Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Anröchte Aschenbrödelweg
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Anröchte Aschenbrödelweg  (gelezen 23020 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Gepost op: 15 Mei 2015, 13:44:33 »

Gister was ik een vriend van mij aan het helpen in z'n volkstuin en toen heb ik besloten toch weer een nieuw diorama te gaan bouwen en wel iets met volkstuinen. Nou is het ook wel leuk iets met OV te doen en ik wilde eigenlijk een Warsteiner trein maar die past niet in mijn vitrinekasten en nee ik had geen zin de trein in te korten.

Daardoor stond in grote lijnen de locatie vast: de lijn Neu Dalhausen-Erwitte-Belecke-Warstein. Gezien de foto's die ik van de echte Warsteiner treinen gevonden had stond ook het deel traject wel gelijk vast, namelijk tussen Erwitte en Belecke. Een steil en bochtig stuk met hellingen van 1,9%, in het echt diesel en enkelspoor, bij mij electrisch met 15kv en dubbelspoor. Ook bij mij wel met een lage maximum snelheid alleen heb ik de lussen wat ruimer gemaakt zodat in mijn wereld er 60km/u gereden kan worden en geen 10 a 20km/u want dat is wel erg traag. Neemt niet weg dat ik zware cargo's helling op met 45km/u heb ingelegd en dat in veel gevallen 2 locs wel wenselijk zijn.



Terug naar het diorama zelf, de ondergrond is bewust heel schuin gelegd en het spoor ligt er steigend en verkant op zonder dat ik daar verder iets voor heb hoeven doen. De basis is hout dat ik met piep en xps schuim en karton het opgebouwd. Aan de buitenkant heb ik open ruimtes met een mengsel van zand, verf en houtlijm opgevult zodat er muurtjes ontstaan wat stevigheid bied.





De bedoeling is dat aan de buitenkant van de boog wat huizen komen en aan de binnenkant de volkstuinen.

Verder moet ik het gebruikelijke werk aan het spoor doen en bovenleiding ophangen. De Warsteiner trein zal bestaan uit een E94 van ZementCargo( zie ook een eerder diorama) en 1 containerwagen, de rest valt dan buiten het diorama. Deze zal een SE12 gereden door de Werse Angel Eisenbahn kruisen, die zal bestaan uit een WAE E5201(Br112.0/114.0) en een rijtuig of uit een stuurstandrijtuig en evt. een half rijtuig maar dat moet ik nog even bekijken.

Dat was het even voor nu, word vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:26:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 16 Mei 2015, 13:10:42 »

Zo even het werk van gister laten zien voor ik verder ga:




Doel voor vandaag, zo eerst waslijn ophangen dan zonder al te veel werk wat huizen plaatsen en daarna verder aan het landschap gaan werken. Het materieel maak ik wel op het laatst voor zover nodig.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:27:27 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 16 Mei 2015, 18:47:28 »

Het gaat lekker hier, waslijn opgehangen, wat gebouwen uitgezocht en er wat aangeprutst en de containerwagens in aanbouw:






Word vervolg, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:28:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 16 Mei 2015, 22:36:03 »

Oke dan de afdeling container, iets waar ik totaal geen verstand van heb maar ik denk dat ik wel iets vrij aardigs neer heb weten te zetten. De hier onderstaande wanden zijn op basis van een tekening die ik bewerkt heb zodat er meer contrast in kwam en aan de hand waarvan ik de rest ben gaan tekenen.










Na verschalen in "word", printen, knippen en plakken op een 15x15mm balkje hout krijg je dan dit:


Kan er wel mee door dacht ik zo, nu nog wat aan die wagens doen, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:33:17 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 16 Mei 2015, 23:30:13 »

Zo laatste update van vandaag, de wagens zijn nu ook af:




Morgen ga ik m'n pa helpen bij zijn treinbanen, even zorg dat hij zijn wissels kan schakelen en daarna neem ik gelijk de E94 die voor de Warsteiner trein moet mee naar huis.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:34:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 19 Mei 2015, 14:40:31 »

Gister en vandaag heb ik de laatste treinen afgemaakt, een E94, een "Midi" en 2 rijtuigen voor de SE12.








Nu ga ik met de bovenleiding en de huisjes verder.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 7 Februari 2019, 13:42:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 23 Mei 2015, 16:32:49 »

De afgelopen dagen heb ik de bovenleiding geschilderd en ben ik met alle gebouwen verder gegaan. Dat bleek vrij bewerkelijk en koste veel tijd en veel denk werk. Maar nu ben ik wel waar ik wezen wil en heb alle gebouwen incl. alle schuurtjes enzo op hun plek gelijmd. Ik heb er nog niet genoeg dus ik maak er nog wel een paar bij.

Foto's:
















Nu maar eens een beetje aan het landschap gaan prutsen en kijken wat er verder moet gebeuren en wat er met de open stukjes kan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:41:32 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 27 Mei 2015, 21:06:45 »

Ik heb vandaag veel tijd besteed aan het maken van planten voor in de volkstuinen. Ik heb een hele partij fruitbomen gemaakt( of wat daar voor door moet gaan) van aders flatkabel. Hiervan moeten de stammen nog geschilderd worden maar dat komt wel als ze op hun plek staan.  Daarnaast nog 2 plaatjes met andere planten die bestaan uit grasvezels in een druppel houtlijm.










Verder ben ik met 2 gebouwtjes bezig, aangezien ik zelf niet wist wat ik er mee wilde heb ik even een hulplijn ingeroepen en Bjorn kwam met 2 goede ideeën die ik gelijk uitgevoerd heb:








Daarnaast ben ik ook met 2 kassen bezig en daarvoor ben ik nu het interrieur aan het maken.






Ik vond het deels zeer inspannend werk maar wel aardig wat werk verzet en ik wil graag meter maken op het diorama.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:47:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 29 Mei 2015, 20:25:20 »

Vandaag heb ik eerst aan de bestrating gewerkt, daarna wat stukken landschap gemodelleerd met een mix van verf, zand en houtlijm en gelijk strooisels er overheen gemikt. Daarna ben ik de hekjes van de volkstuinen op hun plek gaan zetten.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:49:43 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 1 Juni 2015, 09:24:04 »

De afgelopen dagen heb ik flink meters gemaakt met het diorama:

beetje een bagger foto maar betere volgen nog.


Nu moet ik de woonwijk boven aan nog afmaken, er moeten nog lantaarnpalen komen, hier en daar een boom en uiteraard moeten de treinen er op.

Mijn voorraad groen vlokken is na mijn struiken actie hier ook op dus die dient aangevuld te worden.

Van de fruitbomen heb ik nog het nodige over en dat bewaar ik voor volgende diorama's.

Vanavond kan ik er weer mee verder, ik mag zo eerst naar het werk waar ik met nog een diorama van 160x55cm bezig ben. De bouw daarvan moet wel weer even op een laag pitje want a; het gras groeit weer dus moet er ook gemaait worden en b; moet ik een konijnen flat gaan ontwerpen en bouwen. Soms moet je weten wanneer je je mond moet houden maar de uitdaging was te leuk en mijn brein was weer te creatief. Ik zie het dus helemaal voor me, m'n collega's niet dus mag ik het ook gaan uitvoeren :Smiley Grin

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:51:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 2 Juni 2015, 12:31:13 »

Op het n-spoorforum kwamen mensen op het idee dat dit diorama beter uit zou komen met een achtergrond. Daarop heb ik besloten die te maken en ik heb nu het volgende om mee te spelen; een L vormige achtergrond en 4 foto's voor er achter en 2 A4tjes met gebouwen.





Ja de lucht van beide sets foto's komt niet overeen maar dat is niet boeiend. Bij Soest WdPh heb ik uiteindelijk ook alle lucht over geschilderd om tot een eenheid te komen en als dat nodig blijkt doe ik dat hier weer. Daarnaast als iets niet uit komt schilder ik het weg en als ik iets mis schilder ik het er wel bij.

Ik zit alleen een beetje in 2 strijd hier, het is zo'n bende doordat alles vol ligt met vanalles dat ik bijna niet meer kan werken maar aan de andere kant heb ik geen ruimte in m'n hoofd om op te ruimen of iets anders te doen ipv door bouwen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:54:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 2 Juni 2015, 14:00:14 »

De basis heb ik nu op de plek zitten:

Alle naden vallen nu al grotendeels weg achter de gebouwen en bomen. Ik heb net even afgetekend waar de rest moet komen en daar ga ik nu mee aan de gang.

Wat het diorama zelf betreft hoef ik daar alleen nog wat details op te plaatsen dus dat is met een uurtje hooguit 2 werk zo gedaan en het aflakken van de buitenkant komt pas als de achtergrond er op zit.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:55:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 2 Juni 2015, 15:43:03 »

Alle gebouwen zitten er op en ik heb de lucht allemaal overgeschilderd:

De gebouwen zweven nu nog maar daar moet ik nog paden en wegen heen schilderen. Daar begin ik pas mee als de lucht enzo helemaal klaar is. De windmolens zijn nu vooral rond de wieken niet helemaal meer goed aanwezig dus die worden nog herschilderd.

Werk zat dus nog, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 4 Februari 2019, 23:56:05 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Online Online

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 2 Juni 2015, 19:19:44 »

Zoooooooooo,..en af is diorama.


Eerst nog maar even een paar foto's van de achtergrond voor hij er tegen aan ging:






En dan het eind resultaat:
























Op naar de volgende, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 5 Februari 2019, 00:01:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 2 Juni 2015, 19:36:15 »

Fantastisch Michiel, wat jij in korte tijd neer kan zetten!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Anröchte Aschenbrödelweg
« vorige volgende »
Ga naar: