Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 92 93 [94] 95 96 ... 157   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 896596 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1395 Gepost op: 29 Mei 2020, 12:44:40 »

Ja, dat kan ik me voorstellen. Ik heb voor over zes jaar IJsland op het programma staan. Dan wil ik ook wel eens een geyser van dichtbij zien.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #1396 Gepost op: 29 Mei 2020, 12:47:23 »

Och, je kunt op zoveel plekken voor verrassingen komen te staan...we waren met het gezin in de Belgische Ardennen op vakantie en hadden een wandelroute gekregen over een voormalige spoorlijn. In de jaren na het uitstippelen was de route echter totaal overwoekerd door manshoge brandnetels en ander struikgewas: we moesten halverwege met huilende kinderschare ons terugworstelen uit het traject want het werd naarmate de route vorderde een steeds ontoegankelijker jungle...

On topic: als de muur die op je kade staat erg verweerd wordt, zou ik langs de onderkant gras en onkruid toevoegen, dan hoef je je over de aansluiting minder druk te maken Grin
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1397 Gepost op: 29 Mei 2020, 13:01:25 »

De aansluiting aan de onderkant is inmiddels grotendeels weggewerkt, maar het is ook de bedoeling dat er gras en onkruid komt.
Met begroenen op de vierkante mm heb ik alleen nog geen ervaring, dus eerst op een andere plek maar wat oefenen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1398 Gepost op: 31 Mei 2020, 11:12:23 »

Ik ben nog steeds aan het stoeien met de achtergrond bij de silo en de fabriek.
De foto die ik in gedachte had, werkt niet goed, er zat te veel perspectief in.
Dus of die foto moet worden aangepast of ik moet zorgen dat ik alleen dat deel ervan gebruik waar het perspectief niet stoort.
In dat kader een nieuw idee, waarbij er een tweede 'silo' in dezelfde stijl als de eerste komt. Die mag dan ook wat hoger worden, want de hoogte van de bestaande was gebaseerd op de oude achtergrond, die inmiddels een stuk hoger is geworden.
Nadeel van de 2e silo, die moet strak tegen die achtergrond, totale dikte mag niet meer dan 2-3 mm zijn.
Maar voor het idee nog in maagdelijk wit, maar het is dus profielplaat:


Maar weer eens laten bezinken....

groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1399 Gepost op: 31 Mei 2020, 12:27:43 »

Lang niet gek. Maar het eindresulaat hangt wel af van hoe je dat nu nog witte deel rechts invult, denk ik.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1400 Gepost op: 31 Mei 2020, 12:33:59 »

Zal ongeveer dezelfde kleur worden als wat er al staat, misschien een slag donkerder
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #1401 Gepost op: 2 Juni 2020, 10:56:32 »

Misschien is het een idee om je bestaande bebouwing even op de foto te zetten en in paint de open ruimte weg te knippen. ALs je hem dan als bitmap opslaat kun je hem over andere foto's heenschuiven in paint totdat je de prettigste compositie hebt. Zo heb ik voor een diorama een keer de best passende achtergrond gevonden.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1402 Gepost op: 4 Juni 2020, 11:38:59 »

Is wel een idee om te proberen.

Maar eerst ben ik weer voor mezelf de vraag aan het beantwoorden wat ik mezelf als modelspoorder aandoe...

Ik ben namelijk begonnen met het vorig jaar gekochte ADE-bouwpakket.
Waar het eerste door mij gebouwde rijtuig redelijk laagdrempelig was, heeft ADE bij deze gemeend wat verder te moeten gaan in de detaillering*. Dus meer onderdelen voor het interieur, maar vooral ook losse ramen i.p.v. raamstrips.
En dan niet een compleet raam dat je zo inklikt, maar drie delen: het onderraam (rechts), het bovenraam (links) en de sponning (midden).



Het resultaat als je dat goed hebt aangebracht, een raam dat je kunt openen en sluiten.



Het is leuk dat het kan, zullen we maar zeggen.  Grin

groet, Huub

* Of ze hebben beseft dat dit toch een stap te ver was voor modelspoorders die meer de Jan Bauernflöte-Methodik aanhangen. Ik weet niet welk rijtuig eerder is uitgebracht.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1403 Gepost op: 4 Juni 2020, 12:05:24 »

Dat is inderdaad wel m.i. een detailleringsbrug te ver 
Is het er wel strak in te krijgen?
Op de foto lijkt het of de sponningen niet helemaal vlak aan de wagenbak zitten, maar dat kan gezichtsverbeelding zijn.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1404 Gepost op: 4 Juni 2020, 12:06:08 »

Nee, modelbouw is niet leuk, je zal er voor moeten bloeden.
Maar uiteindelijk: Lijden doet verblijden. Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1405 Gepost op: 4 Juni 2020, 12:15:21 »

 Cheesy Cheesy

Is het er wel strak in te krijgen?
Het moet er wel strak in te krijgen zijn, of mij dat ook gaat lukken is een andere vraag.  Grin
Op dit moment is alles nog los te halen. In het uiterste geval verlijm ik alles.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1525


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1406 Gepost op: 4 Juni 2020, 14:02:09 »

Lekker bezig zullen we maar zeggen Duim omhoog
Is dit rijtuig zo bijzonder dat het niet in kant-en-klare toestand te koop was? Of is dit goedkoper (ADE is normaal gesproken best aan de prijs)? Of zocht je gewoon een nieuwe tijdsbesteding?
Anyways, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1407 Gepost op: 4 Juni 2020, 14:37:35 »

Kant en klaar zo te koop van Roco en Piko. Ik weet niet meer zeker wat ik hiervoor heb betaald, iets van 40 euro dacht ik. Het was voor een ADE-bouwdoos in elk geval wel goedkoop, maar zal niet voordeliger zijn dan van die merken.
Het was meer dat ik van van mijn eerste bouwset toch wel veel schik heb gehad, dus vandaar dat ik deze heb aangeschaft.
Ik wist trouwens waar ik aan begon. Bij de koop dacht ik eerst dat ze de ramen vergeten waren, dus toen samen met de verkoper van Hühnerbein uitgezocht of de bouwdoos wel compleet was. Eigen schuld, dikke bult dus.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1408 Gepost op: 6 Juni 2020, 15:34:47 »

De ramen zitten er inmiddels allemaal in, maar moeten wel nog een drupje lijm krijgen om te voorkomen dat baldadige Preisertjes ze met sponning en al uit het rijtuig kunnen drukken. Ik denk dat een enkele ook nog even overnieuw moet worden ingezet, maar daar heb ik inmiddels handigheid in gekregen.  Grin

Maar blijkbaar had Herr Ade een zeer goede verstandhouding met een psychiater, want hij besloot ook de deurklinken los uit te voeren.



Maar mij krijgt ie niet gek....

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1409 Gepost op: 9 Juni 2020, 18:30:45 »

Het rijtuig is inmiddels klaar en ik ben wel tevreden met het resultaat.



Er zijn wel wat dingetjes die beter kunnen, maar met uitzondering van de in Plettenburg niet benodigde binnenverlichting, zit alles er tenminste op en aan. Dat is een stapje vooruit t.o.v. het eerste ADE-rijtuig en als alles nu perfect zou zijn, valt er niks meer te verbeteren bij een volgend rijtuig.  Grin
Of die er gaat komen? De toekomst zal het leren.
Het was in elk geval leuk om te doen, ook al houdt de handleiding niet altijd over en gaan sommige details me wat te ver. Die ramen hadden wat mij betreft gewoon als strip uitgevoerd mogen zijn.

Er zitten trouwens figuren in, vier reizigers...


... en een conducteur. Niet dat je er veel van ziet, maar ze zitten er in.

Op dit plaatje is trouwens ook een van de minder gelukte zaken te zien. Bij een deel van de ramen zakt de bovenste sponning in. Oorzaak weet ik niet en de enige mogelijkheid dit ik zag om het op te lossen, was de hele boel verlijmen met het risico van lijmvlekken op de wand en/of de ruiten.
Dus ik laat het maar zo.

Een dezer dagen maar eens een proefrit maken.


groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 92 93 [94] 95 96 ... 157   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: