Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 898996 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #990 Gepost op: 18 Oktober 2019, 19:28:30 »

De tram rijdt nog steeds wat luidruchtig, maar wel betrouwbaar een half rondje rond de parkeergarage.
Hoogste tijd dus om het tramverkeer weer stil te leggen om de trambaan te kunnen bestraten.
Daarvoor gebruik ik voor het eerst de 3D-print mallen van RAILNSCALE.
Niet goedkoop, ik ben op zich ook geen fan van DAS-klei, maar de eerste resultaten zijn wel bemoedigend.

Al denk ik dat dit stuk nog een keer overnieuw moet, omdat het nu waarschijnlijk wat te ver boven de spoorstaaf uitkomt.
Eerst maar eens laten drogen.

Ik heb het spul trouwens bij shapeways besteld en de goedkoopste verzendoptie gekozen. Waar ik het niet voor november verwachtte, had ik het tot mijn verbazing al na drie dagen in huis.

Deze week ook weer eens uitgebreid gereden, in verband met inspectie door familie en kennissen. Daarbij ook weer eens de Roco plan V van stal gehaald die nog prima reed, maar verder zo dood als een pier was.
Het stel heeft lang stilgestaan, maar wel altijd op de baan, maar de geluidsdecoder geeft geen kik meer. Rijden en overige functies doen het nog prima, alleen de geluidfuncties niet. Kent iemand dit probleem en een mogelijke oplossing? Zou weer een mailtje richting Zimo schelen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #991 Gepost op: 19 Oktober 2019, 16:54:05 »

Het wordt hobby genoemd, bedoeld om te ontspannen, maar ik heb vaak het gevoel dat ik als modelspoorder alleen maar van probleem naar probleem hobbel.



Wat nu weer...?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #992 Gepost op: 20 Oktober 2019, 10:17:19 »

Het MLC-bord bij de brug is vernieuwd. Ten eerste voor een andere versie gekozen, die ik wat kenmerkender vindt voor dit soort borden. Een voorbeeld bord van internet geplukt. Die was voor de gewichtsklassen 90 resp. 70. Vind ik wat veel voor zo'n bruggetje, dus met paint aangepast naar 50 en 30. Daarna de randen verscherpt en er een vectorbestand van gemaakt en tenslotte afgedrukt op geel papier. Nog niet helemaal top, misschien nog een keer een fractie kleiner afdrukken, maar voor dit moment beter dan wat het was.



Inmiddels is ook een beetje duidelijk waar de eis voor een Baustellenwagen vandaan komt.
Omdat Plettenburg nog vol in opbouw is, is er geen kroeg of zo te vinden.
Alleen een bioscoop, maar gezien het uiterlijk van het pand en er blijkbaar nog steeds een 30 jaar oude film draait, zal de koffie, als ze die al hebben, er niet veel beter zijn.



Eigenlijk hebben die bouwvakkers dus wel een punt. Maar waar zo snel een geschikte wagen vandaan te halen?

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #993 Gepost op: 20 Oktober 2019, 12:19:35 »

Tussendoor was er ook nog wat reuring bij de taxistandplaats.


Maar dit was sneller opgelost, dan de heren elkaars hand konden teruggeven.


groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #994 Gepost op: 20 Oktober 2019, 12:41:48 »

Je bedoelt dat die taxi gejat werd tijdens dat de chauffeurs met elkaar in gesprek waren? Cheesy
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #995 Gepost op: 20 Oktober 2019, 12:49:55 »

Wat nu weer...?

Misschien een werkwagen proberen los te weken bij een buur-Bahnmeisterei?  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #996 Gepost op: 20 Oktober 2019, 13:04:15 »

Je bedoelt dat die taxi gejat werd tijdens dat de chauffeurs met elkaar in gesprek waren? Cheesy
Die twee heren zijn geen chauffeurs, hooguit potentiële klanten. De dikke is wel een chauffeur, maar die heeft er geen enkel probleem mee als een taxi van een ander wordt gejat, scheelt in de concurrentie.  Grin

Misschien een werkwagen proberen los te weken bij een buur-Bahnmeisterei?  Undecided

Het zijn gewoon stratenmakers, die horen eigenlijk in zo'n pipowagen.
En zelfs als een buur-Bahnmeisterei een werkwagen ter beschikking zou stellen, dan is dat normaalspoor. De tram rijdt op meterspoor, dus waar laat je zo'n wagen?  Undecided
Maar je brengt me wel op een idee, ik ga even rondbellen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #997 Gepost op: 20 Oktober 2019, 13:35:21 »

Tadaaaah!



En nu wil ik ze niet meer horen tot het hele zichtbare tramnet is bestraat.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #998 Gepost op: 20 Oktober 2019, 14:09:48 »

Een hele luxe schaftkeet! 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #999 Gepost op: 20 Oktober 2019, 20:16:52 »

En tamelijk verdwaald ook...
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1000 Gepost op: 20 Oktober 2019, 21:01:19 »

Schijnbaar zijn ze inmiddels ook in Benin en Niger te vinden, dan valt Plettenburg nog wel mee.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1001 Gepost op: 20 Oktober 2019, 21:09:29 »

Tja, naar ik vernomen heb zeggen de Plettenburgse Preisertjes die AfD stemmen dat hun stad net zo goed Neues Afrika genoemd kan worden. Dus misstaat die 'Afrikaanse bak' niet eens. Of begeef ik me nu op glad ijs, door met de Plettenburgse politiek te bemoeien?  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1002 Gepost op: 20 Oktober 2019, 21:13:52 »

Ik denk dat in de Plettenburgerzeit de AfD nog niet bestond... bovendien lijkt het me een traditionele CDU-stad Cheesy Helmut Kohl beunt er zelfs bij als taxichauffeur Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1003 Gepost op: 20 Oktober 2019, 21:26:40 »

Inderdaad, Plettenburg bestrijkt een periode van grofweg de eerst helft jaren 80, met wat uitschieters naar boven en beneden.
Dus zelfs de Grünen zijn in Plettenburg nog geen vanzelfsprekendheid.
Alleen CDU, SPD en FDP zijn zekerheidjes. CSU niet, want Plettenburg ligt niet in Beieren
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1004 Gepost op: 21 Oktober 2019, 15:15:27 »

Op Tagesspiegel.de kwam ik deze foto tegen. Gezien de kandidaat voor de SPD moet dit 1983 zijn, dus midden in de gekozen periode.




In 1980 zal het er dan zoiets uit hebben gezien, aangevuld met de posters van partijen die wel meededen, maar de kiesdrempel niet haalden.




1987 zou eventueel ook nog kunnen.



Maar ik denk dat ik Plettenburg maar lekker apolitiek houd. 


groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: