Waarom heb je decoders die multiprotocolspreken en niet bijvoorbeeld alleen maar DCC?
Iets om bij aanschaf van nieuwe decoders eens over na te denken?
Daar denk ik zeker over na. Als ik een decoder moet vervangen wordt dat de laatste tijd zeker geen multiprotocol meer. Die zijn duurder. Echter worden veel modellen (voor 3-rail) standaard met multiprotocol geleverd. Dat ging tot nu toe ook prima.
Is het een rare gedachte dat er wel eens aan de ECOS kan liggen?
Dat is zeker een gedachte waarmee ik ook speel, omdat natuurlijk opeens meerdere locs met dit probleem kampen. Echter wat zou in de ECoS dit probleem hebben kunnen veroorzaakt? Daar heb ik totaal geen beeld bij.
Van dit soort problemen heb ik geen weet met mijn IB IR en heb nog nooit een protocol in een decoder uitgezet…
Alle Artitecs hebben multi protocol decoders en worden met DCC aangesproken en daar is nog nooit iets misgegaan.
Dat terwijl de Märklin Koploper opdezelfde lijn met Motorola wordt aangesproken.
Ik lees die aanmeld problemen ook wel op het 3rail forum. Of dat dan ook een ECOS betreft of Märklin centrales let ik niet zo op omdat ik niet in het zelf-aanmeld-speelveld beweeg.
Ik ben aan het bewegen richting niet meer zelf aanmelden. Daarom staan de multiprotocol-locs tegenwoordig zoveel mogelijk ingesteld op DCC (nog een paar te gaan). Ik heb echter een aantal locs die "enkel" mfx praten. Alternatief voor die locs is Motorola, maar aangezien dat een vrij beperkt protocol is ben ik nog op mfx blijven hangen en staat de "M4"-optie op de ECoS nog steeds aan.