Nu het dakpark klaar is, zijn er in de bebouwde kom nog maar weinig plaatsen die afgerond moeten worden.
Dat bewaar ik voor de toekomst.
Één van de ideeën die ik had toen ik aan de bouw van deze Cranicher Altbahn begon, was de realisatie van een havengebied.
Daar ga ik nu mee starten.
Uitgangspunt is dat de besturing van de wissels, draaischijf en ontkoppelrails (vrijwel) geheel handmatig gebeurd. Daarmee keer ik terug naar de beginjaren van mijn Fleischmannbaan, zo'n 60 jaar geleden.
_1763149257.jpg)
Langs 94.01 en 94.02 komt een stukgoedkade met een havenkraan.
Bij 96.01 komt een kleine tankopslag.
Over 96.02 en 96.03 staat een portaalkraan voor containers.
De draaischijf geeft o.a. toegang tot de werkloods van de Cranicher Museumspoorbaan en de tankplaat voor de diesellocomotieven.
Verder komen er nog een aantal objecten in dit gebied, maar daarover zal ik in een later stadium verslag doen.
Voor het rangeerwerk maak ik ook gebruik van een stukje van de hoofdbaan, dat via Engels wissel W23 bereikt wordt. Daar kan ook het omlopen plaatsvinden.
Het idee is om het grootste deel van de havensporen als straatspoor uit te voeren.
Op onderstaande foto zie je nog een vrijwel braak terrein. Het havenbekken voor de containerschepen is reeds uitgezaagd.