Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Exact Train 2023  (gelezen 6284 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #15 Gepost op: 7 December 2022, 15:34:44 »

Ik denk dat er nog wel meer verschillen in zitten. De elektronica bij PB is volledig. Dat heb ik nog geen andere fabrikant zien doen.
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #16 Gepost op: 7 December 2022, 15:39:00 »

Ja, dat zijn verschillen in de modellen. Ik doelde op verschillen tussen de merken.
Maar al die elektronica in de modellen van PB Models is zeker interessant.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #17 Gepost op: 7 December 2022, 15:43:44 »

Ik denk dat er nog wel meer verschillen in zitten. De elektronica bij PB is volledig. Dat heb ik nog geen andere fabrikant zien doen.

Wat bedoel je met "volledig"? Het is geloof ik wel een uitgebreid repertoire van features, bedoel je dat?

Piet Keppel meldt op Facebook: "We hebben laatste gegevens fabrikant aankomende weekend binnen. Daarna maken we prijs bekend. Prijs wordt scherp."

Die laatste opmerking klinkt alsof ze onder de prijzen van PB Models gaan zitten.

Het grote verschil tussen die twee merken is natuurlijk de aanpak. De ene verkoopt alleen via de website direct aan de consument.
De andere verkoopt in bijna alle modelspoorwinkels.

Daarmee vervalt voor PB ook de marge die de detaillist nodig heeft om er zijn bammetjes mee te beleggen. Daar heeft ET wèl mee te maken. Mocht ET onder de prijzen van PB blijven, dan zal dat verschil denk ik uit de portemonnee van de broertjes Keppel zelf moeten komen.
Ik zie de meerwaarde van die detaillist overigens wel (ben wel bereid daar extra voor te betalen), al wordt die wel steeds minder nu een aantal zaken geen eigen reparatieafdeling meer heeft en terugvalt op enkel de garantie van de fabrikant.
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #18 Gepost op: 7 December 2022, 16:43:17 »

Citaat
Wat bedoel je met "volledig"? Het is geloof ik wel een uitgebreid repertoire van features, bedoel je dat?

Ja. Dat bedoelde ik.
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 7 December 2022, 19:29:42 »

Het grote verschil tussen die twee merken is natuurlijk de aanpak. De ene verkoopt alleen via de website direct aan de consument.
De andere verkoopt in bijna alle modelspoorwinkels.

Daarmee vervalt voor PB ook de marge die de detaillist nodig heeft om er zijn bammetjes mee te beleggen. Daar heeft ET wèl mee te maken.

Maar ET hoeft zich weer geen zorgen te maken om de distributie, PB wel. En ook reclamaties en risico's kunnen bij ET deels door de detaillist worden afgevangen, terwijl PB daar volledig zelf voor opdraait. Dan blijft er van die marge nog maar weinig over.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #20 Gepost op: 7 December 2022, 19:55:01 »

Er is ook een aanzienlijk verschil in exposure: PB Models timmert vooral online aan de weg, op hun website, op Facebook en bij de forumburen.
ExactTrain heeft weliswaar ook een website en een Facebookpagina, maar is daar minder actief mee en krijgt bij de forumburen minder aandacht.

Echter, in real life heeft ExactTrain dan juist weer het overwicht. PB Models zal je, behalve in de vitrine van MTE, nergens in den lande aantreffen.
Modellen van ExactTrain kun je juist bij heel veel modelspoorwinkels vinden. En de winkeliers doen uiteraard graag hun best voor dat merk.
Exposure op beurzen is gelijk. In Houten staan beide merken. Wel een eindje uit elkaar, dus één op één vergelijk gaat ook daar niet lukken.

Het verschil in de aanpak is interessant. En zoals Huub aangeeft, zitten er naast voordelen van niet via de detailhandel werken wel degelijk ook nadelen aan.
Hoe meer modellen PB Models uitbrengt, hoe meer mensen je nodig hebt voor de distributie en het verwerken van reclamaties.

Komend weekend mogen we prijzen voor de Koplopers van ExactTrain verwachten. Ik ben benieuwd.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #21 Gepost op: 8 December 2022, 10:56:30 »

PBmodels werkt nu nog vrij kleinschalig daar waar het aankomt op assortiment en aantallen. Zodra dat groeit zal het bedrijf meegroeien verwacht ik. Daarmee zal het zich ook anders kunnen profileren in de markt wat verkoop betreft.
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 31 Januari 2023, 08:17:57 »

Prijzen Koplopers bekend
Bijvoorbeeld:
4 delige, AC. €510
4 delige, AC Sound. €610
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 31 Januari 2023, 08:34:30 »



Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #24 Gepost op: 31 Januari 2023, 08:49:40 »

"Prijs wordt scherp," schreef Piet Keppel begin december op Facebook.

Nu gelden alleen vandaag nog de intekenprijzen bij PB Models, dus echt vergelijken kan pas morgen, maar als Piet zijn prijzen scherp vindt, dan vindt hij die van zijn grote concurrent vast ook heel  scherp.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #25 Gepost op: 31 Januari 2023, 12:57:35 »

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1005/exact_train_catalog_2023_01_pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #26 Gepost op: 31 Januari 2023, 13:28:41 »

De catalogus ziet er een stuk beter uit dan voorheen, al moet ik wel wennen aan dat Duits en Nederlands door elkaar. Niet alleen per tekst, maar ook ìn de tekst. "NS ICR (Originalversion) Beneluxzug nach België" vind ik bijvoorbeeld wel slordig. Verder inhoudelijk: de Keppeltjes hebben inmiddels een leuk assortiment. Wellicht waag ik me er binnenkort eens aan.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #27 Gepost op: 31 Januari 2023, 13:54:24 »

Ik erger me vooral aan dat steenkolen Engels in hun mailing. Als je een taal niet beheerst is dat geen schande, maar ga dan alsjeblieft niet dingen letterlijk vertalen, maar huur een vertaler in.

Just my two cents. Of moet ik nu zeggen 'Gewoon mijn twee centen'?    Tongue

Wat hun modellen betreft: ik heb inmiddels de nodige goederenwagens en ben daar goed over te spreken. Mooi spul!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #28 Gepost op: 31 Januari 2023, 14:47:31 »

En steenkolen Duits. Milieuactivisten kunnen helemaal los op die folders Grin
Helaas zijn de verdere Gs-varianten nog veel verder vertraagd: komen nu pas in het derde kwartaal, waar eerst sprake was van, na eerdere vertraging, deze maand (kan ik nog net typen).
Eens met Gert, het is wel heel fraai wat ze leveren!
« Laatste verandering: 31 Januari 2023, 14:52:33 door Spoorzeven » Gelogd

Groet, Frank
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #29 Gepost op: 24 April 2023, 08:38:45 »

In ieder geval sinds gistermorgen is de site van Exact Train uit de lucht. Ik hoop dat dit een hardnekkige technische storing is.
Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2023Topic: Exact Train 2023
« vorige volgende »
Ga naar: