Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Ösch Völckerstraße
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Ösch Völckerstraße  (gelezen 9232 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3537



« Gepost op: 1 December 2016, 12:03:45 »

Ruim 2 jaar geleden heb ik samen met Bjorn het fictieve Duitse eiland ösch bedacht dat ergens in de Duitse Wadden of Noordzee moet liggen en een eigen metersporig spoorwegnet heeft.




Nou kreeg ik vorige week een houten kweekkastje van een tante van mij waar ze niks mee mee deed met het idee dat ik die evt. nog voor diorama's kon gebruiken. De dag erna ben ik het ding gelijk aan gaan passen en ben ik ook gelijk er een klein diorama voor gaan bouwen van 24,5x10,5cm. Dat moest verdiept smalspoor word met hoger liggende bebouwing en wat tram invloeden. Voor een geschikte locatie kwam ösch al gelijk in beeld door de spoorbreedte en de verdiepte ligging. Dus Bjorn even geraadpleegd en ik kwam vrij snel met een mogelijke locatie waarna Bjorn dan weer snel een passende straatnaam wist te verzinnen.

Het diorama ligt aan de enige diesellijn van het eiland tussen Ösch Zentrum en Ösch Fötjem. Waar het overige net met Spaans meterspoor materieel bereden word rijden hier diesel electrisch uit Aufbau motor en bijwagens omgebouwde gelede trams die na een extra modernisering een meer trein achtig front hebben gekregen. De keuze hiervoor kwam omdat ik nog een ruwe wagenbak had liggen en ik deze alleen nog op hoef te bouwen en te bestikkeren.

Het diorama vorderd inmiddels aardig en alle gebouwen ben ik aan het schilderen:












Ergens volgend jaar wil ik van Ösch ook een groot diorama bouwen. Dat moet dan wel echt iets zijn wat ik nog niet gedaan heb om de gebruikte ruimte te rechtvaardigen. Daarbij ben ik bij het kopstation Ösch Hafen uitgekomen, daar in kan ik diverse dingen kwijt die ik graag wil combineren namelijk: a; een metersporig kopstation waarbij ik de sfeer van Perugia Sankt Anna in Italië wil vangen. b; wil ik nog iets met een haven en kleine schepen doen en met de ligging van dat station gaat dat prima. Die combinatie met daar tussen een zeer bescheiden stationsplein zorgd voor een mooi geheel wat weer heel anders word als alles wat ik tot nu toe gebouwd heb. Daarnaast wil ik nog iets met dat Spaanse materieel, bij de ChemparkBahn werd dat uiteindelijk niks maar hier met meterspoor wel en hier hoeft geen rijdende variant van gebouwd te worden al zou dat op spoor Z onderstellen wel kunnen.

Goed dat is iets voor 2e of 3e kwartaal 2017, voorlopig blijft het even bij Ösch Völckerstraße en die moet voor 19 December af zijn. Dan krijg ik een wisseling van persoonlijk begeleidster( ze mogen een cliënt maximaal 3 jaar begeleiden, daarna moet er een wisseling plaats vinden om beroepsblindheid te voorkomen) en ik wil m'n huidige begeleidster dit diorama meegeven.

Word vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Mei 2019, 13:29:17 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3537



« Antwoord #1 Gepost op: 2 December 2016, 16:56:37 »

De gang zit er lekker in, genoeg dat de rook er af kwam( walmende secondelijm van de struiken).








De wanden voor de diesel elektrische tram zijn ook klaar




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Mei 2019, 13:34:30 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3537



« Antwoord #2 Gepost op: 7 December 2016, 18:27:25 »

Dit diorama is af:













































Ik heb na het aflakken van het diorama een aantal verf foutjes moeten verhelpen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Mei 2019, 13:43:34 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Ösch Völckerstraße
« vorige volgende »
Ga naar: