Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Ösch Hafen  (gelezen 44317 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #30 Gepost op: 27 Augustus 2018, 09:31:54 »

Ik ben gister avond met een gebouw voor de veerboot en vandaag was ik veel te vroeg wakker dus ik ben er gelijk maar mee verder gegaan. Het word een wat apart gebouw in een bouwstijl( van architect is W. S. Arrasmith) die in de VS vooral voor Greyhound busstations gebruikt is. Een vriend van mij is al eerder met een gebouw in die stijl bezig geweest en heeft mij op het spoor gezet om meer voorbeelden te gaan zoeken.


























Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 16 Januari 2019, 14:35:57 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #31 Gepost op: 28 Augustus 2018, 20:49:43 »

Ik ben gister en vandaag verder aan het prutsen geweest. De bovenste verdiepingen zitten in elkaar en de eerste overkapping ook. Ik heb het idee nog een overkapping te maken richting de aanlegsteiger van het schip. Nu moet ik ook de onderste verdieping gaan bouwen.
















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 16 Januari 2019, 14:42:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #32 Gepost op: 30 Augustus 2018, 13:57:38 »

Ik ben inmiddels verder gegaan met de beneden verdieping van het gebouw en een extra overkapping richting de aanlegsteiger van het passagiersschip. Verder heb ik ook aan het water en de stenen geschilderd.















Ik moet nu nog een soort van peiler maken voor het overhangende deel van het gebouw.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 16 Januari 2019, 14:58:57 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #33 Gepost op: 31 Augustus 2018, 20:17:22 »

Ik ben vandaag begonnen met het gebouw te schilderen. De raamkozijnen van horrengaas waren hun verf van zo'n lakstift al grotendeels kwijt. Ik heb geprobeerd dat bij te werken maar het behang er achter werd ook blauw dus dat werd niks. Dan maar beide stukken met verf blauw geschilderd en met verdunde zwarte verf de achtergrond weer zwart gemaakt.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 15:21:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #34 Gepost op: 4 September 2018, 21:56:13 »

Inmiddels ben ik zover dat ik het gebouw en de overkapping verouderd heb.
















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 15:25:44 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #35 Gepost op: 6 September 2018, 23:59:28 »

De afgelopen 2 uur heb ik weer eens in lekker tempo door kunnen werken en voor m'n gevoel meer gedaan als de rest van de dag bij elkaar. Lekkere trance sets er bij aan en in een relaxt tempo door werken. Alles wat droog moest weer eens ouderwets droog geföhnd, schiet lekker op.









De overkapping zit nu aan het gebouw gelijmd en ik heb gaten gemaakt voor de palen van de overkapping en even gepast of het een beetje op z'n plek wilde. Uiteraard daarbij de verf beschadigd, maar dat is toch niet te voorkomen. Het gaat nog wat extra overtuiging nodig hebben om te passen zoals ik dat bedacht heb maar dat komt wel als de poppetjes er op zitten.

Opzich zou ik nu in deze staat wel de hele nacht door willen maar ik moet zo toch eens gaan slapen, gister werd het ook al veel te laat.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 15:28:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #36 Gepost op: 9 September 2018, 08:34:14 »

Gister avond heb ik tussendoor nog wat poppetjes geplaatst en de palen in de hafen even wat bij geschilderd.

Nu kan in principe het gebouw met overkapping op z'n plek.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 15:29:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #37 Gepost op: 10 September 2018, 20:32:12 »

Op dit diorama staat het gebouw voor de veerboot op z'n plek al ging dat niet helemaal goed. Ik heb nog wat dingen op moeten vullen en de peiler had ruzie met de bovenste kade muur. Die muur heb ik weg gehaald maar die peiler was in een poging hem recht te krijgen boven en onder losgescheurd. Vandaag ben ik bij de veerboot nog wat aan de palen aan het verouderen geweest en heb nu de eerste laag vernis er op zitten en lijm daarmee gelijk het schip vast.






Het volgende schip op de andere zijde van het diorama moet wat ruimer ten opzichte van de stenen liggen, zoals het nu met het passagiersschip uit komt bevalt me niet helemaal.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 15:33:50 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #38 Gepost op: 11 September 2018, 15:23:44 »

Ik ben vandaag begonnen met de romp voor het 2e schip. Hier was ook weer de vraag hoe kom je aan de juiste vorm? In dit geval boden bierviltjes de oplossing, aftekenen, uitsnijden en op elkaar lijmen en dan gaande weg het formaat aanpassen. In het begin ben ik iets te snel naar binnen gegaan dus ik moet voor of na het glad schuren ergens wat plamuren. Of het schuren een beetje soepel gaat is afwachten.






Ik heb hiermee wel m'n lichaam weer overbelast dus word voor de rest van de dag vooral opzoek naar andere bezigheden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 15:36:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #39 Gepost op: 13 September 2018, 18:01:43 »

Wat uitdagingen betreft moet je soms weten welke je wel en welke je niet aan moet gaan. Nou ben ik eerst simpel begonnen, 2 halteborden getekend voor de bushaltes:

Haltebord ÖHf-1


Haltebord ÖHf-2

Er moeten ook vertrekstaten bij natuurlijk en bij haltes zonder abri hangen die in 1 of meer haltevertrekstaatvensters. Nou heb ik wat van die dingen gehad en er leeg foto's van gemaakt.

DSC2712 (5)
Je ziet zo wel mooi hoe hij er leeg uit ziet maar vol is het toch anders dan krijg je andere schaduwlijnen. Nou had ik bedacht dat ik zo kast ook wel om de vertrekstaat heen kan tekenen zodat het lijkt of de vertrekstaat er echt in zit. Als ik de vertrekstaat op een stukje karton plak en dat schilder als kast dan ligt de vertrekstaat er toch altijd op. Gelukkig heb ik een bushalte voor de deur, eentje met en eentje zonder abri dus bij die ene zonder abri het haltevertrekstaatvenster op de foto gezet:




Er moeten ook vertrekstaten bij natuurlijk en bij haltes zonder abri hangen die in 1 of meer haltevertrekstaatvensters. Nou heb ik wat van die dingen gehad en er leeg foto's van gemaakt.

Je ziet zo wel mooi hoe hij er leeg uit ziet maar vol is het toch anders dan krijg je andere schaduwlijnen. Nou had ik bedacht dat ik zo kast ook wel om de vertrekstaat heen kan tekenen zodat het lijkt of de vertrekstaat er echt in zit. Als ik de vertrekstaat op een stukje karton plak en dat schilder als kast dan ligt de vertrekstaat er toch altijd op. Gelukkig heb ik een bushalte voor de deur, eentje met en eentje zonder abri dus bij die ene zonder abri het haltevertrekstaatvenster op de foto gezet:


Daarna ben ik gaan tekenen en het begint nu ergens op te lijken maar ik heb er al een uur of 3 tekenwerk in zitten en ik moet nog veel detailwerk.


Ik ben er nu wel even klaar mee dus ga er morgen weer mee verder. Ik ben wel heel benieuwd wat ik uiteindelijk na het printen( 8x3mm ongeveer) ervan ga zien maar ik hoop dat vooral de diepte werking zichtbaar blijft.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 15:53:32 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #40 Gepost op: 15 September 2018, 22:01:43 »

Vandaag aan van alles zitten prutsen; wat raamkozijnen voor aan nieuwe gebouwen of als trinkhalle en uiteraard ook aan 2e schip.









De bovenbouw en de romp blijven voorlopig nog los, ook tijdens het schilderen want anders kan ik niet overal bij.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 16:07:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #41 Gepost op: 20 September 2018, 22:00:42 »

Ik zie dat ik een stuk achter lig met foto's maken en posten dus snel even wat foto's gemaakt van diverse dingen.

Aan het schip gebeurd nu even niet veel maar die heeft al wel kleur gekregen maar wacht nog op verdere aankleding voor ik de delen kan samen voegen.

Een beetje een bagger foto maar de kleur is duidelijk.





Dan heb ik nog een half huis met trinkhalle.


Midden op het plein naast het stationsgebouw komt nog een vis imbiss.





Waar luchtbuks kogeltjes al niet goed voor zijn.


Hier nog wat opschriften voor het spul maar daar moet nog veel meer bij.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 16:11:23 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #42 Gepost op: 21 September 2018, 22:23:09 »

Vandaag ben ik aardig door aan het prutsen, de 2 gebouwen zijn (bijna) af alleen de trinkhalle mist nog wat reclames. De haltevertrekstaatvensters heb ik maar eens afgetekend en die kunnen nu ook afgedrukt worden. Ik heb ook nog wat aan het 2e schip gedaan maar dat is niet meer dan wat roest op de deuren wat nog nauwelijks te zien is.












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 16:14:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #43 Gepost op: 22 September 2018, 12:47:59 »

Gister ben ik nog tot na 1.00u door gegaan en heb de trinkhalle nog afgemaakt en de bestrating een andere kleur gegeven aansluitend bij de perron en het stationsplein. De hellingbaan naar het passagiersschip heb ik ook van poppetjes voorzien, nu kan ik dat vandaag verder verouderen.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 16:18:14 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #44 Gepost op: 22 September 2018, 22:22:50 »

Het begint nu aardig op te schieten, het 2e schip staat op z'n plek, de trinkhalle en vis imbiss ook, lantaarnpalen en bushaltepalen zijn geplaatst en ik heb nog wat belijning op de weg aangebracht.










Nu nog wat kleine aankleding plaatsen en dan kunnen de overige poppetjes er ook op. Misschien moet ik ook nog even 2 abri's maken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 16:21:10 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Ösch Hafen
« vorige volgende »
Ga naar: