Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Oestereiden Kötterhauweg
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Oestereiden Kötterhauweg  (gelezen 23677 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 5 December 2018, 10:22:43 »







Zoals in andere topics al gemeld ben ik met meerdere diorama’s tegelijk bezig. Dit diorama Oestereiden Kötterhauweg is er ook een van. Dit diorama word een kado voor een oom en tante op verzoek van m’n moeder en het moet in Juni af zijn. Op de vraag wat het dan moest worden kwam m’n moeder er op uit dat het een Sauerland sfeertje zou moeten hebben. Daarop ben ik gaan zoeken wat ik aan bestaande spoor/tram situaties in mijn wereld heb waar ik wat mee zou kunnen maar met 37,5x13,5cm komt niks uit. Gelukkig heb ik nog wat meer fictieve voorsteden van Neu Dalhausen die tussen Neu Dalhausen en het Sauerland liggen. Daar zitten wat plaatsen tussen die ipv 5 huizen in het echt nu kleine voorsteden zijn met goed OV. Met Oestereiden had ik en nog niks gedaan en ik heb een bepaald beeld van hoe die plaats er uit zou moeten zien waar ik voor dit diorama wel wat mee kan. Daarnaast word de spoorlijn gedeeld door trein en metro waarbij je dus haltes hebt waar alles stopt en haltes waar alleen de U-bahn stopt. Kötterhauweg is zo’n halte en die ben ik dan ook aan het maken.





Ik wil het diorama redelijk wat hoogte verschil meegeven en de gebouwen vrij speels neerzetten. Daarmee sluit ik het gebruik van kant en klare gebouwen weer gelijk uit dus zal dit net als bij het Klooster diorama weer grotendeels zelfbouw moeten worden al wil ik ook wat gevel uit de rommeldoos gebruiken.

Ik ben eerst( een paar weken terug )begonnen met een houten kistje waar het diorama in komt op te knappen. Dat is nu zover af dat het klaar is om verlichting ingebouwd te krijgen maar dat hoeft nog niet.

Daarna ben ik de bodemplaat en landschappelijke basis gaan maken en gister ben ik begonnen met een viaduct en de onderdoorgang onder het spoor waar ik de keermuren met behang heb bekleed.






Daarna ben ik begonnen om een keermuur met arcades te maken aangezien de maat die ik heb toch niet zo te koop is en dat met karton en behang ook prima zelf te doen is.










Ik wil zo zien dat ik de keermuren ga schilderen zodat ik die daarna kan plaatsen. Daarnaast moet ik aan de onderdoorgang en het viaduct werken zodat daarna het spoor er overheen kan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 14:34:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 6 December 2018, 16:21:37 »

Ik heb de stukken keermuur inmiddels af en ben met het stalen viaduct bezig en ben ook de muren van de onderdoorgang aan het schilderen.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 14:35:37 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 10 December 2018, 11:32:19 »

Het afgelopen weekend heb ik redelijk door geprutst en inmiddels ben ik er achter welke kant het heen gaat met de aankleding. Dit diorama word ook een proefje voor de bouw van leisteen gebouwen om te kijken of ik dat met behang overtuigend krijg.







Het perron had iets lager gekunt, maar de trein hoeft er toch niet te stoppen en de metro kan een gelijkvloerse instap hebben.





Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 14:36:27 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 13 December 2018, 20:47:19 »

Ik heb nog de eerste 4 huizen af:










De vraag was; kan ik van karton en behang overtuigende leisteen huizen bouwen, oordeel zelf.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 14:37:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 20 December 2018, 22:30:00 »

De afgelopen week ben ik ook gewoon nog hier mee bezig geweest, ook vandaag tussen het schilderen van het klooster door. Er zijn wat huizen bij gekomen en ik ben nu met wat industrie bezig.



















Op de daken heb ik luchtbuks kogeltjes gebruikt.

Vanaf wanneer ik foto's via m'n eigen website kan gaan posten weet ik nog niet want ik moet eerst leren hoe dat werkt dus tot die tijd zal ik nog wat minder vaak posten als jullie van mij gewent zijn.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 14:38:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 7 Januari 2019, 15:25:09 »

Vanaf nu ben ik bezig de foto's in mijn topics via mijn site te hosten en dit bericht.

Nu kan ik ook weer foto's en tekeningen van de afgelopen weken posten.





Ik heb een heel blad met nieuwe abri's gemaakt want al dat materiaal( het is met 2 lagen gelamineerd) vind ik voor 1 of enkele abri's zonde.





Alle halte informatie en borden zijn in de maak, hier vast de 2 vertrekstaten. Op de paden dat er geen U-bahn rijd rijd er een RB die niet op deze halte( en een aantal andere) stopt.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 8 Januari 2019, 18:33:12 »

Gister heb ik wat open ruimtes opgevuld en ben ik met wat groen aan de gang gegaan. Bij het huis in het midden moeten eerst diverse kleine delen geschilderd worden voor ik ook daar met groen aan de gang kan maar dat moet rechts voor ook dus misschien dat ik dat dan weer tegelijk doe.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 17 Januari 2019, 16:28:47 »

De afgelopen dagen ben ik met een aantal borden bezig geweest. Om de stationsuitgang borden te kunnen maken moest ik eerst weten waar welke straten liggen. Ik kon 3 bestaande straten gebruiken( Kötterhauweg, Gesekerstraße en Heimekerweg) en ik moest nog op jacht naar 2 andere straatnamen voor het doodlopende straatje en het pad onder het spoor door. Ergens vond ik( met google earth) "Am Obsthof" dat leek me wel wat voor het doodlopende straatje. In het grensgebied van Gevelsberg en Hagen vond ik "An der Hütte" en de industriële gebouwen die daar staan sluiten aardig aan bij de gebouwen waar het pad op dit diorama tussendoor loopt dus deze naam past hier prima.












Ik ben ook nog met een abri en wat andere dingen bezig geweest maar daar heb ik nog geen foto's van.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 20 Januari 2019, 14:43:16 »

Ik ben de afgelopen 2 dagen niet veel thuis geweest maar heb wel wat aan de kaartautomaten en borden kunnen doen. De borden heb ik grotendeels op karton geplakt, de U-bahn logo's komen op vierkante blokjes waar ik letterkralen voor gebruik.




Ik heb nu een andere bureaustoel die ik niet kan kantelen want ik zat te veel met m'n nek ver voorover gebogen. Door een andere houding hoop ik van m'n hoofdpijn en andere problemen met m'n nek, rug en schouders af te komen. Ik moet er wel echt aan wennen en nieuwe houdingen zoeken om alles te doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 3 Februari 2019, 22:31:05 »

Na een dagje met de trein op pad gister heb ik weer de inspiratie om stevig door te bouwen, dus vandaag 2 diorama's opgepakt waaronder deze. Ik heb allerlei borden geplaatst en wat hekken en poppetjes.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 5 Februari 2019, 11:42:53 »

Hier gister wat gebouwen op hun plek gelijmd en met het nodige groen het een en ander aangekleed.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 27 Februari 2019, 12:20:18 »

Maandag kreeg ik een vriend op bezoek en heb ik van te voren de bovenleidingsmasten en bovenleiding voor dit diorama gesoldeerd. De bovenleiding is in dit geval aan de masten gesoldeerd en dat is met 2 handen bijna niet te doen dus toen hij er was heb ik hem eerst even aan het werk gezet en hebben we de bovenleiding opgehangen. Nu kan ik dit diorama afmaken wanneer ik tijd en zin heb.




Met een beetje mazzel rijden we zaterdag met de bus door het echte Oestereiden heen onderweg van Meschede over Warstein - Rüthen naar Lippstadt dus dan kan ik mooi inspiratie op doen voor een passende achtergrond want daar wil ik hier toch echt wel werk van maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 11 Maart 2019, 23:46:52 »

Ik ben voor het weekend met het laatste gebouw begonnen en die is nu af.


Ik heb hem nog niet op het diorama vast staan maar ik ben nu ook eerst met wat anders bezig. Er moet namelijk een achtergrond in. Ik had gehoopt dat met foto's te kunnen doen en die foto's dan aan elkaar te schilderen zoals ik al eerder gedaan heb. Dat lukt niet omdat ik niet alle benodigde foto's kan vinden en google helpt dan ook lang niet altijd. Tijd voor optie zelf schilderen,..ooh helpt....., hoe krijg ik dat goed genoeg? Nouja op youtube wezen zoeken naar filmpjes van hoe je een stad kan schilderen maar die uiteraard niet gevonden, boompjes, meertjes en bergen schilderd men, uiteraard geen steden. Gelukkig vond ik wel filmpjes van iemand die laat zien hoe je dat soort dingen tekend. Met veel moeite heb ik 4 filmpjes gekeken( mijn geduld was na de eerste eigenlijk al op), dus daarna maar gewoon zelf gaan oefenen:





Hoe ik dit verder ga uitwerken weet ik nog niet maar ik ben daarna eerst maar eens het zelfde een beetje gaan doen op de kopse kanten. Dat vervolgens ook gelijk gaan schilderen want het spoor, de bovenleiding en de wegen moeten wel doorlopen. Daar ben ik aardig ver mee gekomen en het begint wat te worden:

Hier ging het met de gebouwen nog niet helemaal goed.










Dit is zoveel beter als de laatste keer jaren terug dat ik dit deed, dus ik hoop dat ik dit niveau vast kan houden of verbeteren. Ik moest er nu wel mee stoppen omdat m'n arm zo in brand stond dat ik geen penseel meer vast kan houden maar morgen weer verder want het moet af voor zaterdag( als het kan en dat moet kunnen).

Edit 00.02u: hier het youtube kanaal van Circle Line Art School waar ik m'n inspiratie en uitleg vond. De link is vooral ook zeer geschikt voor iedereen die niks met modelspoor heeft maar z'n teken vaardigheden wil uitbreiden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 12 Maart 2019, 00:05:43 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 12 Maart 2019, 17:37:15 »

Vandaag ben ik weer stap voor stap met de achtergrond verder gegaan en heb dit ook in stappen vast gelegd.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #14 Gepost op: 13 Maart 2019, 19:51:20 »

Het koste ff moeite maar de achtergrond is af, nu het diorama zelf nog.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Oestereiden Kötterhauweg
« vorige volgende »
Ga naar: