Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Omlaag
Print
Auteur Topic: Div. mini diorama's  (gelezen 118170 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #90 Gepost op: 12 Augustus 2022, 23:43:22 »

Vandaag het diorama aangekleed en geplaatst en de zon gebruikt om alles snel te laten drogen. Daarna de buitenkant gebeitst en nu de ruit gesneden( dat ging de eerste keer helemaal mis en de 2e werd ook niet strak*) en die zit er nu half op.


*Ik heb eigenlijk niet genoeg controlle over en kracht in m'n handen om plexiglas te snijden om de zelfde reden werk ook nauwelijks met styreen. En met dit soort werk merk ik dat dat langzaam slechter word.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #91 Gepost op: 18 Augustus 2022, 23:41:09 »

Dit diorama is nu af, ik had eigenlijk nog een vernis laag op de achtergrond willen aanbrengen maar ik had het diorama al dicht geschroeft toen ik daar aan dacht en heb geen zin het nog las te maken.
















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #92 Gepost op: 17 November 2022, 14:34:27 »

Maarten kwam laatst met het idee voor een kerstbal mini diorama wedstrijd en daarvoor ben ik nu begonnen een dioramatje te bouwen. Het grote voordeel voor mij is dat ik direct wist wat ik wilde bouwen en dat ik weet dat ikdat ook passend krijg. Ik ben eerst begonnen met de bodem en daarna met een gevel. Omdat mijn rommeldoos niet de juiste delen opleverde en ik met schuim nog meer kan ga ik bij de andere 2 gebouwen voor foamboard.




Wat wel iritant is is dat ik nu weer moet wachten tot de lijm droog is en dan moet ik nog een ronde lijmen dus dat gaat niet opschieten de komende dagen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #93 Gepost op: 18 November 2022, 11:08:48 »

Net heb ik de steentjes in de huisjes gestempeld en ze daarna een laag primer gegeven.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #94 Gepost op: 18 November 2022, 23:45:44 »

Tussen de middag en 2e helft van de avond heb ik aardig vergeprutst. Het houten huis heb ik verder gebouwd en met het aanbrengen van smeltlijm aan de achterkant 2 raamkozijnen weggesmolten dus dan maar rolluiken ervoor. Nu zit er 1 laag primer op.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #95 Gepost op: 20 November 2022, 14:03:14 »

Als staat waar het moet staan dus de basis is af, nu is het tijd voor sneeuw.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #96 Gepost op: 22 November 2022, 22:15:57 »

Vanmorgen was het diorama zo goed als af:





Net op tijd zag ik dat er nog wat ontbrak, namelijk sneeuwrandjes op uitstekende delen. Toen heb ik dat nog even een overbrush met wit gegeven en daarna heb ik het met smeltlijm in de kerstbal gelijmd. De kerstbal smolt ook een beetje van de smeltlijm dus gebruik alleen smeltlijm met een lage temperatuur. Daarna heb ik de 2 helften met Uhu plast aan elkaar gelijmd.








Nu hangt hij in de woonkamer en ik ga er nog een paar maken de komende tijd.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #97 Gepost op: 25 November 2022, 15:05:40 »

Nu mensen om mij heen een diorama in een kerstbal hebben zien bouwen komen ze deels ook met kerstballen aanzetten; "ja ik heb nog zo'n kerstbal, daar kan jij vast wel wat mee". Nu hoef ik zelf geen lading kerstballen maar er in bouwen is wel leuk dus geef ik dan de reactie "wil je uhm vol terug". Dat valt dan wel in de smaak dus ben ik nu met een 2e kerstbal begonnen. Daarbij wel een foutje van de eerste niet maken. De naad van de 2 helften bij de eerste blokkeerd wat het zicht alleen daar kan ik nu niks meer aan doen dus bij de 2e zorgen dat dat niet gebeurd.

De bestemming in dit filmpje leverde al inspiratie voor een groter diorama maar is ook in te passen in een kerstbal dus het thema stond snel vast.


Vandaag kan ik stenen gaan stempelen in het huis en een beetje verder prutsen en een rangeerlocje op zoeken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #98 Gepost op: 26 November 2022, 20:21:34 »

Hier kon ik gister tussen de hoofdpijn aanvallen en opvliegers van de vast zittende spieren nog wel doen. Nu het vandaag weer beter gaat probeer ik wel meters maken.


Dan ben ik ook met de 3e kerstbal bezig, de foto spreekt of voor zich of je hebt geen idee wat de lol er van is. Wie het niet volgd mag de laatste 20min deze paint bravely the podcast aflevering luisteren.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #99 Gepost op: 30 November 2022, 00:16:47 »

Ik heb vandaag wat verder geprutst.

Bij kerstbal 2 het nodige aan begroeiing aangebracht en een laatste stuk en ballast.


Bij kerstbal 3 heb ik de voerbak van de kip verder geschilderd en van voer voorzien gelijmd met matte vernis. Het water was wat beschadigd en heeft op de foto nog 1 laag glans vernis gekregen. Inmiddels zit daar nog een extra laag glans vernis op.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #100 Gepost op: 30 November 2022, 20:51:59 »

Vandaag heb ik kerstbal 2 afgemaakt.










Kerstbal 3 krijgt nu ook vorm, de bak staat op z'n plek en ik heb een kerstboom gemaakt. Dat is nog een den van Jaap Vriend van een paar jaar terug.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #101 Gepost op: 4 December 2022, 22:06:04 »

Bij bal 2 brak het locje los nadat de bal voor de 2e keer viel. De bal moest toen door geslepen worden en was bijna niet los te krijgen. Gelukkig had ik nog reserve ballen waardoor ik dat heb kunnen herstellen. Nu heb ik de diorama's van bal 2 en 3 in een helft gelijmd en de andere helft alleen met glans vernis gelijmd zodat dat nog los te halen is.

Bal 3 is nu ook af:




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #102 Gepost op: 16 Februari 2023, 11:46:39 »

Voor iemand in mijn omgeving die langdurig ziek of overspannen is( wat het is weten we niet precies) was het gister met een paar man de vraag gaan we iets van een kaartje doen of kunnen we iets anders. Daarbij werd vooral naar mij gekeken, dus ja je kan wel raden waar dat op uit draaide Grin........juist ja even een klein diorama tussendoor.








Het word iets landelijks aan de rand van een dorp met een köf met cementwagens op het viaduct en een weg er onder. Zo word gelijk die blauwe brug van Jaap goed gebruikt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #103 Gepost op: 19 Februari 2023, 00:24:00 »

Eergister een groot deel van de dag aan de brug geschilderd. Tussendoor de rails geschilderd en die vanavond op de plek gelijmd en de vlakken er omheen van ballast en groen voorzien.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Februari 2023, 00:26:24 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #104 Gepost op: 20 Februari 2023, 16:10:45 »

Ik heb de brug van zwart papier voorzien wat staalplaten moet uitbeelden.


Dit hoekje heeft 3 plekken waar harde gaten in de begroeing zitten en het zand nogal wit er uitspringt. Dit kom door een wisselwerking tussen de 2 soorten lijm denk ik. Ik denk dat ik dat met wat verdunde verf aanstip en dat dat voldoende moet zijn om de overgang minder hard te maken.


Dan ben ik met 2 hele oude huisjes bezig om ze door ze te schilderen er acceptabel uit te laten zien ook al zijn alle onderdelen nogal grof. De daken waren echt h0 daken dus daar heb ik ooit eerder al behang overheen geplakt om een fijnere structuur te krijgen.





De bol in de rode cirkel is ontstaan door meel die daar met secondelijm ophoopte. Je kan heel veel moeite doen dat weg te halen, maar.........schilder je het grijs heb je een zwaluuwnest, dus heb ik het daarom maar lekker laten zitten. "happy little accident" om de woorden van Bob Ross te gebruiken Grin

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Div. mini diorama's
« vorige volgende »
Ga naar: