Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Ösch Nachtigalstraße
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Ösch Nachtigalstraße  (gelezen 18830 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 5 Januari 2018, 15:24:20 »

Een aantal weken terug heb ik de bodemplaten voor 3 diorama's gezaagd waarvoor ik op diverse plekken nog ruimte heb. Arolstein Süd was daarvan het eerste diorama dat ik gebouwd heb.

Op het 2e plankje van 22cm diep en 15,5cm breed ga ik nu wat bouwen. Ik kon/wilde daarmee 2 richtingen uit; of iets met tram, of iets met smalspoor op het fictieve eiland Ösch. Beide werd krap, maar voor wat ik met tram wilde had ik de gelede trams in een flauwe boog moeten zetten en licht geknikte trams bouwen zag ik dan weer niet zitten. Toen vond ik bij het doorspitten van mijn pc een foto ergens uit noord/oost Spanje van een stenen boogviaduct over een straat tussen hogere gebouwen met ook veel hoge bebouwing er achter deels op hellingen. Nou ben ik ruim 2 dagen met google en google earth aan het zoeken geweest of ik die foto ergens kon vinden zodat ik hem met jullie kon delen maar die foto is nergens meer te vinden. Met google earth heb ik alle Euskotren lijnen na gelopen maar nergens te vinden waar die foto gemaakt kon zijn dus jullie moeten het dan maar zonder doen.

Verder bij ik gister met google earth de Duitse waddenzee kust aan het bekijken geweest op jacht naar straatnamen die mij aanspraken. Dat leverde niet zoveel op dus toen naar onlinestreet.de en daar maar eens alle straatnamen van Kiel helemaal nagelopen. Dat leverde de 5 bruikbare straatnamen op en ik bleek er nog 2 op voorraad te hebben( daarvoor niet naar gekeken). Een daarvan was Nachtigalstraße en omdat ik nogal fan ben van het nummer "The Escapist" van Nightwish en ik de laatste dagen dat weer veel luister is het Nachtigalstraße geworden.

Dan naar het diorama zelf het ligt op een van de drukte stukken van van het spoorwegnet op het eiland.



Door de locatie kan ik mooi met treinkruisingen werken en daardoor ook 2 types materieel laten zien.




Ik ben begonnen met wat behang op het plankje te lijmen voor de bestrating.


Daarna ben ik begonnen met een viaduct te bouwen waar dit de eerste onderdelen van waren.

Zoals al eerder lukte het niet het viaduct recht te krijgen en na het bekleden van de boog had ik een wokkel. Dit kreeg ik niet meer recht en uit eindelijk dat ding maar fijn gestampt.

Toen poging 2 van een een of ander kunststof schuim plaat en een balkje hout een viaduct gemaakt. Deze bleef met heel veel moeite recht genoeg waarna ik hem verder met karton en daarna behang kon gaan bekleden.





Deze 2 gebouwen van het niet afgebouwde Brexel Marktplatz kan ik nu mooi hergebruiken.



Nou dat was een heel verhaal, nu maar weer eens gaan bouwen, word vervolgd.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 11:44:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 6 Januari 2018, 14:55:03 »

Hier nog wat foto's van gister:






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Mei 2019, 00:26:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 8 Januari 2018, 12:28:23 »

Eergisteren ben ik met 2 gebouwen voor dit diorama begonnen en gister heb ik daar aan verder gebouwd. Ik heb het inmiddels ook verouderd maar daar heb ik nog geen foto's van gemaakt.




Ik heb besloten dit diorama voorlopig even te laten voor wat het is want Scherfede Hbf kreeg ik niet meer uit m'n kop dus moet die eerst gebouwd worden en dat ruimt dan gelijk hier in huis.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 18 Mei 2019, 00:28:15 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 10 Januari 2018, 18:03:43 »

Aangezien ik voor Scherfede Hbf bovenleidingsmasten moest maken heb ik er ook gelijk maar 2 voor dit diorama gemaakt.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 11:46:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 11 Januari 2018, 22:56:08 »

Net als gister, vandaag ook de bovenleiding voor dit diorama gelijk ff meegenomen en 2 secties rijdraad gemaakt.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 11:47:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 15 Januari 2018, 19:10:35 »

Zaterdag avond ben ik thuis nog een beetje aan dit diorama aan het prutsen geweest. Ik heb toen de bovenleidingsmasten geplaatst en daar wat dingen voor gemaakt. Ik ben ook nog de nodige open ruimtes aan het dicht maken geweest maar dat is op de foto's niet te zien.




Daarnaast was ik zaterdag optijd klaar met mijn eerste demo in Rijswijk en ik had al wat spullen mee genomen om zelf gebouwen te kunnen maken. Daar ben ik dan ook mee begonnen en heb dat zondag als demo voort gezet en kon daar aardig de dag mee vullen en leverde veel reacties van bezoekers op.





Zo gaat het met dit diorama toch harder als gedacht en is het nu ook slim op korte termijn aan het materieel voor dit diorama te beginnen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 11:49:52 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 17 Januari 2018, 23:09:08 »

Vanmiddag heb ik vooral zitten schilderen, inmiddels ben ik ook begonnen met verouderen, dadelijk wil ik nog de bovenleiding ophangen.












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 11:53:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 22 Januari 2018, 14:54:08 »

Het materieel voor dit diorama is af en staat op z'n plek. Inmiddels was ook de bovenleiding al geschilderd en het viaduct bijgewerkt.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 11:55:24 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 23 Januari 2018, 15:39:54 »

Ik ben nu met de decoratie van het diorama bezig.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 11:58:01 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 24 Januari 2018, 13:08:44 »

Gister middag ben ik nog een tijdje verder gegaan met het aankleden van het diorama. Dit heb ik vandaag vervolgd door de laatste poppetjes er op te lijmen. Ik moet ff bekijken hoe ik hier nu mee verder kan of dat ik moet wachten en even wat anders moet gaan doen.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 11:59:23 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 25 Januari 2018, 18:19:41 »

Dit diorama is af:






















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2019, 12:03:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Ösch Nachtigalstraße
« vorige volgende »
Ga naar: