Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Ohstein Stypelplatz
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Ohstein Stypelplatz  (gelezen 37787 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #15 Gepost op: 10 Januari 2017, 12:20:37 »

Gister en vanmorgen heb ik weer het een en ander zitten tekenen en ik heb het bij de laatste wand zo opgeslagen dat alle stappen te zien zijn.








Nu moet ik nog zoeken wat er aan afbeeldingen achter past.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 13 Mei 2019, 17:05:01 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #16 Gepost op: 15 Januari 2017, 00:22:22 »

Vandaag was ik eindelijk zover dat ik kon gaan printen en bestikkeren.



Hier bleek mijn tekenwerk niet te kloppen dus dat aangepast en er gewoon weer overheen bestikkerd. Daarna een mix van verf, water en houtlijm gemaakt om de wanden mee over te schilderen om ze te verouderen. De samenstelling heb ik tijdens het mengen steeds op restandjes getest en daarna is het beschilderen gelukkig goed gegaan. Een wash aanbrengen op iets wat van nature uitloopt als het met vocht in aanraking komt is erg lastig en riskant. Nu het is gelukt betekend het ook dat het nu door de toegevoegde houtlijm minder snel zal uitlopen. Dat betekend niet dat ik nu dingen er tegen aan en direct omheen met (verdunde)houtlijm kan lijmen, alles zal met secondelijm moeten.







Zoals altijd sluit het nooit helemaal aan zoals ik het gedacht had en toen bleef er een kier over en dan?....De enige optie om tot een mooi en stevig resultaat te komen, voorzichtig klimstruiken er tegen aanlijmen met secondelijm zo is de kier onzichtbaar en het geheel erg stevig.






Nu moet ik even mijn foto archief van ruim 1600 foto's na lopen op de juiste onderbouw voor het zwevende deel want dat was van te voren niet geheel te plannen en voor te bereiden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 13 Mei 2019, 17:09:08 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #17 Gepost op: 18 Januari 2017, 00:12:04 »

Ik heb onder het zwevende deel inmiddels 1 peiler zitten en heb wat verouder werk gedaan maar dat leverd niet veel spannends op. Ik ben vandaag met verdere kunstzinnige aankleding begonnen. Zo heb ik een in 2013 gekochte Jägermeister schenktuit aangepast en geschilderd:










Verder ben ik nog met een zombie clown en een zombie hond bezig.




Ik heb ook nog een( te grote) oerang oetang die er op moet komen en ik wil morgen eigenlijk even bij een lokale speelgoedwinkel kijken voor nog meer( lief) spul en ik zou nog wel wat palmbomen willen hebben maar dat moet dan wel en mooi, en snel en goedkoop dus of dat haalbaar is betwijfel ik.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 13 Mei 2019, 17:14:32 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #18 Gepost op: 18 Januari 2017, 19:18:53 »

Nou ben ik vanmiddag weze shoppen en met iets andere dingen thuis gekomen als de bedoeling was maar je nooit wat je bij de goede speelgoedwinkels aantreft.



Ik vond ze te leuk om te laten liggen en totaal was ik nog geen 6 euro kwijt. Het is niet op schaal maar dat is het aardvarken wat in het centrum van Arnhem ligt ook niet dus dat vind ik niet zo boeiend zeker niet in de setting die ik creëer.

Ik heb nog een zakje kleine groene veren bij de Pipoos gekocht om te kijken of ik daar iets van bladeren van palmbomen van kan maken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 13 Mei 2019, 17:16:08 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #19 Gepost op: 18 Januari 2017, 21:50:14 »

Hoi Michiel,

Die stokstaartjes zijn erg leuk, waar heb je die vandaan?

(Vroeg iemand die over mijn schouder meekeek  Wink)

Bert Sprinter
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #20 Gepost op: 18 Januari 2017, 22:18:34 »

Hoi Bert, ze komen van speelgoedwinkel de Harlekijn in de Weverstraat in Arnhem, ze hadden er nu nog een flinke partij van liggen en ze kosten 50 cent per stuk. De Harlekijk heeft wel een facebook pagina maar geen website.

Je zou evt. ook bij andere ambachtelijke speelgoedwinkels bij je in de buurt kunnen kijken.

Mocht je er wat willen hebben en niet in de gelegenheid zijn in de buurt van Arnhem te komen dan stuur maar een PB.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #21 Gepost op: 19 Januari 2017, 12:39:32 »

Dank je wel Michiel,

Ik zal morgen eens kijken wat ze hier hebben (Dordrecht), ik moet toch naar de stad.

Hebben ze niks, dan stuur ik je wel een berichtje Duim omhoog

Bert Sprinter
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #22 Gepost op: 19 Januari 2017, 13:17:25 »

Is goed, meestal ligt dat soort spul in bakkan naast of op de toonbank.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #23 Gepost op: 19 Januari 2017, 19:38:15 »

Vanmiddag heb ik m'n moeder een workshop bomen maken gegeven van diverse gedroogde bloemen. Ze gaat 4 Februari op de modelspoorbeurs in Wijchen een lading bomen voor m'n vader maken en vandaag kon ze bij mij wat dingen uit proberen. Uiteraard onder begeleiding van gepaste muziek en na de nodige hardstyle hebben we het opgeschaald naar hardcore livesets van Miss k8 en Deetox. De gemaakte bomen heeft ze hier gelaten en die zet ik dan op dit diorama.






De gister gekocht figuren heb ik vandaag deels een wash gegeven en een plek gegeven samen met de herten kop.







Wat probeerseltjes m.b.t. palmbomen heeft geen gewenst resultaat opgeleverd dus ik denk dat ik iets anders moet verzinnen. Ik heb een optie om die hoge smalle bomen te plaatsen maar ik heb liever iets met een lange hoge stam, dus ik moet nog even gaan zoeken wat er kan. Het belangrijkste is dat er geen geduld voor nodig is en dat het niks kost.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 13 Mei 2019, 17:20:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #24 Gepost op: 24 Januari 2017, 13:12:18 »

Dit weekend ben ik even met wat anders bezig geweest maar nu ben ik dit diorama verder aan het aankleden. Het is erg oppassen om niet in een verkeerde volgorde te werken. Verkeerd betekend dan dat je dingen doet/plaatst waardoor je vervolgens nergens meer bij kunt zoals met het gecrashte Brexel Marktplatz.

Ik heb de laatste restjes begroent, hekjes geplaatst, de stokstaartjes geplaatst, bomen gemaakt( die had ik dus al geplaatst maar gelukkig nog niet vast gezet toen ik bedacht dat ze erg in de weg staan) en nu ben ik met allerlij lantaarn's bezig.












De plannen voor vandaag; weer eens in een redelijk tempo werken, lantaarns schilderen en ze daarna plaatsen en poppetjes plaatsen en alles verouderen. Allemaal niet heel veel werk maar het moet wel gebeuren en daarna gaat het er in eens heel anders uit zien.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 13 Mei 2019, 17:26:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #25 Gepost op: 25 Januari 2017, 00:17:01 »

Zo vandaag lekker door gewerkt en het diorama is nu eigenlijk af, het enige wat nog moet is de buitenzijde aflakken.




















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 13 Mei 2019, 17:31:49 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #26 Gepost op: 25 Januari 2017, 22:36:10 »

Tussen de middag heb ik het aquarium voor dit diorama schoon gemaakt. S'middags zou m'n moeder met de bus deze kan uit komen om samen met mij naar wentink te gaan om groen materiaal voor bomen te halen. Ik heb haar toen maar gebeld en gevraagd met de auto te komen zodat ze het diorama mee kon nemen. Ik moest vervolgens wel snel door werken om het diorama af te lakken en van toch strip te voorzien maar dat is in een uurtje gelukt.






















































Het diorama is nu dus naar m'n ouders verhuisd en heb weer ruimte voor volgende diorama's maar ik ga eerst die mini diorama's afmaken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 13 Mei 2019, 22:36:51 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #27 Gepost op: 26 Januari 2017, 12:40:07 »

Michiel,

Leuk hoor, ik ben benieuwd naar je volgende project  Duim omhoog

Bert Sprinter
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #28 Gepost op: 3 Oktober 2019, 12:33:37 »

M'n moeder vertelde 15 September dat ze niet tevreden was met de verlichting bij dit diorama. Tot nu toe zat er geen lichtkap overheen en de lamp die m'n ouders er bij hadden staan verlichte het diorama niet echt goed. Ze wilde eigenlijk een andere bureaulamp kopen om erbij te zetten.

Omdat ik vond dat het simpeler en beter kon heb ik voorgesteld er een lichtkap overheen te maken. Hier ben ik tussendoor iedere week bij m'n ouders en/of thuis een aantal uren mee bezig geweest.

Ik heb een warm witte ledrol van de action gebruikt en deze nu op een USB voeding ipv 3 AA batterijen aangesloten. Deze ledrol heeft in tegenstelling tot de multi color ledrol 1 weerstand voor de hele strip en die word nogal heet. Hij word niet gevaarlijk heet maar wel te heet voor een lange levensduur. Dus daar ga ik nog een zelfde weerstand parallel naast zetten om de belasting te verdelen.


De kap zelf heb ik van houten latten van 69x12mm en 56x12mm gemaakt met dun multiplex er op.






Ik heb de buitenkant van de kap inmiddels geschilderd maar als ik bij m'n ouders op de bank zit kijk ik toch schuin de kap in en zie ik kaal hout. Dat stoort mij genoeg dat ik dat ook nog ga schilderen.

Als dat gebeurd is probeer ik nog wel enkele goede foto's te maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Ohstein Stypelplatz
« vorige volgende »
Ga naar: