Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456262 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #165 Gepost op: 21 Oktober 2016, 12:57:29 »

Al wat denk en tekenwerkje gedaan voor de inbouw. Gaat misschien nog lukken.
Ik had gedacht om model van de MY1158 ContecRail te voorzien van deze decoder maar aangezien er aan de chassis reeds verschillende onderdeeltjes zijn bevestigd en verlijmd is het niet aangewezen om deze terug te gaan verwijderen om de inbouw te kunnen doen. Dus zou het kunnen voor het volgende model dat gaat verbouwd worden. Aangezien chassis volledig naakt staat. Onderdelen die er op gaan komen kan ik er dus veel later op zetten.
Enfin mijnen baas zou zeggen denken is ook werken  Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #166 Gepost op: 21 Oktober 2016, 18:47:50 »

Zit hier wel nog met een paar vragen. Aan de speaker Visaton heb je een dikke en een smalle uitgang (voor klemaansluitingen) zijn er mensen hier die weten wat dus de plus en de min pool is?
Ook bij de LX decoder staat er van alles op maar waar kan ik dus de plus en min vinden vor eventuele aansluiting van de speaker? Der zit namelijk al de sound op maar normaal zou ik er aparatuur voor moeten hebben zoals een multi maus van Roco of zo?
Nog wel wat vraagtekens  maar ik zal er wel antwoorden op vinden denk ik.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #167 Gepost op: 22 Oktober 2016, 10:29:19 »



Verschil tussen de print die eruit komt en de decoder die er in zal moeten.

Al even gelezen (meestal Duits) over deze decoder met sound en de mogelijkheden en das net wat.
En Duits is niet mijn beste taal mijn beste taal is meestal be"talen".
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #168 Gepost op: 23 Oktober 2016, 16:02:42 »

Wat kunnen spruitwerk doen, eerst wel nog gevochten tegen andere zaken.
Afplakken en spuiten wit dan weer wat afplakken en geel spuiten en weer afplakken en dan een blauw kleurke opzetten.Nu alles laten uitdrogen en terug afplakken om gele lijn beter te krijgen.

Volgende stap

Zelfde stap maar anders.

Enfin, zal toch misschien in de sjakoche komen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #169 Gepost op: 24 Oktober 2016, 13:30:34 »

Verder laten drogen, de kleine oneffenheden van spuitwerk worden later dan wel wat bijgewerkt.
Zitten putjes in maar als ge naar het grote model kijkt zit die overal met blutskes en deuken.
Mij stoort het zeker niet.


Hier en daar zal er ook nog wat wit en geel moeten bijgewerkt worden.
Als alles goed is uitgedroogd kan er gemonteerd worden, alle onderdelen voor deze locomotief liggen immers klaar, ook gespoten en/of geschilderd.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #170 Gepost op: 25 Oktober 2016, 15:36:06 »

Groot en klein even voor elkaar gezet. Zo te zien heb ik nog een hele poos werk genoeg.

En dat slaagt wel op deze foto, nog veel modellen te vervuilen en wat voorzien van figuren en extr's.

Eric.
« Laatste verandering: 25 Oktober 2016, 15:42:45 door bollen neus » Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #171 Gepost op: 26 Oktober 2016, 16:53:56 »

Vandaag me bezig gehouden met samen stellen van de draaistellen, alle onderdeeltjes staan er nu op. Bekabeling is deels met messing draad gemaakt en de rest met silicone tubes die blijven dus mooi flexibel. En er komt nergens iets tegen chassis, wielen of de body te schuren. Bij wijze van spreken kan ik na vervolledigen van deze draaistellen beginnen met vervuilen van de onderzijde en wielen aan deze locomotief.
Ook binnenzijde aan de cabines kunnen reeds geschilderd worden , glazen en ruiten terug op zijn plaats lijmen en dan de oranje pinklichten bekijken voor de bedradingen die komen tussen de platform van de cabine te zitten en hopelijk geeft dit geen probleem.
Er is heus nog heel wat montage werk aan eer het volledige model klaar gaat zijn. De rode sluitseinen komen er ook nog in, de gemaakte rondellen moeten nog in de chroom zilver kleur gespoten worden, ruitenwissers ook nog op lengte maken (zijn gemaakt uit messing) dus ook voor de eerste keer eens proberen.
Maar al dik tevreden dat het nu reeds zover staat en hopelijk zonder veel tegenslagen is dit model klaar op het eind van dit jaar.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #172 Gepost op: 28 Oktober 2016, 12:01:35 »

Als afwisselend werk ben ik ondertussen ook al bezig aan een ander model voor te bereiden hoor. Chassis is nu bewerkt zodanig dat de LX decoder er mooi inpast met draad schroefjes van M3 m/m. Nu nog een kleine brug maken zodat de luidspreker er op kan rusten en niet tegen de decoder komt of tegen de ventilatoren aan de binnen zijde van de body. Als dit lukt zal ik er nog 3 moeten doen. Ee mens weet nooit hé of ik nog goesting heb om er te verbouwen.?

Aan de MY1158 zijn de draaistellen nu zo goed als klaar. Body is ook droog , kan nu terug wat afplakken en de gele streepjes bijwerken door middel van spuitwerk.
Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #173 Gepost op: 28 Oktober 2016, 12:07:06 »

Jammer dat je naar een vitrine Roco-doosjes zit te kijken Eric, een vitrine met je prachtig verbouwde locs zou ik mooier vinden  Wink  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
bollen neus
Gast
« Antwoord #174 Gepost op: 28 Oktober 2016, 12:33:30 »

 Grin Grin Was me nog niet helemaal opgevallen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #175 Gepost op: 30 Oktober 2016, 15:03:22 »

Ik was al een paar dagen op zoek naar kleine boutjes die ik niet terug vond. Zal ze waarschijnlijk weer te goed verstopt hebben. Nu heb ik alles weer terug gevonden en alle stukjes zorgvuldig in doos met nummer van de locomotief gelegd. Goede les geweest en op tip van mensen die soms ook wat kwijt geraken hun raad opgevolgd.



Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #176 Gepost op: 1 November 2016, 11:24:18 »

Tussen het zoeken van onderdelen, spuitwerk en de soep en de patatten de decoder beginnen inwerken in het chassis.

Decoder zit helemaal beneden in de chassis.
Nog wat denkwerk verrichten om de speaker presentabel te monteren.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #177 Gepost op: 1 November 2016, 15:37:30 »

Nu juist gedaan met de binnenzijde body voor de cabines in dezelfde kleur verven. Nadien moeten ook de ramen zo gedaan worden zodat de cabines helemaal ook aan de zijkanten dezelfde kleur bezitten. Of je er veel van ziet kan je alleen maar zien als de cabine verlichtingen mee oplichten.
Ook blauw geschilderd aan de buffers, de uitlaten zijn reeds zwart geverfd langs binnenzijde. Ook de voorkanten aan de buffers een licht koerske gegeven. Nadien wordt alles nog vervuild dus kan je hiermee veel verdoezelen alé indien dit de bedoeling zou zijn.
Eric.

Foto vergeten, hier.
« Laatste verandering: 1 November 2016, 15:51:13 door bollen neus » Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #178 Gepost op: 2 November 2016, 18:15:51 »

Vandaag begonnen met monteren van ramen en ruiten, ook reeds de LED op het dak gemaakt, definitieve aansluitingen gebeuren later. Heb geen lijm hoeven te gebruiken om de ramen te plaatsen.
Hier een sfeer beeldje van de cabine.

En ook in de atelier is het soms druk hoor, toekomstig model staat naast de MY1158.

Alle onderdelen liggen gereed maar ik ga me wel de tijd nemen om alles deftig op te plaatsen.Stickers en decals komt later wel.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #179 Gepost op: 3 November 2016, 15:37:42 »


Andere cabine voorzien van personeel.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: