Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 120 121 [122] 123 124 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899269 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1815 Gepost op: 24 Januari 2022, 20:05:57 »

Al eerder hier voorbijgekomen, maar in de duistere krochten van Plettenburg bevindt zich een ontkoppelrail.
Op de meest onmogelijke plek die je kunt bedenken, maar om te kunnen rangeren wel vrij belangrijk.
Probleem is alleen dat het aan- en afkoppelen niet altijd betrouwbaar gaat, dus het is zaak om dat te kunnen controleren.
Ook daarvoor is al eerder een idee de revue gepasseerd, een camera.

Daan had op een zeker moment iets gevonden bij de bezorgchinees, dat zou kunnen werken. Inderdaad, als camera voldeed het aan de wens.
Maar toen kwam de volgende uitdaging, hoe dat ding te bevestigen?

Na een zware brainstormsessie, rijpte uiteindelijk een idee, dat vanavond in de praktijk is gebracht.



En hier het beeld dat dan te zien is., genoeg voor mijn doel.



Dit beeld is met de ingebouwde verlichting. Helaas geeft die flink wat warmte af, dus niet geschikt om doorlopend aan te staan.
Onder de stad was al eerder verlichting ingebouwd. Ik vermoed dat dat ook voldoende licht geeft, zeker als de ontkoppelaar nog wit wordt geverfd.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1816 Gepost op: 24 Januari 2022, 21:37:31 »

Interessant. Kun je misschien ook een keer een filmpje maken, zodat te zien is hoe een trein komt aanrijden, precies op de juiste plek tot stilstand wordt gebracht en ontkoppeld wordt?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1817 Gepost op: 24 Januari 2022, 22:05:38 »

Met nadruk op 'een keer'.
Het huidige beeld is van beveiligingscamera-software, waarbij om de zoveel seconde het beeld wordt ververst.
Ik zoek nog iets dat live view weergeeft (en ook opstart bij het starten van de PC), geschikt voor XP.
Of een keer werk maken van het vervangen van de computer...  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1818 Gepost op: 24 Januari 2022, 23:16:57 »

Aha, auf so einem Fahrrad. Ik dacht dat je echt 'live' beelden van het onderaardse had.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1819 Gepost op: 25 Januari 2022, 06:42:06 »

Is wel de bedoeling natuurlijk, anders heb je er weinig aan.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1820 Gepost op: 29 Januari 2022, 17:29:37 »

Inmiddels heb ik het voor elkaar dat ik live beeld heb van de Übergabezugkupplungslöseeinrichtungsüberwachungskamera, dus een filmpje is een stap dichterbij gekomen. Maar daarvoor moeten er eerst nog wat andere werkzaamheden zijn afgerond.
Niet daaraan gerelateerd, maar eveneens voorlopig afgerond is de bevestiging van een recent ontvangen Multimaus-houder.



Voorlopig, want wordt waarschijnlijk nog wel verplaatst. Hij hangt zo wel erg pontificaal in het zicht.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1821 Gepost op: 30 Januari 2022, 15:30:00 »

Binnenkort in de bioscoop: Die Übergabezugkupplungslöseeinrichtungsüberwachungskamera....

>trailer<

(Voor de volledige film wordt uitgebracht, moet ik eerst weer zien uit te vinden hoe ik überhaupt een scherp beeld krijg.  
Ik behoor duidelijk niet tot de doelgroep van Apple... Undecided )
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1822 Gepost op: 30 Januari 2022, 15:44:01 »

Los van niet scherp.....WTF is er te zien?

Het is zo kort, dat je nog aan het oriënteren bent 'wat zie ik nu' ....en dan is het weer weg...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1823 Gepost op: 30 Januari 2022, 15:49:16 »

Het is een lampje dat aan en uit gaat en daarbij zie je wel of niet de ontkoppelrail.
Voor klachten moet je bij de burgemeester van Sydborg zijn, die wil zo nodig bewegend beeld. Ik heb er niet veel mee...  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1824 Gepost op: 30 Januari 2022, 15:54:13 »

Maar er beweegt niets....  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1825 Gepost op: 30 Januari 2022, 16:19:23 »

Welles, het hele beeld beweegt.  Cheesy

Maar goed, de plaat waar de stad op komt, is weer teruggeplaatst en daarmee kijkt de camera weer in het donker.
Onder die plaat zaten al wat leds om de ontkoppelrail te kunnen verlichten, ik was benieuwd of dat genoeg is voor de camera. In de meeste gevallen dus wel.
Als ik echt beter beeld wil hebben, kan de camera zelf nog bijlichten, maar ik verwacht dat dat niet vaak nodig zal zijn.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1826 Gepost op: 30 Januari 2022, 19:29:21 »

Ik hoop dat dit iets duidelijker is.

Filmpje

De camera kijkt naar de ontkoppelaar die eerst omhoog komt en daarna weer zakt.
Voor de door Gert zo vurig gewenste film heb ik meer tijd nodig en een andere camera, die op een statief kan.
Tegelijk foon vasthouden en ontkoppelaar bedienen gaat nog net. Maar dan ook nog de trein laten rijden, is te veel van het goede.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #1827 Gepost op: 31 Januari 2022, 07:47:07 »

 Duim omhoog
Die ontkoppelaar lijkt wel méters omhoog te komen bij bedienen.
Voor de Smartphone bestaat ook wel een plastiek object om op een statief te plaatsen: klik
Gelogd

NI
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1828 Gepost op: 31 Januari 2022, 09:20:26 »

Voor klachten moet je bij de burgemeester van Sydborg zijn, die wil zo nodig bewegend beeld. Ik heb er niet veel mee...  Wink

De burgemeester van Sydborg heeft nog geen klachten ontvangen, maar zich wel geabonneerd op het YouTube-kanaal.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1829 Gepost op: 31 Januari 2022, 13:02:02 »

De ontkoppelaar schiet inderdaad vrij ver naar boven als er niks te ontkoppelen valt. Een wagentje heeft voldoende gewicht om tegendruk te bieden.

Dat plastiek object is leuk voor een ander, ik huur wel iemand in om de foon vast te houden of het spul te bedienen. Cool
Maar eerst voldoende zin en tijd maken om me met film bezig te gaan houden, ik heb er niet zoveel mee.  Smiley
« Laatste verandering: 31 Januari 2022, 18:39:14 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 120 121 [122] 123 124 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: