Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama Weslarn  (gelezen 9154 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 21 Oktober 2015, 22:13:20 »


Zoals jullie in mijn materieel topic al konden lezen ga ik op Eurospoor in de NMF stand een diorama bouwen en die ben ik nu aan het voorbereiden.

Op het diorama bouw ik een stuk van het fictieve kopstation Weslarn aan de oostelijke spoorlijn door Soest en z'n voorsteden.



Een lijn met de nodige voormalige industrie aansluitingen en die zijn ook op dit station te vinden. Veel ongebruikte spoorweg infra, zo zijn op dit station nog maar 2 sporen bruikbaar waarvan er structureel eentje word gebruikt voor een 2x per uur daar kerende RegionalBahn Hultrop-Weslarn-Elfsen-Belecke-Brilon Stadt-Brilon Wald v.v.


Ik wil er ook nog het een en ander aan sloop materieel op zetten ter  aankleding, ook altijd wel leuk.

Tot nu toe heb ik het stationsgebouw gebouwd, de rails gelegd en op maat geslepen en bovenleidingsmasten gesoldeerd:






























Ik ben er nog niet over uit of ik op Eurospoor de bovenleiding moet willen monteren met het oog op transport, maar ik krijg nu net een idee wat ook dat probleem weer op kan lossen dus maar gewoon doen dan.

Ik wil er ook een locloods op hebben en wat andere industriële gebouwen en ik denk dat ik probeer die locloods wel voor te bereiden voor zover daar nog tijd voor is.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 2 Maart 2019, 03:51:33 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 27 Oktober 2015, 11:39:34 »

Dit weekend op Eurospoor aan dit diorama gewerkt en dat schoot vooral de eerste 2 dagen lekker op. Gister avond de delen van het diorama maar eens uit elkaar geschroefd en vervolgens met behulp van 2 plaatjes MDF aan elkaar gelijmd. Aangezien  ik toch bezig was heb ik toen ook gelijk alles van nog meer struiken voorzien en daarmee de naad tussen de delen afgedicht.












Nu moet ik vooral rond het perron nog het nodige afwerken met poppetjes, bordjes, hekjes en wat groen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 2 Maart 2019, 03:54:49 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 29 Oktober 2015, 12:28:57 »

Weslarn is nu af, vooral rond het stationsgebouw en op het perron heb ik het nodige afgewerkt, daarnaast heb ik de trein van 3 geopende deuren voorzien.


















Nog niet alle struiken zijn droog maar het is droog genoeg dat ik het diorama weg heb kunnen zetten zodat ik ruimte krijg voor de volgende.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 2 Maart 2019, 03:58:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama Weslarn
« vorige volgende »
Ga naar: