Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Uhu-tunnel Südportal
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Uhu-tunnel Südportal  (gelezen 44170 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #15 Gepost op: 10 Februari 2017, 17:15:29 »

Hallo Michiel,

Waarom lijm je dat eigenlijk met secondenlijm? Dat spul is echt slecht voor je gezondheid.

Dat gaat toch ook met houtlijm? Of had je gewoon haast  Grin

Bert Sprinter
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #16 Gepost op: 10 Februari 2017, 17:31:36 »

Hoi Bert, als ik het met houtlijm moet doen moet dat met verdunde houtlijm en dan moet ik het dagen plat laten liggen om te drogen. Daarnaast kan ik meestal het gene waar de begroeiing op moet niet in de juiste houding leggen en laten liggen om te voorkomen dat lijm weg loopt of de struiken er af vallen. Groen spul alleen met een dot lijm vast zetten vind ik niks want dat valt het snel uit.

Ik heb ook niet het geduld ergens dagen op te wachten, dus wil ik verder kunnen moet het gewoon snel droog zijn. In de rivier bedding zal wel het nodige met houtlijm verlijmd kunnen worden maar vooral in stedelijke omgevingen en bij veel hoogte verschillen word dat lastig.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #17 Gepost op: 10 Februari 2017, 19:54:16 »

Hoi Michiel,

Het duurt inderdaad soms erg lang voordat houtlijm droog wordt.

Ik krijg altijd van die minder gezonde hoestbuien van die secondenlijm, maar het gaat wel lekker snel en het is nog spotgoedkoop ook, ik koop 6 van die tubes in een blisterverpakking voor 79 cent  Duim omhoog

Bert Sprinter



Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #18 Gepost op: 11 Februari 2017, 01:12:58 »

Hoestbuien krijg ik weinig maar een loopneus en tranende ogen heel vaak maar, daarom is het belangrijk goed te ventileren. Mijn rekort staat nu op iets van 30 tubetjes in 2,5uur.

Ik neem aan dat jij ze ook bij de wibra haalt zo te lezen? Ik heb nu weer wat bij de action gehaald maar die zijn kwalitatief toch minder, ze lekken veel en de dopjes gaan vaak vast zitten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #19 Gepost op: 11 Februari 2017, 12:48:50 »

Dat klopt helemaal Michiel, daar koop ik ze ook   Grin

Als je last van lekken hebt moet je de tuit goed aandraaien als je een nieuwe tube in gebruik neemt. Ook weer niet té strak want dan scheurt het plastic!

Ik veeg de schroefdraad altijd schoon met een stukje keukenpapier voor ik de dop er weer op doe en ik bewaar ze rechtop in een klein plastic bekertje. Als ze dan toch lekken komt er in ieder geval niks op je werkblad terecht  Wink

Bert Sprinter



Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #20 Gepost op: 12 Februari 2017, 18:25:34 »

Vandaag kon ik het stalenviaduct af schilderen. Daarna heb ik eenbovenleidingsmast geplaatst en een 2e gemaakt en de bovenleiding zelf gemaakt. Daar moest toen ik het wilde plaatsen nog het een en ander aan verbuigen waardoor er weer wat afbrak wat ik dan weer moest herstellen. Ik heb ook nog een ophangpunt in de tunnel moeten maken en dat was ook hele worsteling. Ik moest ook m'n bovenleidingswagen aanpassen want de zijvleugen van het schuitje van de panto stonden op afbreken dus heb ik daar nu een stuk overheen gesoldeerd. De brug staat nu op z'n plek en is zowel met houtlijm als op enkele punten met secondelijm vast gelijmd.













Het schilderen van de bovenleiding en de masten ga ik pas doen als de lijm van de brug droog is dus ook dat duurt wel weer even.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 16 Mei 2019, 22:28:37 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #21 Gepost op: 23 Februari 2017, 16:33:15 »

Ik werk voorlopig even via de reserve laptop van m'n ouders tot mijn pc gemaakt is maar zo kan ik af en toe toch ook even wat posten.

Van de week ben ik een aantal uren met het aankleden van het landschap van dit diorama bezig geweest. Ik heb veel geschilderd en strooisels aangebracht en later met 3 mixen van groen brokken van Woodland en lijm en in 1 pot rode verf en in een andere blauw/groene verf hele stukken van struiken voorzien wat nu staat te drogen en ongeveer een week moet drogen.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 16 Mei 2019, 22:31:17 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #22 Gepost op: 6 Maart 2017, 20:22:09 »

Het eerste deel met struiken was na 2 weken eindelijk droog, het kleine stukje aan de andere zijde van de brug is nog niet helemaal droog.


Ik moet eigenlijk ergens de komende dagen tijd zien te vinden om de helling aan de overzijde( links net buiten beeld) ook te begroenen zodat dat droog is voor de beurs in Assen eind van de maand( optijd droog Zutphen het weekend ervoor zie ik niet gebeuren).

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 16 Mei 2019, 22:32:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #23 Gepost op: 6 Maart 2017, 21:43:06 »

Michiel,

Kan je er niet zo'n ventilator voor zetten, dat scheelt echt een hoop met drogen. Of naast de verwarming zetten?

Bert Sprinter
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #24 Gepost op: 6 Maart 2017, 22:54:04 »

Hoi Bert, boven de verwarming zetten zou ik graag doen, en met kleinere diorama's( diepte van +/-20cm) gaat dat ook prima. Grotere diorama's kan ik er niet opzetten omdat de radiatoren daarvoor te strak tegen de muur zitten. Naast mijn werkhoek kan ik de werkstand niet boven de verwarming zetten want daar moet ik bij het raam kunnen. Ik wil wel even kijken of ik aan de andere zijde van de woonkamer dat ding voor het raam boven de verwarming kwijt kan. Maar het blijft natuurlijk wel een natte sponds( 1 tot 4cm dik) die je droog moet zien te krijgen die zo vol mogelijk met dunne lijm zit.

Het zou mooi zijn als ik de droogtijd dan terug kan brengen naar een week ofzo.

Edit: gelijk maar even werk gemaakt van het begroenen.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 16 Mei 2019, 22:33:34 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #25 Gepost op: 7 Maart 2017, 11:21:32 »

Michiel,

Droog of nog niet droog, het begint in ieder geval al op een mooi diorama te lijken  Duim omhoog

Bert Sprinter
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #26 Gepost op: 20 Maart 2017, 21:00:36 »

Zaterdag en Zondag heb ik in Zutphen in een straks tempo door gewerkt zoals vele hebben kunnen zien. Vandaag heb ik het diorama afgelakt, hier het eind resultaat:


































Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 16 Mei 2019, 22:39:47 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #27 Gepost op: 20 Maart 2017, 21:09:32 »

Fraai Michiel Duim omhoog
Gelogd

mvg,
 Sander
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #28 Gepost op: 3 Maart 2022, 17:15:07 »

Aangezien ik nu met water bezig was en daarmee nuttige ervaring heb opgedaan leek het mij zinvol nu het water van dit diorama eens te verbeteren. Ik heb vernis met tacky glue, wat woodland sneeuw en een druppel groene verf gemengd en daarmee het water overgeschilderd.



Nu even afwachten hoe het opdroogd en dan kijken of ik er nog wat aan moet doen.

Ik heb nog meer diorama's waarbij het water een update kan gebruiken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #29 Gepost op: 4 Maart 2022, 00:22:43 »

Nadat het droog was is er een 2e laag bijna zonder sneeuw maar met wat meer geel/groene verf erdoor aangebracht. Na drogen zag dat er zo uit:


Daarna nog een beetje zwart erdoor gemengd en toen de 3e laag er op die nu bijna droog is:

Hier moet dan morgen nog 1 of 2 laagjes vernis overheen. Ik hoop dat het dan ook nog iets donkerder is geworden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Uhu-tunnel Südportal
« vorige volgende »
Ga naar: