Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Altengeseke Bf.  (gelezen 13124 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 28 November 2015, 00:14:52 »

Het plan voor dit diorama stamt al uit 2010 net als mijn Ohstein Eickhoffer Eisenbahn. De reden om dit toen niet te bouwen is dat ik toen een bouwpakket van een brug kreeg waardoor ik een ander punt aan de OEE lijn gebouwd heb.

Het plan voor Altengeseke bestaande uit in eerste instantie een spoorlijn met 1 perronspoor en een werkplaats die tussen en onder de omliggende bebouwing heeft me echter nooit los gelaten. Inmiddels is mijn wereld veranderd en heb ik op dit station ook een kruisende WAE lijn gepland. Nu wilde ik een diorama in een kist bouwen die dan bij m'n ouders in één van de gemeenschappelijke ruimtes van hun flat komt te staan. Dit thema kwam toen heel snel boven drijven en dit was de uitgelezen kans om dit diorama als nog te bouwen dus het besluit stond vrij snel vast en het liet me gelijk ook niet meer los.




Zoals gezegd kruisen in Altengeseke de fictieve WAE lijn Opmünden-Mellrich Alexanderplatz en de OEE lijn Ohstein hbf-Eickhoff elkaar en het is het punt waar het OEE materieel onderhouden word.

Eerst ben ik begonnen de kist te spuiten en van verlichting te voorzien en in de voormalige deksel van de kist te kijken wat er kon. Hierna ben ik de rails voor nivo 0 op kartonnen platen gaan lijmen. Daarna met karton en XPS schuim het perron op nivo 0 en de landhoofden voor nivo 1 gaan bouwen. Hierna heb ik de eerste basis voor de brug gemaakt en nu is die al zover dat ik met schilderen ben begonnen. Alle rails is ook geschilderd en op nivo 0 ligt het ballast deels al.







Even m'n oude bankpas een nieuwe tijdelijke bestemming gegeven.







Dit diorama bouw ik nu in hoog tempo af als het kan. Waar ik wel op moet letten ik dat ik op tijd begin met het voorbereiden van de demo's voor de volgende 2 beurzen want ik draai er nog 2 voor de kerst.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 2 Maart 2019, 07:33:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 29 November 2015, 21:56:04 »

Gister aan het viaduct verder gewerkt en een begin met de werkplaats gemaakt, verder nog wat abri's in aanbouw in NMBS stijl.






Vandaag een vertrekstaat gemaakt, uiteindelijk is deze erg groot van formaat, dus om hem hier te posten heb ik hem verkleind.


Nu moeten ik nog kaartautomaten maken en die en de vertrekstaten moeten in/bij de abri's komen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 2 Maart 2019, 07:36:14 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 30 November 2015, 10:33:31 »

Gister ben ik nog tot 2.00u bezig geweest met het maken van allerlei borden en opschriften want ik wil zoveel mogelijk alles in een keer printen. ook heb ik bus vertrekstaten gemaakt, hier kwam dan weer voor jullie niet zichtbaar werk bij want ik heb eerst de hele dienstregeling van de buslijn uitgetypt.


Halte bord Altengeseke-1


vertrekstaat lijn 86 nach Altengeseke Waldfrieden


vertrekstaat lijn 86 nach Opmünden Hbf
Voor de gene die het nog willen weten alle vertrekstaten maak ik in Excel en ik kopieer ze daarna naar paint om ze ook als afbeelding op te slaan.


uitgangaanwijsbord Altengeseke-2


uitgangaanwijsbord Altengeseke-1


spooraanwijsbord Altengeseke-1


spooraanwijsbord Altengeseke-2


stationsnaambord Altengeseke-2


stationsnaambord Altengeseke-1

Zoals jullie ook op Greuping Süd zagen pas ik op plekken waar vervoerders gescheiden van elkaar rijden graag borden enzo in kleuren van de vervoerder toe waar het op van toepassing is. Ik vind dat dit ook voor de reizigers herkenbaarder is, waar meerdere vervoerders van de zelfde sporen gebruik maken werkt dat niet.

Nu wil ik nog iets van CTA bakken voor minimaal 2 van de 3 sporen, en ook die maak ik in Excel.

Edit 11:01u: die CTA's zijn ook klaar:

Zugzielanzeicher Altg Gl1


Zugzielanzeicher Altg Gl11


Zugzielanzeicher Altg Gl12

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 3 Augustus 2017, 23:12:06 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 4 December 2015, 23:50:05 »

Vanavond bleek dat de kist waar dit diorama in zou komen erg krom getrokken was. Het weer recht forceren van de onder plaat van de kist leiden er toe dat diverse naden tussen de verschillende delen los lieten waardoor de kist nu in brandhout veranderd is.

Een nieuwe kist maken heb ik totaal geen zin in en ga ik dus niet doen. Dit betekend ook dat ik dit diorama dus zelf moeten houden en in een nog af te bouwen vitrinekast ga zetten.

Het lost ook wel wat problemen op, zo hoeft er nu geen achter grond achter en kon ik nu gelijk de plaat karton waar het diorama op gebouwd is op een plaat hout lijmen zodat ik vanaf morgen niet meer op hoef te letten dat er niks krom trekt. Het scheelt ook in het bouwen van materieel, nu het bij mij blijft hoef ik bepaalde dingen niet te bouwen omdat ik het nu wel uit m'n vitrinekast wil halen.

Andere modelbouw ontwikkelingen leiden er ook toe dat het busvervoer rond het diorama niet door Busbetrieb Günter Hartmann AG word uitgevoerd door WR GmbH. Daarvan zijn namelijk 24 bussen beschikbaar gekomen waar van 19 af zijn en 5 nog in aanbouw. 1 bus daarvan zal hier een plek vinden een aantal andere komen op een nog te bouwen diorama waarover in de komende weken/maanden meer.

Dit betekend dan weer dat ik "even" nieuwe vertrekstaten moet maken en ook nog wat vervoersplannen en materieellijsten moet wijzigen.

Zo blijf je bezig maar ik hoop dat het met dit diorama nu de richting uit gaat gaan die ik graag wil en dat de vaart er eens in komt want het gaat me veel te traag allemaal.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 15 December 2015, 19:44:54 »

Het is even stil geweest rondom dit diorama, de inspiratie was wat minder en ik had andere dingen in m'n hoofd die eerst uitgewerkt diende te worden. Ik ben een week vele uren op beide pc tegelijk bezig geweest met het tekenen van een nieuw fictief spoorwegnet, het maken van de sporenplannen, dienstregelingen, basis sporen opstellingen, bedenken van het materieel, materieel inzet per treinserie bereken enz. Misschien dat ik daar de komende dagen in m'n materieel topic nog uitgebreider op terug kom.

Gister dan dit diorama weer opgepakt. na een stadswandeling door Dordrecht zondag ochtend alles weer op een rijtje gekregen. Daardoor weet ik nu weer ongeveer wat ik neer wil zetten en hoe ik dat denk te gaan bereiken. Gister ben ik aan de diverse gebouwen gaan werken en nu is in grote lijnen te zien hoe het gaat worden.


DSC2799 (5)


DSC2799 (6)


DSC2799 (7)


DSC2799 (Cool


DSC2799 (9)


DSC2800 (0)


DSC2800 (1)

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 3 Augustus 2017, 23:17:57 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 18 December 2015, 11:53:57 »

Romar, bedankt voor het aanpassen van mijn vorige post, hier als nog de foto die toen niet werkte:

DSC2800 (2)


DSC2800 (3)


DSC2800 (4)


DSC2800 (5)

Vandaag tussendoor nog verder prutsen en daarna ligt het tot na de beurs in Zutphen even stil en misschien wel langer.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 3 Augustus 2017, 23:21:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 30 December 2015, 14:43:04 »

Na de beurs in Zutphen ben ik toch gelijk met dit diorama verder gegaan. Om de een of andere reden loopt de bouw voor mijn gevoel nog steeds niet. Het diorama zuigd me echt leeg en daardoor heb ik ook weinig zin gehad de vorderingen te volgen. Nu is het diorama bijna af en het word opzich wel wat ben er wel gematigd tevreden mee met hoe het word.

DSC2803 (6)


DSC2803 (7)


DSC2803 (Cool


DSC2803 (9)


DSC2804 (0)


DSC2804 (1)


DSC2804 (2)


DSC2804 (3)


DSC2804 (4)

Ik denk dat ik dit keer de grenzen van het mogelijke iets te veel opzoek met dit diorama. Het zelfde gebouwd op een formaat van 60x30cm was waarschijnlijk beter geweest maarja dat paste niet in het oorspronkelijke plan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 3 Augustus 2017, 23:27:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 1 Januari 2016, 13:14:39 »

Soms is het verbazend wat een laagje groen kan doen. Ik heb dit diorama 2 dagen terug van een laag struiken voorzien en het diorama zag er in eens heel anders en vooral veel beter uit. Ik heb nu een diorama waar ik als nog heel tevreden over kan zijn over het eind resultaat:

DSC2806 (1)


DSC2806 (2)


DSC2806 (4)


DSC2806 (5)


DSC2806 (6)


DSC2806 (7)


DSC2806 (9)


DSC2807 (0)


DSC2807 (2)


DSC2807 (3)


DSC2807 (5)


DSC2807 (6)


DSC2807 (7)


DSC2807 (Cool


DSC2807 (9)

Ik hoop dat ik na dit diorama weer in een wat soepeler ritme kom met bouwen, vergelijkbaar met wat ik deze zomer had. Dit diorama erg moeizaam en heeft me vooral geestelijk behoorlijk leeg gezogen dus ik ben blij dat hij af is en dat er dit uit gekomen is.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 3 Augustus 2017, 23:34:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Altengeseke Bf.
« vorige volgende »
Ga naar: