Voor de laatste module, een keerlus, had ik eerder het idee om daar een heidelandschap aan te leggen waaronder het spoor kan verdwijnen. Nu kocht ik echter op marktplaats een smalspoor diesellokje en vervolgens enkele rijtuigen zodat het geheel een turftreintje vormt dat op een veldspoortje een plek moet krijgen op één van de modules...(heb in het verleden onderzoek gedaan in veengebieden vandaar).

Nu is er alleen nog ruimte beschikbaar op de laatste module. Het landschap wordt dus een hoogveengebied. Omdat het hoog moet liggen is de ondergrond een stuwwal. Het verhaal achter de module moet immers kloppen. Die stuwwallen zijn opgebouwd uit keileem dat slecht waterdoorlatend is. Dus de vorming van een hoogveengebied is mogelijk.

Om een stevig, licht en afneembaar element te bouwen heb ik vier lagen XPS op elkaar gelijmd en aan de onderzijde voorzien van triplex en bovenzijde 12 mm multiplex. Deze zijn met lange schroeven met elkaar verbonden. Bovenop met dunne lagen isolatieschuim het landschap enig reliëf gegeven. Vervolgens het gebied met lichtgewicht tegellijm gemoduleerd en bruin geschilderd.

Deze module sluit aan op de riviermodule. Daardoor ontstaat er een situatie als bij Wageningen waar de Nederrijn langs de stuwwal loopt. Er liggen al wat losse veldspoor rails op de stuwwal wat een traject moet worden waar het treintje heen en weer kan rijden. Heb daar nog een heen/terug automaat voor liggen.