Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 21   Omlaag
Print
Auteur Topic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap  (gelezen 118558 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #165 Gepost op: 27 Maart 2021, 16:40:15 »

Vandaag is de 'Blauwe wagen' binnengevlogen vanuit China. Aangestoken door het tramvirus dat rondgaat. Straks een tram voor het grote Bonn station op de baan is natuurlijk nodig om alle reizigers van en naar het station te brengen. Het wielonderstel was gelukkig gemakkelijk te demonteren. Ietsje lijm bij de treden liet gelijk los. Ik wil er Roco 7,5 mm wielen onder zetten. Waarschijnlijk geen motor maar een soort 'trekdraadje' omdat de tram alleen heen en weer kan langs het station.

Gelogd
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 229


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #166 Gepost op: 27 Maart 2021, 17:27:31 »

Hoi Anton, leuke tram en goed goed van details.
Ik heb in het verleden ook een tram zonder motor gehad, deze werd voortbewogen door een lokte onder de rails met een magneet.
Ja zo heb ik de RET trams uit Shina aangekocht en deze nu voorzien van aandrijvingen.
Blijf dit volgen , toch ook een beetje tram als tram fan.
Grt,Wil.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #167 Gepost op: 27 Maart 2021, 20:11:43 »

Hoi Wil,

Is inderdaad een leuke tram en goed van detail. Daarom zojuist nog een tweede gekocht via Marktplaats die ik wil ombouwen tot bijwagen.

Groet,
Anton
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #168 Gepost op: 31 Maart 2021, 21:48:04 »

En zelfs een derde  Wink. Dan wordt het mooi druk voor het station.

Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #169 Gepost op: 7 April 2021, 12:34:24 »

De modules met rails moeten ook worden bedraad. De verste modules vanaf het 'zenuwcentrum' worden met 9 pins luchtvaart connectoren verbonden en de modules waar het station komt met printerkabels van 15 en 25 pins. De printerkabels zijn 1,5 m lang en 26 AWG draden. Moet voor de korte afstand voldoende zijn omdat per verbinding één locomotief wordt aangestuurd. Aan de onderzijde van de module zaag ik van het triplex een stukje af waar de connector op wordt geschroefd zodanig dat de voorzijde in een inkeping past aan de voorzijde van de module.

Even een proefopstelling gemaakt. Mooi dat er geen soldeerwerk aan te pas komt.
« Laatste verandering: 7 April 2021, 12:41:14 door Anton » Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #170 Gepost op: 11 April 2021, 18:50:40 »

Zo tussen de bedrijven door de vuurtoren in de verf gezet naar een voorbeeld op het eiland Sylt.
Om de rode banen te kunnen schilderen 'afgeplakt' met een elastiekje.



En zo was de toren van Kibri onbeschilderd:
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #171 Gepost op: 11 April 2021, 19:18:41 »

Veel mooier zo!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1579


Benoemd snoodaard


« Antwoord #172 Gepost op: 11 April 2021, 21:15:57 »

Eens met de vorige bijdrage Duim omhoog
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #173 Gepost op: 14 April 2021, 14:38:21 »

Bij het afscheid van mijn werk de Transrapid zweeftrein meegekregen die op mijn kamer had gestaan. Gekocht tijdens een personeelsreisje naar Lathen in 2004. Formaat is ietsje groter dan N. Het model is gemaakt ter gelegenheid van de zweeftrein die in Shanghai is gerealiseerd. Mooi model met metalen body. Maar eens zien of ik deze op één van de modules een plaatsje kan geven.



« Laatste verandering: 14 April 2021, 14:41:11 door Anton » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #174 Gepost op: 14 April 2021, 15:03:47 »

Leuk! Ik ben begin deze eeuw ook eens in Lathen geweest, een paar weken voor dat verschrikkelijke ongeluk daar. Toen had ik nog geen idee dat ik ooit een boek over magneetzweeftreinen zou gaan uitgeven. Boeiende materie. Wie weet maak ik ooit nog eens een ritje met zo’n trein.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #175 Gepost op: 14 April 2021, 16:17:27 »

Hoi Gert, welk boek heb jij over zweeftreinen geschreven?
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #176 Gepost op: 14 April 2021, 17:05:27 »

Niet geschreven, uitgegeven: http://forum.modelspoorwijzer.net/ontsporen/nieuwe-spoorwegboeken/msg67548/#msg67548
Gelogd

Ik zie sterren!
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #177 Gepost op: 20 April 2021, 22:23:02 »

Vorige week gestart met het zaagwerk voor module 4, 5 en 6. Seriebouw gaat wat sneller. Nu eerste module 4 ruw afwerken. Wordt een polderlandschap dat aan de linkerkant aansluit op de module met het duinlandschap en rechts aan de nog te bouwen modules met het grote station.
Groot deel van de vormgeving is gereed. Hoofdstructuur van een wetering die wordt doorkruist door het spoor.



De molen van Kibri heeft ook een stelling. Echter is bij elkaar een erg groot gevaarte daarom alleen de bovenkant geplaatst met als functie een watermolen die het water uit de polder in de wetering laat.
Aan het einde van de wetering wil ik een klein gemaaltje plaatsen op de overgang naar de achtergrond.
Wie weet daarvoor een bouwpakketje?

Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #178 Gepost op: 20 April 2021, 22:38:21 »

Markenburg heeft een gemaal:
https://www.markenburg.nl/nl/webwinkel/bebouwing/thema-heistraat/122-gemaal.html

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #179 Gepost op: 20 April 2021, 22:39:35 »

Oeps, schaal N...   excuses voor de dooie mus!  Embarrassed

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 21   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap
« vorige volgende »
Ga naar: