Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Kasteel ruïne diorama  (gelezen 19441 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 30 Maart 2021, 21:26:31 »

Omdat mijn huidige fysiotherapeut naar een andere praktijk gaat is dat een goede reden ook voor hem een diorama te bouwen. Iets met draken en heel veel kleurtjes en iets van een kasteel maar ook stokstaartjes moeten er op komen. Nou ben ik eerst maar eens met stukken foamboard gaan prutsen. De laagjes papier heb ik er grotendeels afgehaald. Alles is grotendeels met smeltlijm aan elkaar gelijmd en daarna heb ik alle vormen en openingen met het hete mes gemaakt. Dit is de ruwe vorm hier kan ik mee verder als ik even niks anders kan doen.










Hoe het precies gaat worden weet ik nog niet maar dat komt vanzelf.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 30 April 2021, 20:42:50 »

En gelijk weer door met de volgende; en nee,... nu geen blauw kasteel maar maar voor de grondlaag gebruik ik graag verf die ik over heb en dat is in dit geval deze blauw. Ik heb van xps schuim nog wat kleine wanden gemaakt. In de 2e grondlaag wil ik net als bij Burg Holtheim decoratie zand er in strooien in dit geval wat grover grijs decoratie zand.








Ergens moet ik ook nog een brug maken alleen of dat van karton of schuim of beide word weet ik nog niet. Zal af hangen van wat ik hier aan schuim kan vinden maar dat spelen met de hete schuimsnijder bevalt wel goed, dat gaat vooral lekker snel.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 30 April 2021, 21:48:33 »

Een bruggetje snijden uit piepschuim ging heel vlot:



Dit hield ik nog over.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 30 April 2021, 23:36:18 »

Ik ben gelijk maar door gegaan met het grind dan kan het vannacht en morgen overdag drogen. Alles zit onder het grind of lijm met verf, mijn handen zijn lila nu.






Morgen moet ik optijd richting de Hanzehal in Zutphen voor m'n corona vaccinatie. Dat is eens wat anders als voor een beurs of om het bier te keuren vooraf gaande aan een beurs. Daarna ga ik een poging doen Jaap( van het n-spoorforum) te vervelen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 4 Mei 2021, 22:14:50 »

Ik ben nu wat verder met het kasteel en de brug maar het heeft dagen staan drogen.








De bouw hiervan loopt mooi samen met de gebouwen voor een n-spoorforum lid, als ik hier niet mee verder kan kan ik met die gebouwen verder. De komende 2 dagen moet ik even thuis blijven om bij te laden dus ga ik proberen te gebruiken voor modelbouw doeleinden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 5 Mei 2021, 21:39:14 »

Ook hier serieuze vorderingen:




Het spuiten van de draak leverde niet het gewenste resultaat op omdat ik steeds dingen raakte die ik niet wilde raken en omdat de spuitbussen bijna leeg zijn.







Dat word dus met de hand overschilderen maar het blijft een lastig lomp ding.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 6 Mei 2021, 12:50:23 »

Ik heb gister de dag afgesloten met het aanbrengen van grote klim struiken. Dat is nog niet af maar tegen 1.00u en na 20 tubetjes secondelijm was ik er wel klaar mee.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kees Gorter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 120


Ik ben een spoor N gebruiker.


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 6 Mei 2021, 19:34:05 »

Leuk !
Ik volg het ook deze keer.

Kees
Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 6 Mei 2021, 23:05:33 »

De draak heeft een nieuwe grondlaag gekregen maar dat gaat nu wel ten koste van details maar het moet er maar mee door.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 8 Mei 2021, 21:57:48 »

De draak begint nu ergens op te lijken.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 11 Mei 2021, 23:03:29 »

Vandaag terwijl m'n begeleider druk met andere dingen bezig was heb ik de draak wat meer kleur gegeven.




Ik heb nog wat ideeën voor verbeter puntjes maar daar heb ik nu geen tijd voor.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 15 Mei 2021, 22:22:23 »

Gister de draak afgemaakt en het een en ander aangekleed maar er moet nog zat gedaan worden.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 16 Mei 2021, 21:02:09 »

Naast dat ik met wat details bezig ben begin ik ook aan de achtergrond. Daar had ik wat landschappelijke foto's voor uitgezocht maar na m'n rondje Achterhoek net wil ik toch wat anders. Er komt schemerverlichting in dus nu wil ik dat ook in de achtergrond doorvoeren. Dus ook wat rood/geel/groen tinten er in. Wat extra fantasy elementen zou ook mooi zijn maar hoe en wat weet ik nog niet.

Ik maak eerst de grondlaag af en ga dan over naar de schemer kleuren en dan de verdere invulling.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 17 Mei 2021, 00:05:51 »

Ik heb de voorzijde van het diorama een eerste primer laag gegeven.




Ik heb de kast nu een aantal grond lagen geven maar dat moet morgen nog 2 keer denk ik.


Dan ben ik nog wat kookpotten aan het maken waar dat varken in stukken in komt en vaar ik zonder licht vuur onder probeer na te bootsen. Ik moet morgen nog even op youtube wat voorbeelden zoeken.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #14 Gepost op: 18 Mei 2021, 22:28:45 »

Gister ben ik begonnen met de schemer lucht te schilderen. Voor de rood en geel tinten heb ik eerst een gele en roest kleurige basis gemaakt.


Daarna zou ik eigenlijk stapje voor stapje de kleuren in laagjes op moeten gaan bouwen met mixen van verf en houtlijm of tacky glue. Dat duurt lang en ik heb geen geduld dus toen plan B de snelle stippel methode. Dat werkt op iets kleins waar je goed bij kunt als het paddenstoel huis maar niet op een groot deels lastig te bereiken oppervlak. Daarnaast zat er te weinig lijm bij de verf waardoor de verf te dekkend was. De kleur scheidingen werden te hard, niet recht genoeg en het zag er niet uit. Daarnaast deed de blauw/groene verf mix niet helemaal wat ik wilde. In de haast ben ik de verf gaan verdunnen wat vervolgens een niet dekkend streperig resultaat opleverde. Daarna de meer pure blauwe verf/lijm mix gebruikt en dat ging wel zoals het moest.

Nu ben ik de stappen van gister aan het herhalen maar nu met mixen met meer lijm en minder verf zodat het transparanter opdroogd. Daarnaast verdun ik nu dus niet meer zodat de verf blijft waar ik hem aanbreng en overal een bijna gelijke dekkingskracht heeft.



Nu moet ik het geduld opbrengen om alles rustig te laten drogen want dit kan ik niet droog föhnen want dat barst het. Eigenlijk alles moet overnieuw en vooral de gele kleuren. Het bovenste deel moet ook donkerder en ik overweeg een lichte grijs/blauwe waas er overheen als de basis klaar is. Ik moet ook met een blauw filter denken want er komt blauw licht op zoals bij een aantal eerdere diorama's.

Als de lucht dan klaar is moet ik nog de juiste blauw/grijs tinten zoeken om bergen er op te schilderen.

Nu dan onder tussen zien dat ik mezelf met andere dingen productief houd en m'n aandacht genoeg afleid om alles rustig de tijd te geven te drogen. Dat betekend mogelijk ook een ander diorama zoals Arnsbergerbrücke weer oppakken want die is toch hierna aan de beurt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Kasteel ruïne diorama
« vorige volgende »
Ga naar: