Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 17 18 [19]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Cranicher Altbahn  (gelezen 397403 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Oude meuk in h0

« Antwoord #270 Gepost op: Vandaag om 13:01:33 »

De eerste contouren van de containerhaven worden zichtbaar.
Voor het 'water' heb ik gebruik gemaakt van de toiletpapiermethode van MarklinofSweden.
De haven (dus water, bolders, damwand, kademuur, trap e.d.) is volledig scratchbuild.

De kadewand en het 'water'.

Het ponton wordt nog gevuld met containers en krijgt nog trossen naar de bolders.

Helaas is er ook watervervuiling. Een lekkend vat met olie drijft in de haven.

De damwand, geïnspireerd op de kaftfoto van het mooie boek over RMO.

Het geheel zal nog verder aangekleed worden met wat begroeiing op de kademuur en een knipperende boei bij de haveningang.
Ik ben nog aan het uitpuzzelen hoe ik het onderste deel van de kadewand iets kan bijkleuren. Tot nu toe hebben testen met verdunde verf niet het gewenste resultaat opgeleverd, omdat de wanden geprint zijn op 150 grams papier en dit papperig wordt door het vocht.

Hoewel dit havenproject het in kwaliteit niet haalt bij de prestaties van Alewijn en anderen, ben ik niet ontevreden met het resultaat.

Noordwaarts
Hero Member

340*

« Antwoord #271 Gepost op: Vandaag om 16:17:36 »

De damwand, geïnspireerd op de kaftfoto van het mooie boek over RMO.

Dat is leuk. Ik zal de auteur een linkje naar dit bericht sturen, want dit kan hij zeker waarderen.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™, 'Meesterkaper' bij Raadplaatje.
Pagina's: 1 ... 17 18 [19]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Cranicher Altbahn
« vorige volgende »
Ga naar: