Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Neu Dalhausen Betriebsbahnhof
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Neu Dalhausen Betriebsbahnhof  (gelezen 16422 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 30 Augustus 2011, 17:10:56 »

1,5 week geleden alweer heb ik besloten toch snel tussendoor dit diorama te bouwen. Hierop staan enkele oude Elocs die dienst doen of dienst gedaan hebben als energie leverancier voor de depotvoeding. Dit is op diverse plaatsen in Duitsland te vinden geweest zowel in voormalige Oost als West Duitsland. Deze locs bevonden zich regelmatig in redelijke staat van ontbinding iets wat mij erg aanspreekt en waarbij ik met aardig heb kunnen uitleven.

Verder vinden 2 personeels gebouwtjes hier op een plek en komt er wat opgesteld materieel op te staan. Daarnaast is er een klein perrons voor een personeels treintje dat regelmatig naar het Hbf op en neer pendelt.

Foto's:











Deze 2 locs doen dienst als trafostation en zitten daarom vast met een kabel aan de bovenleiding verbonden.






Deze loc heeft dienst gedaan als trafostation maar staat nu gewoon weg te rotten.












Inmiddels ben ik al iets verder en heb ik de Br141 en Br244(144) al aan de bovenleiding gehangen, maar hier heb ik nog geen foto's van.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 14:16:54 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #1 Gepost op: 30 Augustus 2011, 21:09:13 »

Goed bezig!

Ziet er weer gaaf uit!

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 10 Oktober 2011, 07:44:27 »

Na een maandje stilstand ben ik zaterdag weer eens met dit diorama verder gegaan. Ik ben wat kleine gebouwtjes gaan plaatsen die ik Lochem gekocht heb laatst. Daarnaast heb ik me aardig uitgeleefd met div. vlokken om weer de nodige struikjes te maken. Ook heb ik op een restje hout van een mix van bruin decoratie zand en vele strooisels en houtlijm een muurtje gemaakt voor direct op de voorgrond van het diorama. Verder heb ik gister ook nog een overpad en een wandelpad tussen het spoor en de muur aangelegd anders kom je zo moeilijk bij andere delen van het opstelterrein.











Ik moet nu nog een paar poppetjes en wat bordjes plaatsen en dan kan al het materieel dat er op komt op z'n plek. Ook moet de rand van het diorama nog van een laagje verf of zo iets voorzien worden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 14:19:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 10 Oktober 2011, 23:49:00 »

Zo vanavond even lekker door gewerkt en volgens mij is het nu klaar:























Een klein stukje verhaallijn wat er nog in zit is dat de personeelstrein uit het Hbf net is binnen gekomen en dat er daarom zoveel volk rond dat treintje loopt.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Januari 2019, 14:23:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
58311
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 54


« Antwoord #4 Gepost op: 11 Oktober 2011, 19:06:19 »

psst! Voor jaren nog,... misschien nu ook nog wel staat een E94 te Aken West aangesloten ( en die is mooi)
ik zoek al in mijn dia archief hou je te goed.! succes verder
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 7 April 2019, 20:56:15 »

Zoals ik van de week in de rubriek vraag en aanbod op het n-spoorforum al melde gaat dit diorama weg en nu deels bekend is waarheen heb ik hem zoals met m'n ouders( daar gaat het in eerste instantie heen) afgesproken van nieuw materieel voorzien. De 2 stuurstandrijtuigen die er op stonden hou ik zelf omdat ik daar evt. nog een bestemming voor heb. Het motorwagentje dat er op stond heb ik al weggedaan en de Br103 die er op stond had er wel weer op gekunt maar hou ik ook liever even achter de hand omdat dat de enige is die nog/weer heel is( alle andere 103's hebben een doorgescheurde kap en deze kreeg ik gescheurd en had ik dus al hersteld). Het nieuwe materieel is hoofdzakelijk materieel dat ik denk niet meer zelf te gebruiken zoals een n wagen met wittenbergkop, een Amz210 en een Br181. De BDms273 en Br111 vullen dat mooi aan waarbij de Br111 de rol van het motorwagentje overneemt om personeel aan en af te voeren.






De kans bestaat dat dit diorama later nog tijdelijk terug komt voor wat meer aanpassingen afhankelijk van waar het op de langere termijn heen gaat.

Word mogelijk dus nog eens vervolgd, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Neu Dalhausen Betriebsbahnhof
« vorige volgende »
Ga naar: