel redelijk met die mallen, maar het is wel veel werk om de overgangen tussen twee platen niet al te erg te laten opvallen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #719 Gepost op: 24 Maart 2019, 13:54:22 »

In Plettenburg heeft de teleurstelling in de huisleverancier van materieel een nooit eerder vertoonde hoogte bereikt.

Gehoopt was op de uitbreiding van de zitplaatscapaciteit in de vorm van enkele Silberlingen.
Maar helaas heeft de fabrikant gemeend wat wijzigingen in het uiterlijk van de modellen door te voeren.
Er wordt op diverse fora vooral veel geklaagd over de dakkleur, zoals hier. Maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo spannend. Genoeg rijtuigen gezien die werkelijk zo'n licht dak hadden en met de verfspuit heb je het zo weggewerkt.

Maar de nabootsing van de kenmerkende polijsting van de niet geverfde zijwand, het zogenoemde "Pfauenaugenmuster" is echt beneden de maat.
Hier een vergelijking tussen de oude rijtuigen zoals ze ook al in Plettenburg rondrijden en de recent uitgebrachte.
Blij dat ik voor ik ze wilde bestellen eerst de berichtgeving op de fora heb afgewacht, jammer dat de materieelpositie voor wat betreft deze rijtuigen wat krap blijft. Misschien dat Roco de fout nog eens rechtzet en anders zal misschien Brawa soelaas bieden.

Vorige week kwam de tweede teleurstelling.
De Duitse loc bij uitstek is voor mij de oudrode BR215. Enerzijds door de goede herinneringen die ik bewaar aan mijn ontmoetingen als jonge treinliefhebber met dit loctype, anderzijds omdat het oudere Roco-model mijn eerste eigen modeltrein was.
Fleischmann heeft de loc in een prachtige uitvoering uitgebracht, maar alleen in het beige-blauw. De later aangekondigde oudrode uitvoering werd slachtoffer van het afbouwen van het H0-programma. De loc kwam wel als aankondiging in het Roco-programma terecht, maar daarbij werd de verwachte uitlevering al direct uitgesteld ten opzichte van de Fleischmann-aankondiging.
Later werd de verwachting nog eens naar achteren geschoven, maar stond vervolgens onwrikbaar op week 11 in 2019. Het vooruitzicht op een spoedige uitbreiding van het materieelpark met deze belangrijke loc leidde afgelopen weken dan ook tot positieve opwinding in Plettenburg. Maar week 11 ging voorbij, zonder uitlevering. Sterker, in week 12 werd de indicatie gewijzigd naar week 30.
Da sind wir also ziemlich verarscht.
Nou ja, de wereld vergaat natuurlijk niet en er zal misschien wel een goede reden voor zijn, maar had het dan gewoon al direct gemeld toen het uitstel binnen Roco bekend was.

Blijkbaar gaat het zo goed met Roco dat ze zich dit soort dingen kunnen permitteren...  Cool

groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: