Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Märklin 2022  (gelezen 25501 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #15 Gepost op: 20 Januari 2022, 00:35:56 »

Geplande levertermijnen: https://www.maerklin.de/fileadmin/media/produkte/Liefrtermine/Liefertermine_Maerklin-Neuheiten_2022-01.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #16 Gepost op: 28 Januari 2022, 16:44:48 »

Slecht nieuws voor de aanhangers van het 3-rail-systeem: https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/warum-die-maerklin-loks-trotz-corona-effekt-teurer-werden-17760865.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1580


Benoemd snoodaard


« Antwoord #17 Gepost op: 29 Januari 2022, 19:37:37 »

De prijsverhogingen treffen niet alleen de drierailers. Ook tweerailers van alle merken krijgen ermee te maken denk ik. De markt vergrijst en de steeds zeldzamer wordende consument steeds veeleisender. De prijzen stijgen dus en steeds minder mensen kunnen de producten betalen. Daarmee prijst de hobby zichzelf uit de markt en staan we uiteindelijk allemaal met lege handen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik materieel en rails voldoende heb om het nog een poosje te kunnen uithouden. Met deze prijzen doe ik niet meer mee (zeg ik nu Grin). Scenery maken kunnen we ook door inventief te zijn, dus daar hebben we de fabrikanten minder voor nodig denk ik.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 29 Januari 2022, 20:02:23 »

Ik beoefen deze hobby nu al ruim 40 jaar en al die tijd hoor en lees ik dat de hobby zich uit de markt prijst en we met uiteindelijk met lege handen staan. De werkelijkheid is dat het aanbod 40 jaar geleden nog niet in de schaduw kon staan van wat er nu allemaal te krijgen is. Nog even afgezien van wat je toen resp. nu voor je geld kreeg.
De groep hobbyisten is ongetwijfeld kleiner en gemiddeld genomen grijzer geworden. Een logisch gevolg alleen al door het feit dat de hobby uit de speelgoedhoek is gehaald.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #19 Gepost op: 30 Januari 2022, 19:50:35 »

Tot twee jaar terug was dit 'vergrijzings-argument' zeker valide, maar hoewel je in Houten natuurlijk steeds veel grijze koppen ziet, is het een onmiskenbaar feit dat de hobby dankzij corona in de lift zit. De vakhandel draait beduidend hogere omzetten dan voorheen. Mensen hebben de hobby weer opgepakt of hebben - nu ze meer thuis waren - besloten alsnog te starten met de hobby.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1580


Benoemd snoodaard


« Antwoord #20 Gepost op: 30 Januari 2022, 20:36:33 »

Dan zou de prijs (ook) oplopen omdat de vraag groter is bedoel je?
Op de meeste fora ben ik één van de jongste, en dat betekent niet dat ik een twintiger ben Wink
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #21 Gepost op: 30 Januari 2022, 20:50:55 »

Fora zijn dan ook alweer enigszins gedateerd. Op Facebook heb je tegenwoordig heel veel groepen van en voor modelspoorders.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 30 Januari 2022, 21:27:20 »

Ik denk dat de prijzen meer oplopen door de duurdere grondstoffen.
Waar ik werk betalen we nu >300% meer voor één meter staal dan januari 2020.
De prijs voor pvc grondstof gaat per 1-2 omhoog en 1-3 nog eens.
Ik kan me zo voorstellen dat de grondstoffen van de treintjesproducenten de afgelopen 2 jaar ook duurder zijn geworden en dat heeft m.i. niets te maken met vergrijzing van de afnemers of de groei van verkoop door de pandemie.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #23 Gepost op: 30 Januari 2022, 22:13:34 »

De stijging van de prijzen voor grondstoffen zal zeker ook een rol spelen. Daarnaast is het natuurlijk zo dat door het 'gratis geld beleid' de inflatie is aangewakkerd. Toen ik daar een jaar geleden voor waarschuwde, werd ik nog gek aangekeken, inmiddels hebben we de hoogste inflatie in 25 jaar tijd... Dit gaat ook zijn weerslag krijgen op arbeidsloon en ook dat leidt dan weer tot hogere prijzen. Net zo lang tot er vraaguitval komt. Maar voorlopig zal modelspoor zeker niet voordeliger worden.

Als uitgever heb ik thans te maken met sterk gestegen papierprijzen. Waar drukwerkoffertes voorheen soms maanden lang geldig waren, heb ik nu te maken met een geldigheidstermijn van één week. Planning voor de langere termijn is dus lastig, te meer daar je bij boeken wel met een vaste boekenprijs te maken hebt. Een stuk lastiger dus dan pakweg twee jaar geleden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #24 Gepost op: 9 Februari 2022, 22:30:59 »

Märklin TV (met ook aandacht voor Faller, Noch, Viessmann, Busch en Auhagen): https://www.youtube.com/watch?v=ecBtP0YVp7I

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #25 Gepost op: 24 Februari 2022, 13:15:49 »

Video: https://www.youtube.com/watch?v=fHd50DkRUIQ

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #26 Gepost op: 16 Maart 2022, 10:08:59 »

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/769/marklin_175_years_of_swiss_railways_pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #27 Gepost op: 2 April 2022, 14:34:49 »

Märklin heeft vanochtend geheel onverwachts bij een productpresentatie in het Deense spoorwegmuseum in Odense een Deense stoomlocomotief aangekondigd en laten zien.
Het model is reeds geproduceerd en zal komende week al geleverd worden. Zie mijn bericht bij de Noorderburen.

Ik ben benieuwd of dit nu een nieuwe strategie van Märklin wordt: niet meer alles tijdens de Spielwarenmesse en in de vorm van zomer/herfst/winter-nieuws aankondigen, maar af en toe tamelijk onverwacht nieuwe modellen brengen die dan ook vrijwel meteen verkrijgbaar zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1980


« Antwoord #28 Gepost op: 2 April 2022, 14:53:02 »

Zeer fraai model!
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #29 Gepost op: 4 April 2022, 16:05:00 »

https://www.maerklin.de/fileadmin/media/lp/website/Landingpages/Andreas/2022/litra-e991/Posterprospekt_39491_DE-EN-online.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2022Topic: Märklin 2022
« vorige volgende »
Ga naar: